B&W 803 D eller.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 803 D eller.....

Hei folkens. Jeg er ny her på forumet og håper på noen gode råd.
    Jeg har tenkt å innvestere i nye høytalere. Vurderer B&W 803d men er litt i tvil. Tenkte å drive dem med en Parasound HCA 3500 men håper på å få tak i en McIntosh MA 6900 en dag. Noen som har noen andre alternativer i samme prisklasse,gjerne litt billigere
    Jeg liker at det trykker litt. Jeg hører stort sett på Rock og Metal:twisted:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert andre alternativer?

Hva er årsaken til akkurat de forsterkeralternativene?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du vurdert andre alternativer?

Hva er årsaken til akkurat de forsterkeralternativene?
    Tenkte du på noe spesielt?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst tenkte jeg å forsøke å forstå trådstarters lydsmak.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kanskje litt spydig, men jeg har hørt flere si at dine 6.1 blokker passer til 803D. Selv hadde jeg Parasound A21. Men så fikk jeg aldri til lyden på 803D. Om det var rommet som ikke passet, eller HT som ikke passet rommet det er ikke godt å si. Tror absolutt A21 var grei nok til de.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 803 D eller.....

Takk for svar folkens.
    Grunnen til disse forsterker alternativene er at jeg har en HCA 3500 akkurat nå. McIntosh alternativet er pågrunn av at jeg vil helst ha en integrert forsterker. Pluss at den ser bra ut. Å det er ikke et minus hos meg
    Kanskje litt uprofft argument,men men.
    Men i utgangspunktet var det råd rundt høytalere jeg ønsket:-D
    Så alle innspill er av interesse

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombs
    Hei folkens. Jeg er ny her på forumet og håper på noen gode råd.
    Jeg har tenkt å innvestere i nye høytalere. Vurderer B&W 803d men er litt i tvil. Tenkte å drive dem med en Parasound HCA 3500 men håper på å få tak i en McIntosh MA 6900 en dag. Noen som har noen andre alternativer i samme prisklasse,gjerne litt billigere
    Jeg liker at det trykker litt. Jeg hører stort sett på Rock og Metal:twisted:

Om du ikke har investert i HT enda. Det er noen Nautilus 803 tilsalgs på Finn.no, han som skal selge befinner seg i Trondheim. Vurderte disse selv, men feil farge og feil tid...for meg ;-) Annonse803N

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk ikke MA6900 er noen god match til disse, men jeg har ikke testet dette selv. De tilbakemeldingene jeg får rundt omkring er at det er strøm som gjelder på disse høyttalerne. Jeg tror den rimeligste ASR Emitter vil kunne være en potensielt bedre match. Forøvrig slår det meg ofte at det muligens ville være marked for Integrert Oberon...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Om du ikke har investert i HT enda. Det er noen Nautilus 803 tilsalgs på Finn.no, han som skal selge befinner seg i Trondheim. Vurderte disse selv, men feil farge og feil tid...for meg ;-) Annonse803N
    Takker for info. Er oppmerksom på de 803n i Trondheim. Jeg er i utgangspunktet på utkikk etter 803d. Denne HT har tre basselementer og den nye diamant diskanten. Jeg vil gjerne høre om andre merker som kanskje kan passe meg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en kikk på Patos Symphonic 4.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk ikke MA6900 er noen god match til disse, men jeg har ikke testet dette selv. De tilbakemeldingene jeg får rundt omkring er at det er strøm som gjelder på disse høyttalerne. Jeg tror den rimeligste ASR Emitter vil kunne være en potensielt bedre match. Forøvrig slår det meg ofte at det muligens ville være marked for Integrert Oberon...
    Takk for inlegg Snickers-is
    Vet du av noen høytalere som kan være god match med MA 6900?
    Kjenner forøvrig ikke til ASR Emitter,Hvem selger den?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil selger ASR.

Personlig synes jeg ikke MA6900 passer til store høyttalere, og jeg forstår det sånn at du er på jakt etter nettopp store høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil selger ASR.

Personlig synes jeg ikke MA6900 passer til store høyttalere, og jeg forstår det sånn at du er på jakt etter nettopp store høyttalere.
    Jeg har et Snell XA 60 akkurat nå,men en venn av meg kjøpte 805s og jeg likte lyden i dem. Men savner litt av bassen som jeg har i Snellene. Så du mener at Midtgard Oberon og 803d kan bli en god kombinasjon. Faktisk en billigere kombinasjon enn 803d og MA6900.
    Har jeg oppfattet det rett så koster Midtgard 12k pr par,hvorfor den lave prisen? Og så reagerte jeg litt på vekten. Men jeg er ingen ekspert.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder pris spørs det hvilken modell det er snakk om. Prisen har også gått opp på alle modellene, men det vet du kanskje. Vekten er såpass lav på grunn av at de er basert på ICE-moduler fra B&O, altså klasse D. Du kan sjekke ut tråden som omhandler Oberon hvis du vil vite mer om de

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er trøck og rocken roll du foretrekker, tror jeg du bør se deg etter andre høyttalere.
    Etter og ha hørt 803D en gang på hifi klubben fikk jeg inntrykk av at de var vanskelige å plassere.

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEI.
    Oberon 6.1 som er de største blokkene til midgard audio koster nå 18.000 for 2 blokker, så da er de ikke lenger så "lavt prisa"
    Jeg har disse blokkene selv og vurdere også 803D, søker du så finner du "tråden" min om det er interesant for deg å lese.
    Disse blokkene er nok en bra matck til 803D, og de koster heller ikke skjorta.
    De er stadig til salgs på brukten, men vær kjapp, er noen til salgs nå for 14k hvis de ikke er solgt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Dersom det er trøck og rocken roll du foretrekker, tror jeg du bør se deg etter andre høyttalere.
    Etter og ha hørt 803D en gang på hifi klubben fikk jeg inntrykk av at de var vanskelige å plassere.
    Og ikke er de noe rockehøyttalere heller....

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Og ikke er de noe rockehøyttalere heller....
    Var det ironisk? For all del, 803D er bra til all musikk. En god allrounder. Men jeg mener det finnes bedre altarnativer når rock og metal står på menyen. B&W 800 og 700 serien kommer aller best til sin rett med roligere musikk.
    Patos Symphonic 4 er nevnt og JBL Array ville jeg også tro er en god kanditat.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Var det ironisk? For all del, 803D er bra til all musikk. En god allrounder. Men jeg mener det finnes bedre altarnativer når rock og metal står på menyen. B&W 800 og 700 serien kommer aller best til sin rett med roligere musikk.
    Patos Symphonic 4 er nevnt og JBL Array ville jeg også tro er en god kanditat.
    Ikke noe ironi nei.
    Har hatt 803D i et års tid selv. Kjenner de såpass at de ikke spiller den tyngre og mere progressive musikken jeg liker fra de glade 70-åra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ikke noe ironi nei.
    Har hatt 803D i et års tid selv. Kjenner de såpass at de ikke spiller den tyngre og mere progressive musikken jeg liker fra de glade 70-åra.
    Takker for innspill folkens.
    Mulig Wizkid har rett i at 803d er en dårlig match for min musikksmak. Jeg har også et par Cerwin Vega 1215 som jeg kjøpte nylig brukt,men fant fort ut at dette ble i groveste laget for min smak. Så jeg driver nå og selger unna hi-fi utstyr i stor skala. Fikk også litt lyst på hjemmekino igjen etter å ha sett alle de kule oppsettene hær på forum. Tror jeg skal klare å skrape sammen en 70-80k til et nytt anlegg så forslag mottas med takk. Både stereo og hjemmekinoløsninger. PS Jeg hører på band som Rush ,Porcupine Tree, Opeth Dream Theater osv....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •