Tåler Martin Logan noe fysiske påkjenninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tåler Martin Logan noe fysiske påkjenninger?

Er det lurt å investere i et par Martin Logan med en fyr på 0,5 år i huset? Er bekymret nok med de elektrodynamiske høyttalerne jeg har i dag.. Er Martin Logan skjøre fysisk?

Er det noe de ikke tåler?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alle andre høyttalere tåler de ikke at man velter de, kaster vann på de, stikker i de med nåler eller andre ting, men kort sagt, nei det tror jeg ikke.
    Men, river han høyttalerkablene av mens strømmen er på kan han få støt....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er krabaten skikkelig uforsiktig av seg er det vel ingen høyttalere som er trygge. Tradisjonelle dynamiske høyttalere har jo eksempelvis problemet med inntrykking av diskanter. De eldre versjonene av Martin Logan var vistnok noe "skjørere" enn de nye med Xstat-panelene når det gjelder penetrering av membranflaten. Martin Logan selv sier at det ikke er noe problem om en stikker en nål gjennom membranet, selv på flere steder. Jeg personlig ville vel fått spader og angstanfall bare av å vite om det, men det er jo mitt problem... ;-)

Min gutt på 1,5 er av og til med pappa "på kontoret" og da er høyttalerne veldig spennende. Men han nøyer seg, under strengt oppsyn, å støtte seg til dem og stå å "se etter hvem som synger" når de spiller. Han har prøvd seg på å slikke på dem et par ganger, men da er jeg raskt på pletten gitt.

Tror vel ikke det finnes noe lett svar på det spørsmålet, alle høyttalere er utsatt på en eller annen måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ML Clarity og den tåler nok like mye som en "vanlig" høytaler, har mer problem med et par stativ høytalere jeg har siden de tåler mindre støt før de tipper over. ML har kanskje et lavere tyngdepunkt enn andre høyttalere. Når det gjelder "stikk" inn i membranen så tåler den i følge manualen mye, de har testet med hundre hull uten at lyden ble forringet. Det viktigste er nok å få de stødige og å forsikre seg at ungene ikke kommer borti kablene.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    .... Han har prøvd seg på å slikke på dem et par ganger....
    Hadde jeg hatt ett par Martin Logan så skulle jeg jammen meg slikket på de jeg å :-D

Ca hvor store er de hullene i metallramma?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Hadde jeg hatt ett par Martin Logan så skulle jeg jammen meg slikket på de jeg å :-D

Ca hvor store er de hullene i metallramma?
    På Clarity er de ca 3 mm, så det må være temmelig tynne ting som stikkes inn og neppe noe som 1/2 åringen leker med uansett...

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modellen som frister mest er Vista. Noen forslag til hvor man skal få fatt i denne modellen for best mulig pris? Må man ut md 35K? De selges jo nesten aldri brukt. (Og det er det vel en grunn for)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk hifi Center eller andre kan jo ha demo modeller kanskje.
    Ja, der er en ganske god grunn til hvorfor der ikke er mange brukte ML derute....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •