B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 294
    Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell Hugo
    Nå er det på tidet at en som faktisk HAR 803D kommer med et lite innspill her.
    Jeg har faktisk 803D i sort ask.Jeg bruker og Midgard oberon 6.1 på dem. Av preamp er det rotel 1098, og dvd er denon2910.Har og en PSB subsonic 10 som jeg bruker til å få trykk i de gromeste skytesenene. Hadde jeg sittet i den situasjonen din hadde jeg klart heta meg noen 803D, Jeg blir iallefall mer og mer glad i mine, og må egentlig si at jeg syns de går veldig dypt og. I rommet du har tror jeg de hadde passa perfekt, da det er nesten likt til det jeg har. Så fra en som faktisk har det du sikler på, så sier jeg bare, densom venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Spar heller lit lengre og kjøp 803D, istedenfor og hste seg med mindre modeller. Jeg skal kasje utenlands til sensommeren, og da blir mine 803D lagt ut for salg.....:-D :-D :-D

Dette liker jeg, for et sammentreff.
    Har du noen bilder av oppsettet ditt?
    da blir jeg fornøyd
    Hvordan låter 803D med oberon 6.1?
    nok bass? nok krefter? ikke for skarpt i de øverste tonene?
    skal selv på hifiklubben om ikke lenge og teste mine midgard på 803D så det blir gøy.
    Takk for inspillet ditt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilgode å høre diamant-diskanten bli spiss i toppen, da må du i tilfellet over på eldre Embla forsterkere eller tilsvarende.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har tilgode å høre diamant-diskanten bli spiss i toppen, da må du i tilfellet over på eldre Embla forsterkere eller tilsvarende.
    Høres bra ut, det er sånn jeg vil ha det
    og tipper diskanten på diamanten er superdetaljert også.

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Må si meg enig med Gorm ja. Den diskanten er bare rett og slett nydelig. Silke er ordet..krefter er det nokk av så det holder, og forbi det, Jeg kan og spille så høyt at lyset i rommet blinker på grunn av Midgardene. Høres ut til at Midgardene har stålkontroll på alt,, det låter like bra uansett hvor mye jeg skrur opp.En storulempe er det dog med 803D: de er så detaljerte i lyden at om man setter på noe mp3 musikk, så kommer feilene i mp3 sangene fort frem, men det er jo egentlig bare lit kult,Jeg kan på det varmeste annbefale dem.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Gorm ja. Den diskanten er bare rett og slett nydelig. Silke er ordet..krefter er det nokk av så det holder, og forbi det, Jeg kan og spille så høyt at lyset i rommet blinker på grunn av Midgardene. Høres ut til at Midgardene har stålkontroll på alt,, det låter like bra uansett hvor mye jeg skrur opp.En storulempe er det dog med 803D: de er så detaljerte i lyden at om man setter på noe mp3 musikk, så kommer feilene i mp3 sangene fort frem, men det er jo egentlig bare lit kult,Jeg kan på det varmeste annbefale dem.
    Jeg spiller for det meste orginale cd plater, men det du sier med mp3 er vel bare gøy det kanskje
    Får ikke mindre lyst på 803D nå akkuratt.
    Kan bare si jeg gleder meg veldig til demoen på hifi klubben.
    Har du bi-wire kabler på 803? eller det er vel kanskje en selvfølge å ha det?
    tara labs?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt det argumentet med at du kan spille så høyt at lysene i rommet blinker, enten har du en alt for liten kurs eller så er lampa de dårlig skrudd.. :wink: Har du bilder av oppsettet ditt?

Det å spille MP3 låter på slike høyttalere er rett og slett uaktuelt og en skam, dersom du har kjøpt slike høyttalere faktisk for å lytte :wink: Ellers må jeg si at diskanten er fantastisk, som du nevner...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel ikke så utrolig mye til;-)
    Kommer dog an på kvaliteten til MP3`en. Men igjen, kjenner man "orginalen", så skal det ikke så mye til og pekke ut "feil" om man spiller mp3`er på 128mbps:razz:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MP3 diskusjon har vi hatt i mange tråder her inne, også dedikerte tråder. Men vi kan vel si at det blir som å sette klype på nesa til artisten, farvel go'lyd. En god cd spiller, samt en respektabel cd samling(den bør ikke være stor av den grunn) hører med i hobbyen....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Skjønte ikke helt det argumentet med at du kan spille så høyt at lysene i rommet blinker, enten har du en alt for liten kurs eller så er lampa de dårlig skrudd.. :wink: Har du bilder av oppsettet ditt?

Det å spille MP3 låter på slike høyttalere er rett og slett uaktuelt og en skam, dersom du har kjøpt slike høyttalere faktisk for å lytte :wink: Ellers må jeg si at diskanten er fantastisk, som du nevner...
    Tror kanskje du missforsto det kjell hugo sa??
    for jeg har hørt at midgard blokkene kan få lyset til å blinke andre steder også.
    det er vel kanskje for de trekker mye strøm ved høyt volum?. jeg er ikke sikker, men blinker lyset så er det en grunn i allefall.
    oss meg så blinker lyset litt når jeg slår på blokkene mine

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hør her:

Det jeg mente var at uansett hvor mye manskrur opp med 803D og midgardene, så spiller det like klart. men på maks volum hos meg blinker det i lyset ja,, og ikke på grunn av pæra, men av den enkla grunn at de drar mye strøm. mulig jeg har forlten kurs. men den holder til mitt bruk.

Mp3 er faktisk aktuelt for ganske mange her som har high end høytallere av den enkle grunn av mange har daten koblet opp mot høytallerne. Og det jeg mente og si hadde ingenting med å påstå at det ikke er en skam og bruke dem på akkurat mp3. Jeg hører selv mye på mp3. og greit nokk, det er ikke altid så bra, men det overlever jeg.Jeg ser veldi mye på film, og der syns jeg 803D gruser mange andre. "looken" som dem har og er perfekt i mine øyne..Je ghar alltid hørt mye på mp3, og har ikke tengt og slutte med det bare på grunn av at noen ikke syns det er greit.Je gliker og å høre på cd og dvd audio og hele den regla der,, selfølgelig syns jeg det er kanonlyd i dem der, men smaken er som baken

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det skal vel ikke så utrolig mye til;-)
    Kommer dog an på kvaliteten til MP3`en. Men igjen, kjenner man "orginalen", så skal det ikke så mye til og pekke ut "feil" om man spiller mp3`er på 128mbps:razz:
    Det er sant ja,men trenge rikke kjenne ti orginalen heller. sjønnner her av alle komentarne at jeg har rota i vepsebolet om mp3, men jeg liker faktisk og høre på det og. skal mn bli så pirkete at det ikke er bra nokk bare fordi det ermp3, ja da kan man ta seg en tur på fjellet istedenfor

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt kan 805s slåss med sine storebrødre med tanke på fin lyd osv hvis vi glemmer bassen de avgir, selv om den er ok sikkert.
    Har 805s lyd på høyde med 804s f.eks?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Tror kanskje du missforsto det kjell hugo sa??
    for jeg har hørt at midgard blokkene kan få lyset til å blinke andre steder også.7
    .....som skyldes at kursen blir godt belastet.

Det er sant ja,men trenge rikke kjenne ti orginalen heller. sjønnner her av alle komentarne at jeg har rota i vepsebolet om mp3, men jeg liker faktisk og høre på det og. skal mn bli så pirkete at det ikke er bra nokk bare fordi det ermp3, ja da kan man ta seg en tur på fjellet istedenfor
    Det handler vel ikke om at det er en MP3 eller ikke, det handler om at det ikke låter bra i det hele tatt.. De fleste med høyttalere som 803D regner jeg med at vi kan kalle "entusiaster", forhåpentligvis. Entusiaster lytter til musikk, og til kritisk lytting duger rett og slett ikke en MP3 fil fra pc. Det har iallefall jeg til gode å høre.. Selv bruker jeg MP3 både i bil og i lomma, men aldri forran mitt hifi anlegg. Regner med du har kjøpt 803D fordi du er pirkete eller har for mye penger, håper på førstnevnte. Hvis ikke hadde du vel hatt et par Dynavoice eller Argon høyttalere :wink:

....og igjen, har du bilder av oppsettet ditt? nysgjerrig!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Hvor langt kan 805s slåss med sine storebrødre med tanke på fin lyd osv hvis vi glemmer bassen de avgir, selv om den er ok sikkert.
    Har 805s lyd på høyde med 804s f.eks?
    Litt vanskelig å sammenligne siden 805S er en toveis konstruksjon. bass/mellomtone. Vil kunne si at mellomtonen er hakket vassere på gulvmodellene. Det sitter den samme FST mellomtonen i hele 800 serien. Men 805S er en meget god høyttaler. Skal si den gir fra seg godt med bass i hendhold til strørrelsen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-

....og igjen, har du bilder av oppsettet ditt? nysgjerrig!

Bildet av mitt oppsett du vil se?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder,, lit støv som jeg må tørke kom godt med ser jeg.:???: :???:
    Sorry for den forferdelige fargen på tapeten der,, vet den er grusom, men jeg bare leier hybel,,,,,

Vedlegg 17895

Vedlegg 17896

Vedlegg 17897

Vedlegg 17898

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare du passer på å tørke Diamanten Kjell Hugo, så er det greit
    og kanskje gi de en liten nattakos av og til :-D
    Fikk bare 3 rette på lotton i dag, så det blir ikke 803D ennå:neutral:
    Er det noen som kan gi meg gode argumenter for å bruke 50-60k på et par med høytalere - trenger litt psykisk støtte
    Interessen for lyd er der, men hva skal man si til folk hehe.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man lever bare en gang, og det er kjedelig å være fornuftig bestandig..

Samboeren min tror at de koster ca halvparten av det de faktisk kostet ;-)

Alle andre tror at de koster endel, men når de spør hvor mye så smiler jeg bare :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste hobbyer koster penger, så det er bare å stå på. Jeg ville nok valg 803D eller høyere modell hvis jeg først skulle tatt steget opp i 800-serien.

Takk for bilder:wink:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Man lever bare en gang, og det er kjedelig å være fornuftig bestandig..

Samboeren min tror at de koster ca halvparten av det de faktisk kostet ;-)

Alle andre tror at de koster endel, men når de spør hvor mye så smiler jeg bare :-)
    utrolig bra. så ho trur de koster ca 30k da, noe ho sikkert syntes er alt for mye.
    Riktig, hvorfor bare være fornuftig, bra argument.

Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •