XTZ W12 vs. Dynabel Phobos - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

AndreWerdenskrieg har to slike. Da slipper de å jobbe like hardt som en. Men personlig så hadde jeg gått for SVS. Kan ikke sammenlignes på noen måte med XTZ. Har du hørt en riktig kalibrert SVS så er det ingen vei tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris er som sagt den viktigste delen, men som jeg også igjen sa lengre oppe, så kjøper jeg ikke noen jeg vil bli missfornøyd med!

Volum er ingen hindring.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kjott
    Pris er som sagt den viktigste delen, men som jeg også igjen sa lengre oppe, så kjøper jeg ikke noen jeg vil bli missfornøyd med!

Volum er ingen hindring.
    Du blir ikke missfornøyd med XTZ, man den har sine begrensninger. Men at den spiller helt ned til 12HZ, gjør den sikkert. Men ikke med det trykket en SVS gjør. Bli ikke særlig med SPL hvis han har plugget igjen begge portene på XTZ`n. Som sagt, få deg en demo med SVS. Har hatt XTZ 99 W12 og har en SVS PB-12 plus nå. SVS er bedre på alle områder. Kan ikke sammenlignes på noen måter, uten om pris da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få lånt med meg en venn's PB-10 hjem, men er jo egentlig like langt da jeg ikke har mulighet til å teste opp mot XTZ'en. Spørsmålet da er vel egentlig om PB-10 er verdt de to lappene ekstra...

Men konklusjonen av dette er at XTZ'en er bedre og går lavere enn min nåverende Phobos?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kjott
    Skal få lånt med meg en venn's PB-10 hjem, men er jo egentlig like langt da jeg ikke har mulighet til å teste opp mot XTZ'en. Spørsmålet da er vel egentlig om PB-10 er verdt de to lappene ekstra...

Men konklusjonen av dette er at XTZ'en er bedre og går lavere enn min nåverende Phobos?
    Det vet jeg ikke. Har ikke hørt Dynabelen. Men hadde ikke orket bryet. Etter diverse tester her på AVF så skal PB-10 være en del bedre enn XTZ`n. Går noe dypere, men med masse mere trykk. Få lånt SVS`n til kammeraten din, kalibrer den riktig. Skal love deg at du blir meget overrasket. Da blir det garantert SVS på deg.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både Phobos og PB-10 og Phobos'en gir seg mye tidligere enn PBen.
    Kalibrert likt så spiller PBen mye høyere.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er helt klart bedre enn phobos.

Det som ofte blir sagt er at skal du bruke suben til musikk vil ofte en XTZ gjøre like god jobb som en SVS, men til film er SVS bedre.

Kan jo forklares med at musikk gjerne ikke går så dypt og har så høyt volum over lang tid som på en del filmer.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du blir ikke missfornøyd med XTZ, man den har sine begrensninger. Men at den spiller helt ned til 12HZ, gjør den sikkert. Men ikke med det trykket en SVS gjør. Bli ikke særlig med SPL hvis han har plugget igjen begge portene på XTZ`n. Som sagt, få deg en demo med SVS. Har hatt XTZ 99 W12 og har en SVS PB-12 plus nå. SVS er bedre på alle områder. Kan ikke sammenlignes på noen måter, uten om pris da.
    Jaja, legger ved mine målinger her så kan han jo bedømme selv... De er målt med analog radioshack, alle porter igjen og med sinustoner lastet nede fra Lsound.
    Kalibrering er gjort ut fra en verdi på 85 db ved 50hz, og gain står da på ca kl.10 på subbene (NB: det er altså 2 stk XTZ 12 det er snakk om her i en 30 kvm stor stue...)

Har forresten tenkt å få tak i en Behringer til å rette ut litt topper og bunner så da blir det vel enda noe bedre forhåpentligvis...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Har både Phobos og PB-10 og Phobos'en gir seg mye tidligere enn PBen.
    Kalibrert likt så spiller PBen mye høyere.
    PB-10 kan jeg vel lese meg til at er en god del bedre enn Phobosen, men sliter med å lese meg til om PB-10'en kan forsvare de 2000,- i ytelse opp mot XTZ'en.

Men skal iallefall se hvordan PB-10'en oppfører seg nå da, så blir vel sikkert solgt da...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Jaja, legger ved mine målinger her så kan han jo bedømme selv... De er målt med analog radioshack, alle porter igjen og med sinustoner lastet nede fra Lsound.
    Kalibrering er gjort ut fra en verdi på 85 db ved 50hz, og gain står da på ca kl.10 på subbene (NB: det er altså 2 stk XTZ 12 det er snakk om her i en 30 kvm stor stue...)

Har forresten tenkt å få tak i en Behringer til å rette ut litt topper og bunner så da blir det vel enda noe bedre forhåpentligvis...
    Jupp, jeg ser det Snodig dipp på rundt 17HZ da. Har hatt 2 stk slike XTZ`r hjemme. Riktig kalibrert. Fungere meget bra. Men SVS jeg har nå, Spiller mye bedre. Leverer mye mer trykk enn 2 stk XTZ. SVS integrerer seg mye lettere, både til film og musikk. Men det forsvarer ikke at prisen er en del høyere. (det gjelder pb 12 pluss) En stk 12" kontra to stk 12". Har selv hørt PB-10 hos Lsound. Og etter min mening er det er en bedre sub enn XTZ.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse dippene tror jeg nok er mye romavhengige da jeg ikke får endret dem mye med plassering rundt om, og de forvant når jeg prøvde de hjemme hos min far...

Jeg tviler ikke på at SVS er bedre enn XTZ; det skulle egentlig bare mangle når en ser prisforskjellen, men jeg tror også at XTZ er bedre enn Phobos..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS spiller tøffere enn XTZ.
    Har du penger og plass: velg SVS.
    Har du ikke: Velg XTZ.

Riktig kalibrert er XTZ meget bra til både film og musikk. Trøkker vanvittig under film og groover til musikk. En meget bra subwoofer.

SVS er enda bedre.

For min del hadde jeg ikke plass til SVS, så derfor valgte jeg XTZ og jeg er meget fornøyd. En kamerat har PB10 og den trøkker mere, spesielt i de laveste frekvensene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Disse dippene tror jeg nok er mye romavhengige da jeg ikke får endret dem mye med plassering rundt om, og de forvant når jeg prøvde de hjemme hos min far...

Jeg tviler ikke på at SVS er bedre enn XTZ; det skulle egentlig bare mangle når en ser prisforskjellen, men jeg tror også at XTZ er bedre enn Phobos..
    Må ikke missforstå. XTZ`n er en meget bra sub. Og i allefall til prisen. Hadde en B&W asw 600 10" tidligere. Kjøpte en XTZ som jeg byttet ut B&W`n med. Skal si det var kvalitetsforskjell på disse to. B&W koster trossalt 1500 kr mer. Har ikke hørt Dynabel`n heller. Så jeg kan ikke uttale meg om den er bedre eller dårligere enn XTZ. Håper trådstarter for noe konstruktivt ut av dette da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Riktig kalibrert er XTZ meget bra til både film og musikk. Trøkker vanvittig under film og groover til musikk. En meget bra subwoofer.

SVS er enda bedre.

For min del hadde jeg ikke plass til SVS, så derfor valgte jeg XTZ og jeg er meget fornøyd. En kamerat har PB10 og den trøkker mere, spesielt i de laveste frekvensene.
    Godt oppsumert

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker iallefall for mange gode svar, så konklusjonen min er iallefall at XTZ'en er bedre enn Phobos'en og SVS'en enda bedre.

Da får jeg egentlig bare se hva jeg føler jeg er villig til å bruke på en sub.

God natt så lenge

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Lykke til med valget. Du får innformere oss om hva det blir til.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

frekvenser

Jeg tror rett og slett ikke no på at det skjer mye under 20Hz fra Xtz:???:
    Mitt tips: spar penger og rydd plass. Og send Flageborg en pm ang målingene dine!!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Jeg tror rett og slett ikke no på at det skjer mye under 20Hz fra Xtz:???:
    Og send Flageborg en pm ang målingene dine!!
    Hvis det er meg og mine målinger du sikter til så kan jeg forsikre deg om at jeg har sjekket og dobbeltsjekket målingene. Brukt sinustoner fra lsound og dve og prøvd med to ulike Radioshack. Så med mindre det er feil med enten begge sinustoner eller begge målere så stemmer de nok.....

Når det er sagt så var ikke utslaget i de laveste frekvensen så bra når jeg prøvde de i min fars hus så jeg får nok en del hjelp fra rommets utforming, veggers tykkelse m.m.

Hvis du ikke ønsker å tro meg så kan du selvsagt velge å gjøre det, men da tror jeg SVS-fanatismen er litt vel inngrodd

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •