B&W 803 D eller..... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ikke noe ironi nei.
    Har hatt 803D i et års tid selv. Kjenner de såpass at de ikke spiller den tyngre og mere progressive musikken jeg liker fra de glade 70-åra.
    Rettelse:
    Kjenner de såpass at de ikke spiller den tyngre og mere progressive musikken jeg liker fra de glade 70-åra med nok overbevisning og attack.

Bra du skjønte den likevel ops:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msuikksmaken din tilsier at du skal gå for skikkelig kvalitet. Det er krevende saker og det nytter ikke med høyttalere som fremhever enkelte ting i lydbildet. Da blir det bare utrolig slitsomt. Med rett utstyr er det et helt vanvittig driv i den musikken. Det overrasker meg forresten at du ikke nevnte Tool i samme åndedrag.

Du bør i høyeste grad ta en kikk på Patos Symphonic 4. Imidlertid kan jeg ikke komme på en integrert i farten (til under 50k) som har virkelig kontroll over de høyttalerne.

Om du vurderer å gå noe opp i pris bør du ta en kikk på JBL Array 1400, men personlig er jeg ikke like fan av de mindre Array. Det kan imidlertid skyldes demoer som ikke har vært optimale.

Jeg har samtidig lyst til å be deg sjekke ut Klipsch RF83, men det er ikke dermed sagt det er en anbefaling fra meg. De er ikke så pene å se på, og har en helt annen prislapp, men jeg har mange ganger blitt lettere sjokkert over hva Klipsch klarer å prestere.

Tannoy Glenair 15 bør også kunne være et potensielt hot alternativ. Den har ikke spilt spesielt bra i de demoene jeg har hørt den, men jeg tror ikke de har vært representative for hva disse høyttalerne kan.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Patos Symphonic 4, men dersom de ligner på andre Patos modeller som i mine ører er noe varm og grov så ville jeg tro at ICE forsterkeri kunne passe bra.
    Da trenger det ikke å bli så veldig dyrt selv om de trenger mye krefter.
    Oberon 6.1 eller f.eks Rotel RB-1092 (eller to RB-1091):
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    http://www.bmh.no/shop/index.php?opt...d=55&Itemid=15

Ufordelen med JBL Array er vel utseendet.
    Lytterunde er uansett tingen, du har mye snacks å velge mellom i denne prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg har litt av en oppgave foran meg:-? Det er en jungel av utstyr og velge i. Har hørt såvidt på RF 83 men de var ikke spilt inn enda. så det var vanskelig og få et inntrykk. Når det gjelder Patos så er det vanskelig å få hørt på dem. Forhandleren i Trondheim har bare de mindre modellene på lager. JBL Array har jeg hørt men de er litt idet dyreste laget for meg, pluss at utseendet er et minus. Til Snickersen,Tool er også på min spilleliste. Tror du at min Parasound HCA 3500 vil ha problem med å drive Patos Symphonicene?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk med Roar Moen, han har oversikt over hvor det finnes Symphonic 4. Om de står på din interesseliste så odrner det seg nok med en demo ett eller annet sted.

Når det gjelder forsterker så må du prøve deg frem, men det er nok en mulighet for at Parasound kan bli litt i tyngste laget i bunnen i kombinasjon med Patos. Blir det for "tungt" blir fort bassen veldig subjektivt treg og urytmisk. Men det er som vanlig bare praktisk test som gir det endelige svaret. Om rommet er bassfattig kan det passe bra også.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg har ikke hørt Patos Symphonic 4, men dersom de ligner på andre Patos modeller som i mine ører er noe varm og grov så ville jeg tro at ICE forsterkeri kunne passe bra.
    Da trenger det ikke å bli så veldig dyrt selv om de trenger mye krefter.
    Oberon 6.1 eller f.eks Rotel RB-1092 (eller to RB-1091)
    Jeg har selv fått Symphonic II AMT i hus nå, og de er vel på ingen måte varm og grov !!! Før jeg handlet ble jeg anbefalt å styre unna Symphonic 4, den låt vist ikke helt opptimalt når det gjaldt sammenhengen mellom bass mellomtone og diskant. Mens 3 og 2 låt helt supert. Må si jeg er meget imponert over bassen fra den ene 6.5 tommern, eneste jeg savner er de helt dype frekvensene som Helicon ga meg. Ellers er Symphonic II AMT overlegen Helicon på alle måter etter min mening da.
    Om non i Trøndelag er inntrisert i å hørre disse er det bare å skrike ut !! Ton Art har ingen Symphonic inne for tiden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Symphonic 4 AMT vat stilt ut på Stockholmsmessa. Så vidt jeg har forstått har denne knapt vært skikkelig klar før dette. Beskrivelsen din passer etter mitt skjønn bedre på Lyric 502 og eldre Symphonic 4-modeller, men igjen så er det både mulig at oppsettet jeg hørte (svært kort) kamuflerte eventuelle problemer, eller at oppsettet du har fått beskrevet ikke ytet høyttalerne full rettferdighet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Symphonic 4 AMT vat stilt ut på Stockholmsmessa. Så vidt jeg har forstått har denne knapt vært skikkelig klar før dette. Beskrivelsen din passer etter mitt skjønn bedre på Lyric 502 og eldre Symphonic 4-modeller, men igjen så er det både mulig at oppsettet jeg hørte (svært kort) kamuflerte eventuelle problemer, eller at oppsettet du har fått beskrevet ikke ytet høyttalerne full rettferdighet.
    Det er godt mulig tipset jeg fikk var baser på eldre Symphonic 4 og lyric 502 ja, dette vet jeg ikke. Men mine Symphonic II AMT er jeg ivertfall fornøyd med når jeg får meg ny pre amp, som er litt snillere i toppen. Med samme elektronikk som på Helicon 400, så låter Symphonic lysere i toppen.
    Så det blir vel en Ps Audio PCA-2 pre amp.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et par Symphonic 2 AMT her en ukes tid. De hadde ikke noen gunstig plassering grunnet at de stod side om side med frontene på Prophetene så de ble litt magre nedover, men etter å ha fått en god del timer roet toppen seg mye. Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt dine nå jeg? Spill så høyt det er forsvarlig og holdt på en stund. Det er mye å hente på å få beveget litt på det "trekkspillet" i diskanten.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg hadde et par Symphonic 2 AMT her en ukes tid. De hadde ikke noen gunstig plassering grunnet at de stod side om side med frontene på Prophetene så de ble litt magre nedover, men etter å ha fått en god del timer roet toppen seg mye. Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt dine nå jeg? Spill så høyt det er forsvarlig og holdt på en stund. Det er mye å hente på å få beveget litt på det "trekkspillet" i diskanten.
    Jeg fikk de fredags kvelden, men de er brukt fra Desember i fjor da, men merker at de har roet seg litt siden jeg fikk de, men ikke nokk. Jeg har en Embla pre one som volumjustering i DIY pre ampen, dem ødelegger mye for lyden. Har prøvd med og uten, ble lei av å springe frem og tilbake når jeg skulle justere volum ops:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •