B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 294
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    utrolig bra. så ho trur de koster ca 30k da, noe ho sikkert syntes er alt for mye.
    Riktig, hvorfor bare være fornuftig, bra argument.
    Hehe, ja hun syns nok det var alt for mye, men hun har gitt meg opp når det gjelder hvor mye jeg bruker på stereo/hjemmekino. Så lenge hun ser at jeg er fornøyd er hun fornøyd :-)

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Man lever bare en gang, og det er kjedelig å være fornuftig bestandig..

Samboeren min tror at de koster ca halvparten av det de faktisk kostet ;-)

Alle andre tror at de koster endel, men når de spør hvor mye så smiler jeg bare :-)
    Når du ser på film-. kjører du fronter og sub bare?
    funker det bra? regner med at spredningen på 803D er såpass bra at du kanskje ikke savner senter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja hun syns nok det var alt for mye, men hun har gitt meg opp når det gjelder hvor mye jeg bruker på stereo/hjemmekino. Så lenge hun ser at jeg er fornøyd er hun fornøyd :-)
    Det er vel omtrent som dama mi au det. Ho blir glad når jeg er fornøyd, men rister litt på hodet av og til.
    Ho sier: Kan ikke du bare kjøpe det beste som er, så slipper du å kjøpe flere høytalere
    Og jeg sier joda, må bare spare penger
    Men alle jeg kjenner er ikke like forståelsesfulle som henne da.
    Snill jente

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser på film-. kjører du fronter og sub bare?
    funker det bra? regner med at spredningen på 803D er såpass bra at du kanskje ikke savner senter.
    Ja, foreløpig har jeg kun fronter og sub og det funker utrolig bra synes jeg. Har ikke fått noen klager fra gjestene :-)

Men jeg har begynt å vurdere om jeg skal gå for en B&W HTM3S senter, samt noen rimelige bakhøyttalere og en Denon 3806 for å kunne kjøre surround også. Da med Lyngdorfen som effektforsterker på 803ene.

Men jeg er litt i tvil om det faktisk er verdt mellomlegget. Synes egentlig det funker utrolig bra på film sånn som det er. Men kjenner jeg meg selv rett så ender det nok opp med senter m.m. etterhvert :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, foreløpig har jeg kun fronter og sub og det funker utrolig bra synes jeg. Har ikke fått noen klager fra gjestene :-)

Men jeg har begynt å vurdere om jeg skal gå for en B&W HTM3S senter, samt noen rimelige bakhøyttalere og en Denon 3806 for å kunne kjøre surround også. Da med Lyngdorfen som effektforsterker på 803ene.

Men jeg er litt i tvil om det faktisk er verdt mellomlegget. Synes egentlig det funker utrolig bra på film sånn som det er. Men kjenner jeg meg selv rett så ender det nok opp med senter m.m. etterhvert :-)
    ja, du ender nok opp med det, for det er vel ikke mulig å kjøpe 3806 og bakhøytalere og vente med senter.
    Hvordan instilling kan man kjøre på receiver da, går kanskje ikke dette?
    eller skjønner den at den må gi frontene all lyden i dialoger o.s.v?
    Det er en problematikk som kommer til å møte meg hvis jeg kjøper 803D.
    Har lcr 600, men den blir vel litt "tassen" ville jeg tro.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, du ender nok opp med det, for det er vel ikke mulig å kjøpe 3806 og bakhøytalere og vente med senter.
    Hvordan instilling kan man kjøre på receiver da, går kanskje ikke dette?
    eller skjønner den at den må gi frontene all lyden i dialoger o.s.v?
    Det er en problematikk som kommer til å møte meg hvis jeg kjøper 803D.
    Har lcr 600, men den blir vel litt "tassen" ville jeg tro.
    Hmm, det har jeg i grunnen ikke tenkt på. Det er mulig at det lar seg gjøre å kjøre "senter" gjennom frontene. Det vet jeg ikke, men det er kanskje andre her inne som kan svare på?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet dette så rop ut, kan man kjøre " 4.1 " med fronter som senter?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet dette så rop ut, kan man kjøre " 4.1 " med fronter som senter?
    Ja det går bra. Alle hjemmekinoreceivere jeg har hatt har kunnet gjøre det. Er ganske sikker på at det er standard funksjonalitet.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste recievere "mikser" lyden i forhold til hva som er tilkoplet, så det skal gå bra, det :wink: Men, husk, at senter er en av de viktigste høyttalerene i et surround oppsett, da dialogene skal komme fra denne. Personlig ville jeg kjøpt senter før bakhøyttalere.. :razz:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en vurdering hva man vil.
    Bakhøytalere trenger ikke koste noe særlig, mens senter koster mye dersom den skal matche 803D.
    Og de fleste må kanskje kjøpe en effektforsterker hvis man kjøper en stor senter, og da blir det mer penger.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakhøytalere trenger ikke koste noe særlig, mens senter koster mye dersom den skal matche 803D.
    Og de fleste må kanskje kjøpe en effektforsterker hvis man kjøper en stor senter, og da blir det mer penger.....
    Billigste center i samme serie blir jo vel HTM2D såvidt jeg husker er neste i serien HTM3S og da matcher ikke diskant domen...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Enig med KID her. Blir ikke et fullverdig kino oppsett hvis du ikke har senter. 80% av lyden kommer fra senteren. Senter og frontene skal jo også ha samme lydsignatur. HTM2D er jo da et det beste alternativet. Hvis du ikke vil punge ut 66k for en senter da. HTM1D. Stygg er den også.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

En oberon 6.1 på HTM2D hadde vært knall. HTM2D er praktiskt talt en liggende 803D, minus det ene basselementet. Da får du helt lik lydsignatur.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    En oberon 6.1 på HTM2D hadde vært knall. HTM2D er praktiskt talt en liggende 803D, minus det ene basselementet. Da får du helt lik lydsignatur.
    Ja det hadde vært utrolig knall. sitter meget langt inne å kjøpe 803D fronter, men jeg tror jeg kommer til å gjennomføre det. det er litt opp og ned fra dag til dag hva jeg syntes om å bruke alle pengene mine på det, det er mye penger, men det er nok værdt det.
    Hvis jeg først har 803D så er det nok lettere å tenke på kjøp av senter, da er det ny sparing som må til, og da må jeg regne med at jeg må ut med 40k ca, HTM2D og en stk oberon 6.1 , men da kommer jeg til å kjøpe brukt tenker jeg.
    Jeg tror ikke HTM3S ville være for dårlig heller?
    Eller hva sier du daniel. Men dette er langt fram i tid, men morro å prate om:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tenker man på videresalg av B&W så holder toppmodelene seg rimelig bra i pris. så man sitter jo med verdiene i stua og nyter de hver dag i steden for en tjukk bankkonto. og jeg er sånn at hvis jeg har mye penger å rutte med, så flyr de fort på alt mulig, og jeg sitter igjen med ingenting.
    Greit å investere de på anlegg, for det er ikke noe stort tapsprosjekt, ikke i forhold til bil i allefall, der man kan tape 100k på å kjøpe en ny bil for så å selge den etter 3-4 år.
    Og bra lyd er bare utrolig digg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og folkens, gå inn på hifiklubben.no..... Torsdag 22.mars er det demo i porsgrunn på 802D og 803D kanskje de modellene under hvis de har tid.
    Jeg har allerede meldt meg på. 16 plasser igjen.
    Kid og B&W eier f.eks, dere bor jo i området.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Enig med KID her. Blir ikke et fullverdig kino oppsett hvis du ikke har senter. 80% av lyden kommer fra senteren. Senter og frontene skal jo også ha samme lydsignatur. HTM2D er jo da et det beste alternativet. Hvis du ikke vil punge ut 66k for en senter da. HTM1D. Stygg er den også.

66K for en senter er rått ja, men STYGG, nei det vil jeg IKKE kalle den! Den skulle fått plass i mitt rack - anytime - :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hadde vært utrolig knall. sitter meget langt inne å kjøpe 803D fronter, men jeg tror jeg kommer til å gjennomføre det. det er litt opp og ned fra dag til dag hva jeg syntes om å bruke alle pengene mine på det, det er mye penger, men det er nok værdt det.
    Hvis jeg først har 803D så er det nok lettere å tenke på kjøp av senter, da er det ny sparing som må til, og da må jeg regne med at jeg må ut med 40k ca, HTM2D og en stk oberon 6.1 , men da kommer jeg til å kjøpe brukt tenker jeg.
    Eller hva sier du daniel. Men dette er langt fram i tid, men morro å prate om:-D
    Om du kjøper deg 803D blir det jo feil å kjøpe HTM3S... diskantene matcher ikke....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    66K for en senter er rått ja, men STYGG, nei det vil jeg IKKE kalle den! Den skulle fått plass i mitt rack - anytime - :-)
    Hadde ikke sagt nei jeg heller for å si det sånn.
    Den har spesielt design, mem har noen sett den "live" ?
    Tipper det blir helt annerledes å se den forran seg i sort ask, jeg hadde garantert blitt forelska i den etter litt titting:-D
    Tror jeg da..

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må si jeg liker tankerekka di! :-D Jeg kjenner selv at oppgraderingssyken river i meg ;-) Hmmmm...kan hende mine 604s3 ligger an for utskifting. 804 eller 803 samt HTM3S begynner å bli en veldig aktuell tanke her hos meg også nå. Hmmm.....Er kjent for å være impulsiv ;-)

Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •