B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 15 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 294
    Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge?

Gjør nå et forsøk på å spare opp nok penger til en høyttaler i 800-serien til B&W.
    Jeg tenker på 3 høyttalere:

804 S - 33.800 kr
    803 S - 44.800 kr
    803 D - 65.800 kr

Jeg ønsker først og fremst en høyttaler til musikkbruk, men den blir også brukt til film.

Hvilken høyttaler ville dere gått for, og hvorfor.
    Pengehoppet må kunne forsvares fra par til par.
    Ønsker tilbakemelding fra folk som eier eller har hørt de nevnte høyttalerene.
    Argumentèr hvorfor dere ville valgt akkuratt denne høyttaleren.
    Her er det lov å nevne annet en Diamanten selvsagt, pris spiller også inn, jeg svømmer ikke i penger

Litt av rommet mitt kan sees her: http://avforum.no/minhjemmekino/show...w%20hjemmekino
    det er et stort rektangulært rom, 4 x 9 meter, men jeg sitter i enden av den ene langveggen, så jeg sitter ca 3 meter fra høyttalerene.
    Til venstre for fronthøyttaleren min er det en åpen kjøkkenløsning, noe som gjør at det er mye "tomrom" her.
    DET ER OGSÅ LOV Å KOMME MED FORSLAG TIL CD SPILLER TIL CA 10K SOM KAN MATCHE DE NEVNTE MODELLENE !!!

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Driver nå et forsøk på å spare opp nok penger til en høytaler i 800-serien til B&W.
    Jeg tenker på 3 høytalere:

804 S - 33.800 kr
    803 S - 44.800 kr
    803 D - 65.800 kr

Jeg ønsker først og fremst en høytaler til musikkbruk, men den blir også brukt til film.

Hvem høytaler ville dere gått for, og hvorfor.
    Pengehoppet må kunne forsvares fra par til par.
    Ønsker tilbakemelding fra folk som har eller har hørt de nevnte høytalerene.
    Hvorfor ville dere valgt akkuratt denne høytaleren.
    Her er det lov å nevne annet en Diamanten hvis du har argumenter, pris spiller også inn, jeg svømmer ikke i penger

Litt av rommet mitt kan sees her: http://avforum.no/minhjemmekino/show...w%20hjemmekino
    det er et stort rektangelt rom, 4 x 9 meter, men jeg sitter i enden av den ene langveggen, så jeg sitter ca 3 meter fra høytalerene.
    til venstre for fronthøytaleren min er det en åpen kjøkkenløsning, nos som gjør at det er mye "tomrom" her.
    skal ikke ta fra deg b&w gleden, men er du sikker på at det er dette merket som er alfa og omega ? det finnes utrolig mye annet.
    ser du er fra telemark. hvor ?
    inviterer deg fluksens med på ett møte med grerndland lydlaug. vi skal ha ett møte i morgen kveld. dette er kjempeartig, og lererikt.
    kan du komme, er det kjempeartig.
    om ikke, så finnes det fremdeles masse andre høytalere. noen av oss er til å med så dumme at vil si du får mere høytaler fra andre merker. men det er helighvis en smaksak.
    mvh

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Du

Sitat Opprinnelig postet av swans
    skal ikke ta fra deg b&w gleden, men er du sikker på at det er dette merket som er alfa og omega ? det finnes utrolig mye annet.
    ser du er fra telemark. hvor ?
    inviterer deg fluksens med på ett møte med grerndland lydlaug. vi skal ha ett møte i morgen kveld. dette er kjempeartig, og lererikt.
    kan du komme, er det kjempeartig.
    om ikke, så finnes det fremdeles masse andre høytalere. noen av oss er til å med så dumme at vil si du får mere høytaler fra andre merker. men det er helighvis en smaksak.
    mvh
    Hei.
    Det kunne vært interesant, men B&W er den høytaleren jeg liker best, design og lyd fra 800 serien er bare helt rå syntes jeg.
    Men jeg skal sjekke ang. lylauget ditt
    vet ikke om jeg jobber formiddag eller kvelden i morra.
    men det hadde vært gøy det sikkert, hva gjør dere der?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å få inn noen B&W folk inn i tråden her nå.:-D
    Det skal fortrinnsvis diskuteres B&W her og ikke hva som kan muligens være bedre og billigere.
    Er det rart at mange skiller seg i dette landet når ingen holder seg til et merke? jeg vil holde meg til et merke, jeg liker det, hvorfor bytte.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns 803D er for dyr, og prisforskjellen mellom 804s og 803s kan ikke helt forsvares. Men nå er du allerede i et prisområde hvor de færreste kan sies å kunne forsvare prisen.

Selv sikler jeg på "nye" Patos Symphonic serien. Dyr den og ja .

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes også 66.000 er veldig mye penger, 804s er 33.000 noe som er fult overkommelig, men så er det det med oppgraderings-spøkelse da :???:
    Men kommer jeg over 803D til ca 50k på brukten så er det et godt alternativ.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe et helt sett med Nautilus til 69.000,- :-D
    Finn.no: Nautilus ny pris

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hvorfor ikke kjøpe et helt sett med Nautilus til 69.000,- :-D
    Finn.no: Nautilus ny pris
    Jeg vil gjerne ha høytalerene i sort ask, åsså trenger jeg ikke sub og bakhøytalere.
    og så er ikke pengene på plass ennå, men det er et bra sett det der for de som har pengene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å sette seg mål med sparinga.. men ikke kjøp BW før du har hørt andre merker i samme prisleie også.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke meningen å være noen gledesdreper her, men hør for all del på andre merker før du bestemmer deg.

Det er en høy prisklasse du er i, og det er faktisk utrolig artig å reise fra butikk til butikk og be dem vise deg hva du får for den summen. Da blir de gjerne litt ekstra hjelpsomme, pluss at du får en hel del gratis lytteopplevelser. Og så kan du jo alltids kjøpe B&W etter det uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et rom på 4x9 meter og sitte i sweetspot 3 meter avstand fra høyttalere høres ut som et fint rom for 802D ... tror 804S og 803D muligens blir litt smått jeg... bassen kommer ikke til sin rett... Snicker_is kommer jo med høyttaler i prisleiet 18.000 om jeg ikke husker feil... Men antar jo at du som en god del andre B&W folk har på skylapper og bare vil bare vil ha B&W

Om du vurderer B&W 803D kan du godt vurdere 802D og... Hvorfor nøye seg med det nestbeste

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken høyttaler du bør velge er jo helt opplagt! Siden du ikke svømmer i penger, bør du kjøpe et par brukte 803D. ;-)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvilken høyttaler
    Takk! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 800 er herlige og pene høyttalere!

Jeg har ikke 804 eller 803 selv (bare så det er sagt) men jeg tror nok 804 vil være bra i ditt rom ut fra størrelsen så vidt jeg kan se i bildene dine. 803 er ganske store og passer nok i større rom tenker jeg. Du skal vel høre på begge når du først er på Hifiklubben?

Sånn. Nå kan noen som vet bedre enn meg være uenig.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som du spiller feil vei

La lyden fra det du har - utfolde seg i den lengste retningen i rommet, så opplever du en ny dimensjon på lytteopplevelse.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt

Jeg har ikke 804 eller 803 selv (bare så det er sagt) men jeg tror nok 804 vil være bra i ditt rom ut fra størrelsen så vidt jeg kan se i bildene dine. 803 er ganske store og passer nok i større rom tenker jeg. Du skal vel høre på begge når du først er på Hifiklubben?

Svaret ble lagt ut to ganger her ja. Ikke vet jeg hvorfor

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt

Er ganske stor forskjell på 803S og 803D når det kommer til størrelse. 803S og 804S er ganske like, men 803D er en stor HT, og krever plass for å spille opptimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par B&W 805N i et rom som er ca 3x5 og på grunn av praktiske årsaker må jeg også plassere dem på samme måten som deg, dvs. ha sweetspot nesten i enden av den ene langveggen. Jeg føler faktisk at rommet er for lite til disse høyttalerene selv om akustikken nok spiller meg et puss her.
    Vil derfor tro at 803D kanskje kan bli litt overkill, men det vet man jo ikke før man har prøvd... Oppgraderingsspøkelse tilsier at du kommer til å ende opp med minst 803D før eller senere Det er iallefall min plan!

Drømmen er 802D når jeg får fikset meg et bedre lytterom

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W-folk har ikke nødvendigvis skylapper fordi de ikke vet bedre. Det er noe med lyden i 800-serien som iallefall passer min smak veldig bra, og i tillegg er det ikke feil at noen faktisk får til at design og funksjonalitet går hånd i hånd. Det finnes selvfølgelig mange andre høyttalermerker med vellydende høyttalere og fint design men som med alt annet er det jo smaken som teller

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det virker som du spiller feil vei

La lyden fra det du har - utfolde seg i den lengste retningen i rommet, så opplever du en ny dimensjon på lytteopplevelse.
    hei hei. her har vi en som har peiling
    Jeg er fulstendig klar over problematikken og jeg har prøvd og flytte anlegget andre veien, men da har jeg ikke lenger noen spisestue på kjøkkenet og det blir ikke noe fint. Men lyden blir bedre det er jeg klar over.
    Med den stua mi og kjøkkenløsningen så må det være sånn det er nå desverre.
    Huset mitt er ikke så stort heller, men skal jeg bygge på det så skal jeg tenke på rom som egner seg for film og musikk.
    Men når man ikke har det så må man gjøre det beste ut av det, syntes det er ganske ok her jeg.

Side 1 av 15 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •