Utskifting av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utskifting av høytalere

Etter å lest en hel haug på forumet om høytalere , har jeg bestemt meg for og bytte ut hjemmekino Høytalerene, Til Klipsch RF-82 Home Theater. Men uten sub'en deres har etter mye fram og tilbake bestemt meg for Pioneer S-W250S-W Sub.

Jeg begynte med og skifte ut senter høytaleren min som var en gammel Jamo homecinema med Klipsch RC-62 (kjøpt hos stereofil) fikk den i forrige uke. pakket den opp og byttet ut den gamle traveren. hehe.Ble kjempefornøyd med lyden i den, og gleder meg til resten av systemet. jeg kjører en pioneer VSX-AX4ASi-S i 6 ohm 7.1 oppsett.
    med 3 forskjellige høytalermerker
    Jamo classic 10 fronter
    Kef Coda Sidehøtalere
    Infinity Ref. 2.1 bakhøtalere
    Jamo 505 sub. som ikke liker forsterkeren min høres ut som den er kaputt

så det blir sikkert bedre med alt i samme merke. Håper jeg.

Så kommer det jeg lurer på, ifølge hjemmesiden til klipsch så er det 2 stk. 6,5 basser. Men jeg målte bassene og kommer fram til att di er 6" og ikke 6,5 så hvoran måler man elementene ? er det fra membran til membran ? eller fra skrue hull til skrue hull ? er det noen som vet dette

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Radar
    Etter å lest en hel haug på forumet om høytalere , har jeg bestemt meg for og bytte ut hjemmekino Høytalerene, Til Klipsch RF-82 Home Theater. Men uten sub'en deres har etter mye fram og tilbake bestemt meg for Pioneer S-W250S-W Sub.

Jeg begynte med og skifte ut senter høytaleren min som var en gammel Jamo homecinema med Klipsch RC-62 (kjøpt hos stereofil) fikk den i forrige uke. pakket den opp og byttet ut den gamle traveren. hehe.Ble kjempefornøyd med lyden i den, og gleder meg til resten av systemet. jeg kjører en pioneer VSX-AX4ASi-S i 6 ohm 7.1 oppsett.
    med 3 forskjellige høytalermerker
    Jamo classic 10 fronter
    Kef Coda Sidehøtalere
    Infinity Ref. 2.1 bakhøtalere
    Jamo 505 sub. som ikke liker forsterkeren min høres ut som den er kaputt

så det blir sikkert bedre med alt i samme merke. Håper jeg.

Så kommer det jeg lurer på, ifølge hjemmesiden til klipsch så er det 2 stk. 6,5 basser. Men jeg målte bassene og kommer fram til att di er 6" og ikke 6,5 så hvoran måler man elementene ? er det fra membran til membran ? eller fra skrue hull til skrue hull ? er det noen som vet dette
    Hei,

Jeg har selv opplevd at høyttalere er oppgitt i selve rammens diameter, ikke fra membran-membran.

Vet ikke om det er "juks" eller hva som egentlig er norm her.
    Se feks her:

Skulle være 32", altså 80cm (derav srw8000 = 8000 millimeter).

Som du ser, tommestokken går 4 ledd akkuratt i total diameter, ikke membran<->membran.

Jeg ble svindlet noen cm :S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •