Ny kjempe rundt saturn? Titan Tethys Towers - Monsteret fra USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny kjempe rundt saturn? Titan Tethys Towers - Monsteret fra USA

Jeg lurte på om noen kjenner til overnevnte produsent og / eller høyttalere?
    De ser unektelig ut som om de har slektskap til B&W 800-serien, selv om både bestykkningen og de tekniske løsningen er noe anderledes. Med navn fra Greske guddommer og mastodontiske mål er dette åpenbart et "no holds barr project". Det hadde vært spennende om noe kjente til denne Behemoth av en musikkformidler.

One 15" SLAP Passive Radiator, 2-12" Active Subs, 1-8" MidBass Driver, 1-6" Midrange Driver, 1-1.5" Silk Dome Tweeter
    3000 Watts RMS, 4 Pair 8G Gold Plated Binding Posts
    Dimensions 64" H X 15" W X 24" D, Weight 200 Lbs each.

Produsent Link, CES 2006

Det ser ut til å være lite informasjon der ute, åpenbart ingen enorm distrubisjon. Aktørene i Norge som har disse i sortimentet ser ut stort sett ut til være bilstereo-orienterte forhandlere med et agenturer på Earthquake. Kanskje noe ala JL-audio agenturene her på berget. Cinova Grande har jo fått gode omtaler rundt om, både i fem og syv kanaler. Produsenten er det ingen ting å si på med andre ord. Det hadde vært spennende med innspill, selv om vi kanskje kan minimere antallet "Fytti katta, dæm dærran spælleh sikkert beir enn..."
    Er det noen av våre venner med teknisk innsikt som tør uttale seg om hvordan et slikt konsept med en passiv 15" og to aktive 12" ville fungere i virkeligheten?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rå høytalere, trøkker sikkert sånn helt passe

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimmrende sitat fra produktpresentasjonen: "Their 800-Hz supertweeters reveal the subtlest nuances " Aner jeg ugler i mosen eller er denne karen på skikkelig bærtur. Foreløpig er dette en av de to kommentarene jeg har funnet om disse høyttalerene.

Here we go

Nova Audio to Re-release the Titan High Fidelity Home Theater Package.

Las Vegas, NV– Nova Audio by Earthquake Sound, manufacturer of high-end Home audio subwoofers,
    amplifiers and more steps it up in 2005 with an over the top set of towers and a center channel that play
    as smooth as the wind in you hair. With each tower’s five drivers and the centers seven drivers this
    battalion of sound surrounds it’s audience prepared to hold all listeners captive while it slowly breaks
    down each level of your listening senses.

Nova’s full spectrum 2005 Titan surround speakers and center
    channel take Nova’s groundbreaking passive technology and infamous power to new levels of performance
    and functionality. The sleek, distinctively styled towers utilize a fully passive enclosure ensuring accurate
    and fast response, incorporating five drivers which can be separately amplified (biampable). Each driver
    excluding the tweeter is made with Nova’s new silk coated pulp mix for low mass movement and ultimate
    accuracy. Included in each tower is a 1.5" silk dome tweeter, a 5.25" silk coated high precision mid-range,
    a silk coated tight eight inch mid-bass driver, two silk coated high power 12" drivers and a 15" patented
    SLAPS passive radiator. Mounted on the back of the towers are the amplification terminals which are
    hooked up to the giant cross over that allows the towers to be either powered as a whole or biampable.

Titan’s center channel remains a silhouette in the dark yet sparks dramatic life into the vocals of any movie or
    sound track when called to work. This 124lb piece of art lives up to it’s appearance by offering seven
    drivers that enhance and amplify vocal and mid-range sounds to their max potential, allowing you mind to
    believe it may have traveled to the very place that the sound originated from. Topping the ridge of the
    center channel are three 1.5" silk dome tweeters and the highest precision and supporting underneath
    are four 5.25" mid-range drivers reproducing in perfect harmony all that you mind can process.

Internally and externally the towers combine modern technology with good old fashioned hand crafted
    reliability. The cabinet is embraced with interlocking machine grooved panels that aid in the excellent
    damping and elimination of vibrations and colorization. Externally the finish is accomplished by wrapping
    16 layers of steam bent cherry wood around the giant skeleton and topping it with a fine black lacquer
    crown that grips the two upper level drivers. The center channel with it’s oval shaped and aero dynamic
    cabinetry remains still yet appears to be in warp speed as it plays hard yet so effortlessly.

Both models offer an outstanding combination of superb sound, ease of use and operational flexibility,
    and their striking appearance makes them ideal for design-conscious consumers who want to integrate a
    true high-performance surround sound into a stylish and elegant home. Their massive size gives them a
    monumental appearance that not only puts out phenomenal sound but will put on a visual show that will
    have any one who crosses their path gazing in awe.

MSRP: $20,000.00 Pair TETHYS, Towers, RHEA, Center $5,000.00
    Specifications and Prices Subject to Change Without Notice.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de hvertfall til salgs hos Eltek Ola.

ELTEK AS

Ny kjempe rundt saturn? Titan Tethys Towers - Monsteret fra USA-tethys-800-web-medium-jpg

Ny kjempe rundt saturn? Titan Tethys Towers - Monsteret fra USA-rhea-800-web-medium-jpg
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var til salg her i landet før Eltek tok over agenturet også. Så vidt jeg vet skal de nå ha blitt tatt inn til landet for demo. Mor10 har hørt og sett de, så vidt jeg vet også.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står også som utstilling på eltek. ikke noe jeg ville hatt i stua.men har ikke hørt på de heller.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    De var til salg her i landet før Eltek tok over agenturet også. Så vidt jeg vet skal de nå ha blitt tatt inn til landet for demo. Mor10 har hørt og sett de, så vidt jeg vet også.
    Grunnen til at jeg tok opp tråden var nettopp derfor Ola. At de nå er mulig å få hørt, og at de nå er "i hendene på" noe annet enn bilstereosjapper.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig den senterhøyttaleren :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Earthquake-høyttalerne så jeg i en butikk på 5th avenue i New York i fjor sommer. Store høyttalere, men er ikke helt fan av utseende.
    Senteren minner litt om fronten på en rally-bil. :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe på disse?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar helt feil, testet Hjemmekino disse for ikke så mange blader siden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •