Ny subbwoofer til film og musikk! Yamaha Soavo 900SW?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny subbwoofer til film og musikk! Yamaha Soavo 900SW?

Hei jeg vurderer å kjøpe 2 stk subber som skal spille godt både til musikk og film. Savner litt trøkk med den ene subben jeg har og jeg har et vanskelig rom/stue med åpen kjøkkenløsning så jeg tenkte at 2 subbere må jo gjøre susen. Jeg vurderer meget sterkt den nye yamaha subben Soavo900sw deter kun en 10tommer i hver subb, men frekvensområdet er imponerende. 600 watt utgangseffekt er heller ikke så værst. *Hva vil egentlig utgangseffekten si er det reel forsterkerkraft???
    Hva tror dere???
    Jeg har nettopp fått soavo1 høyttalerne og tenkte det ville vært fint med subb i samme serie.
    Her er en link: Soavo 900SW Soavo 900SW

Newcomer roberthegvik sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Velodyne DD18 i svart pianolakk tilsalgs. Dette er noe av det råeste du får kjøpt... Denne har romkorreksjon som fungerer meget bra i vanskelige rom.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roberthegvik
    Jeg har en Velodyne DD18 i svart pianolakk tilsalgs. Dette er noe av det råeste du får kjøpt... Denne har romkorreksjon som fungerer meget bra i vanskelige rom.
    Send meg en PM med hvor mye du skal ha for den så skal jeg vurdere det. I utgangspunktet så er den litt stor og dyr for meg, men jeg tar den med i vurderingen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Hei jeg vurderer å kjøpe 2 stk subber som skal spille godt både til musikk og film. Savner litt trøkk med den ene subben jeg har og jeg har et vanskelig rom/stue med åpen kjøkkenløsning så jeg tenkte at 2 subbere må jo gjøre susen. Jeg vurderer meget sterkt den nye yamaha subben Soavo900sw deter kun en 10tommer i hver subb, men frekvensområdet er imponerende. 600 watt utgangseffekt er heller ikke så værst. *Hva vil egentlig utgangseffekten si er det reel forsterkerkraft???
    Hva tror dere???
    Jeg har nettopp fått soavo1 høyttalerne og tenkte det ville vært fint med subb i samme serie.
    Her er en link: Soavo 900SW Soavo 900SW
    Hva med en SVS PB-12 pluss/2 ?
    Velkommen til L-Sound!

Alle priser er eks mva

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å søke litt? Finnes jo et sykt antall like tråder da.

Snart må vi døpe dette "SVS/Sub-forum"...

Skjønner jo at en gjerne har noe litt eget å komme med, men allikevel, er jo bare "ny sub", "ny musikksub" "Hvilken SVS" "XTZ vs SVS" så langt øyet rekker for tiden og det meste er jo besvart 8 ganger.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_

Skjønner jo at en gjerne har noe litt eget å komme med, men allikevel, er jo bare "ny sub", "ny musikksub" "Hvilken SVS" "XTZ vs SVS" så langt øyet rekker for tiden og det meste er jo besvart 8 ganger.

Jeg spurte vel litt mer spesifikt om en spesiell sub også. Jeg er 99% sikker på at soavo900sw aldri er nevnt i dette forumet før. (max 1 gang)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_

Du overreagerer veldig etter min mening. Trådstarter lurte da på hvordan yamahaen var.

Jeg ville nok sett på en lukket konstruksjon.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Patos basic 12" sub... den vil jeg anbefale utrolig fornøyd med den.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Jeg har Patos basic 12" sub... den vil jeg anbefale utrolig fornøyd med den.
    Hvor mye koster den? Har du en link med bilde og specs?
    Begynner å bli mer og mer sikker på Soavo subben, men det er synd at ingen har noen erfaringer enda???

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper jeg bestiller soavo subben neste uke eller noe sånt. Har en kjøper på den gamle subben min. Noen som har hørt Subben enda??

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den første av to Soavo900SW i hus. Røsket den ut av eska for en snau time siden. WOW er alt jeg kan si (da tenker jeg ikke på det populære online-spillet) Kontrollerte og dype basstoner smører øregangene mine i skrivende stund. Veldig imponert over denne store lille 10 tommer'n. Jeg har gjort noen grove innstillinger og kjørt en rom korreksjon, men det er alt foreløpig. Det er flust av innstillinger man kan gjøre som jeg ikke enda er helt komfortabel med, men får pugge bruksanvisningen i kveld. Det drøyer nok en stund til jeg kjøper en til av samme slaget nå etter jeg har hørt hvordan det låter med kun en. Vil ikke rive ned huset heller da. Sikkert ingen som har hørt soavo subben enda regner jeg med. Noen som har noen tips til hvordan å stille den inn optimalt (plasseringen føler jeg er bra) Skal ta noen bilder å slenge dem opp på minhjemmekino.

mvh...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å høre om nye produkter, du får gi mer tilbakemelding når den får spilt inn litt...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet den litt mer nå, men den er seff ikke spillt inn enda. Jeg så på Dejavu i går og det rista godt ja. Jeg må nok finjustere endel til før jeg blir helt fornøyd. Bassen var litt i overkant markant syns jeg så jeg får justere ned noe. Digg med fjernkontroll til subben så slipper jeg å reise meg for hver gang jeg skall gjøre justeringer. Skal skrive mer utfyllende om den senere når de er innspilt.

mvh Andy

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er de innspilt ennå?

Jeg vurderer å kjøpe et par Yamaha Soavo900SW fremfor å bygge noe selv og lurer på hvordan de er.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    600 watt utgangseffekt er heller ikke så værst. *Hva vil egentlig utgangseffekten si er det reel forsterkerkraft???
    uten å ha satt meg noe serlig inn i akkuratt denne spesifikke suben;

Dette er nok kun dynamist/maks effekt i brøkdelen av et sekund.
    Med et effektforbruk på 180W, og en digital forsterker (normalt rundt 90% effektivitet) vil du ha en ca 150-160W RMS å gå på.

Men husk at dobbling av effekten kun tilsier teoretisk 3dB økning (normalt bittelitt mindre i realiteten), så ikke heng deg opp alt for mye i watt.
    Suben min spiller stort sett på under 10W, og da trykker det ganske så bra.
    Effektiviteten på suben har normalt betydelig mer å si en effekten på forsterkeren.
    Det faktum at de ikke engang oppgir effektiviteten, og helst sammen med frekvenskurve ville nå gjort meg heller tvilende men.

Edit: må lære meg å se på dato først, lol...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback

Jeg vurderer å kjøpe et par Yamaha Soavo900SW fremfor å bygge noe selv og lurer på hvordan de er.
    Jeg sier bare XTZ om du skal ha noe rimelig...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback

Får da inderlig håpe den er innspilt nå ! Den kom jo i hus i april 2007 ;-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •