B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 294
    Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    et rom på 4x9 meter og sitte i sweetspot 3 meter avstand fra høyttalere høres ut som et fint rom for 802D ... tror 804S og 803D muligens blir litt smått jeg... bassen kommer ikke til sin rett... Snicker_is kommer jo med høyttaler i prisleiet 18.000 om jeg ikke husker feil... Men antar jo at du som en god del andre B&W folk har på skylapper og bare vil bare vil ha B&W

Om du vurderer B&W 803D kan du godt vurdere 802D og... Hvorfor nøye seg med det nestbeste
    Jeg tror kanskje du missforstår rommet mitt litt?
    Jeg sitter nede i enden på den ene langveggen så jeg sitter helt inntil bakveggen og har store rom til venstre for anlegget.
    lyden går altså ikke på langs av rommet, men på tvers noe som ikke er optiamalt med tanke på lydbilde, dybde i lyden og for å få bass fra hjørnene.
    Men sånn er det nå, så det får jeg leve med, Når det gjelder 802D så blir den for stor sånn som det er her nå, og for dyr, hadde aldri turt å sagt til noen hva den koster
    da hadde de trodd jeg var syyyyk.
    Jeg har en svs pb 12 pluss/2 som jeg kan suplere med, så jeg kan jo kan kjøpe f.eks 804s og la subben hjelpe til litt på bassområdet om nødvendig.
    Jeg tenker på å finne en høytaler med super mellomtone og silkemyk superdetaljert diskant og har den en bass som kan trøkke litt så er det stor bonus, men jeg kan som sagt suplere med svs om nødvendig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Er ikke meningen å være noen gledesdreper her, men hør for all del på andre merker før du bestemmer deg.

Det er en høy prisklasse du er i, og det er faktisk utrolig artig å reise fra butikk til butikk og be dem vise deg hva du får for den summen. Da blir de gjerne litt ekstra hjelpsomme, pluss at du får en hel del gratis lytteopplevelser. Og så kan du jo alltids kjøpe B&W etter det uansett.
    Det er et godt poeng du har, jeg kommer nok til å høre på andre merker også, men er man hekta så er man hekta.
    finnes det avrusningsklinikk for B&W ?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke prøve disse og se om det passer i hjemmet ditt?
    B&W Matrix 803
    Rimelig inngangsbillett til B&W high-end! Forgjengeren til Nautilus-serien.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er en god ide å utvide horisonten ved å teste litt forskjellig før du går for B&W igjen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå påstå at det er få høytalere som matcher B&W's design på de større 800 modellene..

Her er nå mine i hvertfall.. Jeg angrer i hvertfall ikke.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/marsboer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    et rom på 4x9 meter og sitte i sweetspot 3 meter avstand fra høyttalere høres ut som et fint rom for 802D ... tror 804S og 803D muligens blir litt smått jeg... bassen kommer ikke til sin rett... Snicker_is kommer jo med høyttaler i prisleiet 18.000 om jeg ikke husker feil... Men antar jo at du som en god del andre B&W folk har på skylapper og bare vil bare vil ha B&W

Om du vurderer B&W 803D kan du godt vurdere 802D og... Hvorfor nøye seg med det nestbeste
    802D er mer et stilicon. 803D gjør jobben så si like bra (alle merker gjør jobben så bra i denne prisklassa at det er lite å hente på å bruke så masse mer). 801D derimot, den har et potensiale, men ser ut som en tjukkas med hjelm.

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Hei.
    Det kunne vært interesant, men B&W er den høytaleren jeg liker best, design og lyd fra 800 serien er bare helt rå syntes jeg.
    Men jeg skal sjekke ang. lylauget ditt
    vet ikke om jeg jobber formiddag eller kvelden i morra.
    men det hadde vært gøy det sikkert, hva gjør dere der?
    vi er som en stor kammeratjeng. for å utveksle erfaringer, utstyr osv.
    hensikten er det sosiale med lyd og musikk. en får jo også muligheten til å høre masse utstyr. vi jobber også med testing av utstyr og all type gadgets.
    skal også sette opp en hjemmeside om alt som rører seg innen temaet. men sånt tar litt tid.
    det eneste kravet vi stiller, er en relativt ydmyk holdning mot andre og dennes utstyr og meninger. mao ingen utskjelling av utstyr o.l om man tilfeldigvis ikke er ening men denne om lydfilosofi og denslags.
    dette begynner å bre om seg.
    hiv deg på, dette er bare moro. se link.
    Hifisentralen - Grenland Lydlaug.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært koselig det, men holder meg hjemme i kveld.
    takk for din velkomsthet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg vil nå påstå at det er få høytalere som matcher B&W's design på de større 800 modellene..

Her er nå mine i hvertfall.. Jeg angrer i hvertfall ikke.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/marsboer
    Her er jeg vertfall helt enig, og frontene du har fått deg da gitt... sikle sikle...
    jeg vipper veldig fram og tilbake fra dag til dag, noen dager sier jeg til meg selv 804s og andre dager 803D.
    men pengesekken sier behold 604 og slapp av med det
    blir nok en tur på hifiklubben en dag, skal teste dali også da for forandringens skyld, åsså kan jeg vel ta turen innom "best hifi" eller hva det heter i drammen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg synes også det er en god ide å utvide horisonten ved å teste litt forskjellig før du går for B&W igjen.
    Er enig i dette jeg, men jeg er født med B&W høytalere mellom beina holdte jeg på å si..... så at det blir et annet merke vil nok ikke skje trur jeg, men lytting er gøy.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hvorfor ikke prøve disse og se om det passer i hjemmet ditt?
    B&W Matrix 803
    Rimelig inngangsbillett til B&W high-end! Forgjengeren til Nautilus-serien.
    Jeg kunne gjort det, men jeg vet med meg selv at jeg vil ha noe fra den nye 800-serien snart, og da lønner det seg sjelden økonomisk med kjøp og selg.
    blir tungvint også, kjøring , henting osv.
    men tipper de låter meget bra.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville definitivt valg 803D dersom lommeboka kunne klare det. Må si jeg er meget imponert over 800-serien til B&W, har full forståelse for at dette er en høyttaler du ønsker. Rent lydmessig finnes det selvfølgelig høyttalere som låter bedre i samme prissjikte og lavere, men det er noe eget med B&W. Har man først blitt hektet på lyden, kommer man nesten ikke utenom. Jeg har bestandig vært superfasinert over mellomtonen til B&W, samt 800-serien har fabelaktige diskanter.

Husk at det er like viktig å oppgradere elektronikken i samsvar med høyttalere dersom du bestemmer deg for dette. B&W er og har bestandig vært meget effektsultne for å låte bra. Dette gjelder også høyttalerene du har i dag. Jeg har hørt på ganske mye, og må innrømme at det er mest B&W og Martin Logan som står i mitt hjerte. Det skal sies at jeg ikke har lyttet noe til horn enda, det skal jo være en opplevelse uten like (men pent vil jeg ikke si det er). Men til syvende og sist, er det vel lyden som teller(?).

Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å fått en demo på 803D. Deretter hørt på S høyttalerene.. Tipper du graver dypt i lommeboka etter noe slikt! Lykke til...

(PS! Jeg kommer på demo snart!)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    [...] åsså kan jeg vel ta turen innom "best hifi" eller hva det heter i drammen.
    Skal du innom der bør du hvertfall lytte til Focal 1027 Be. Jeg har lillebroren og han er varmt anbefalt! Lekre er de også...

Skulle det falle i smak kan du jo alltids klistre på noen B&W-merker og late som det er favoritt merket

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du innom der bør du hvertfall lytte til Focal 1027 Be. Jeg har lillebroren og han er varmt anbefalt! Lekre er de også...

Skulle det falle i smak kan du jo alltids klistre på noen B&W-merker og late som det er favoritt merket.
    Han har de ikke inne! Jeg var å sjekket for litt siden og han sa at det var litt for dyrt å ha stående. Det gjelder også 1007

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg ville definitivt valg 803D dersom lommeboka kunne klare det. Må si jeg er meget imponert over 800-serien til B&W, har full forståelse for at dette er en høyttaler du ønsker. Rent lydmessig finnes det selvfølgelig høyttalere som låter bedre i samme prissjikte og lavere, men det er noe eget med B&W. Har man først blitt hektet på lyden, kommer man nesten ikke utenom. Jeg har bestandig vært superfasinert over mellomtonen til B&W, samt 800-serien har fabelaktige diskanter.

Husk at det er like viktig å oppgradere elektronikken i samsvar med høyttalere dersom du bestemmer deg for dette. B&W er og har bestandig vært meget effektsultne for å låte bra. Dette gjelder også høyttalerene du har i dag. Jeg har hørt på ganske mye, og må innrømme at det er mest B&W og Martin Logan som står i mitt hjerte. Det skal sies at jeg ikke har lyttet noe til horn enda, det skal jo være en opplevelse uten like (men pent vil jeg ikke si det er). Men til syvende og sist, er det vel lyden som teller(?).

Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å fått en demo på 803D. Deretter hørt på S høyttalerene.. Tipper du graver dypt i lommeboka etter noe slikt! Lykke til...

(PS! Jeg kommer på demo snart!)
    bra inlegg kid,
    Når det gjelder elektronikk så har jeg midgard 6.1 blokker så jeg er ikke redd for det, men cd spilleren må byttes.
    803D er absolutt høyest på lista men jeg syntes de er dyre, og er redd de kan bli for store her, men 604 klarer seg fint her de syntes jeg, 803D er da ikke sååå mye større
    Ser fram til en demo her med deg, da kan vi jo finne ut om 803D blir overkill eller ikke:-D

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Han har de ikke inne! Jeg var å sjekket for litt siden og han sa at det var litt for dyrt å ha stående. Det gjelder også 1007
    Hmmm, det var jo kjipt. Og rart.

Virker som Hifi-Huset har så lave priser at det nesten ikke lenger er noen reel konkuranse på Focal-høyttalere...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skulle det falle i smak kan du jo alltids klistre på noen B&W-merker og late som det er favoritt merket
    HAHA... det var dagens.
    men takk for tipset, jeg kommer til å følge rådet ditt.
    skal ta med monoblokkene mine på runden også så alle høytalerene får spise samme mat.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo synd hvis de ikke har høytalere på demo da...
    det er demo og flust med høytalere i utstilling som selger,
    her har hifi klubben skjønt det i allefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel aldri vært noen konkuranse på Focal i Norge vel.
    Andre gir jo de prisene han vil, å det kan jo skjelden butikkene som kjøper Focal av han, matche.

Han Best Hifi mannen sa at de skulle ha lik pris på høyt i bærum å hos best, men det skjer jo ikke da.
    etter det jeg har skjønt, så gir jo Andre alltid rabatter på ting han selger.

Men må si at jeg har lyst til å høre på 802D og 1037Be opp mot hverandre ja.
    Får se om jeg får tid til en lytterunde en dag snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt mere med bedre plasseringer først og i allefall oppgradert CD spilleren i samme slengen. Jeg hadde ikke kjøpt dyre høyttalere hvis jeg har måttet plassere dem helt inn et hjørne med masse ting i mellom dem.
    IMHO...

Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •