Formeninger og råd angående kjøp av nye høytalere (B&W DM601 S3)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Formeninger og råd angående kjøp av nye høytalere (B&W DM601 S3)

Jeg har et par Genexxa GX-1000 høytalere og en Onkyo TX-SV434 forsterker, som jeg kjøpte for omlag 10 år siden. Tidligere, da jeg bodde på bygda uten naboer innen en mils omkrets kunne jeg spille så høyt jeg bare ønsket. Men nå, når jeg bor midt i en by, lar det seg i grunn ikke gjøre. Må jo vise litt hensyn til naboer Og GX-1000'ene er jo ikke spesielt gode høytalere.

Så jeg har vurdert et par nye, mindre stativhøytalere som kan spille detaljert og fint på moderat lydnivå. Jeg har kommet fram til at denne kombinasjonen duger for meg: B&W DM601 S3 og en B&W ASW600 Sub. Noen formeninger/erfaringer?

Jeg hadde også vurdert en NAD C325BEE forsterker. Men så vil jeg prøve å være litt økonomisk. Og det jeg da lurer på er om disse høytalerene og subben, kan fungere godt sammen med Onkyoen. Eller, for å si det på en annen måte, gi meg noen gode grunner for at jeg heller skal gå for NAD-forsterkeren

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD'en fungerer iallefall utrolig bra på 602s3. Så tror du klarer deg med langt rimeligere 320bee til 601s3. Den koster vel 2600kr nå?!

Sub, her vil jeg anbefale denne:
    XTZ 99 W12 i Pianolakk

Søsteren min har NAD + 602s3. Spiller utrolig bra. Hun har også en Helico sub som spiller fint sammen med dette. (Helico er et tysk merke.).

PS: Syns 601 er lydmessig bedre enn 602s3!

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje onkyoen din holder til disse, gitt.. ville prøvd med den først hvertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •