B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15
Viser resultater 281 til 294 av 294
    Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HEI
    Lenge siden sist her nå, men jeg har foreløpig gjort en liten oppgradering til B&W 683 da sparingen min til 803D gikk til hælvete.
    Men skal ikke se bort ifra at jeg starter ny sparing snart + litt hjelp fra banken.
    Men nå har det jaggu dukka opp noen brukte 803D i sort ask,:wink: typisk nå når jeg har stoppa sparinga.:twisted:
    Trodde knapt 803D i sort ask var å oppdrive på brukten, det er vel noe av grunnen til at jeg stoppa sparingen og endte opp med B&W 683.
    Men er det noen som er sultne på 803D nå så er den store sjansen der nå.
    Disse høytalerene jeg snakker om finner du nok ikke annonsert noen plass, da dette er kun vurderinger fra selgers side har jeg hørt.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    HEI
    Lenge siden sist her nå, men jeg har foreløpig gjort en liten oppgradering til B&W 683 da sparingen min til 803D gikk til hælvete.
    Men skal ikke se bort ifra at jeg starter ny sparing snart + litt hjelp fra banken.
    Men nå har det jaggu dukka opp noen brukte 803D i sort ask,:wink: typisk nå når jeg har stoppa sparinga.:twisted:
    Trodde knapt 803D i sort ask var å oppdrive på brukten, det er vel noe av grunnen til at jeg stoppa sparingen og endte opp med B&W 683.
    Men er det noen som er sultne på 803D nå så er den store sjansen der nå.
    Disse høytalerene jeg snakker om finner du nok ikke annonsert noen plass, da dette er kun vurderinger fra selgers side har jeg hørt.

Hva er prisantydningen for 803D da? ;-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått en ca pris på 46-47 K , men mulig han kan bearbeides noe.:twisted:
    B&W er jo heller ikke kjent for å rase i pris.
    Fader , jeg har også lyst på de høytalerene. hehe.
    Det hadde jo vært en fin julegave til hjemmekinoen.
    si at de kan havne ned mot 45 K da, så er det det rimeligste jeg har sett.
    Får ta en tur i tenkeboksen nå asså.
    Hva med deg da Globe, duften av 803D hadde ikke skada? hehe.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Jeg har fått en ca pris på 46-47 K , men mulig han kan bearbeides noe.:twisted:
    B&W er jo heller ikke kjent for å rase i pris.
    Fader , jeg har også lyst på de høytalerene. hehe.
    Det hadde jo vært en fin julegave til hjemmekinoen.
    si at de kan havne ned mot 45 K da, så er det det rimeligste jeg har sett.
    Får ta en tur i tenkeboksen nå asså.
    Hva med deg da Globe, duften av 803D hadde ikke skada? hehe.

He he..du sier noe :-) Jeg har fått hørt litt på de HT du har skaffet deg, må si jeg ble mektig imponert over de! Så jeg kan jo "frigjøre deg" fra 683, så er du i spareposisjon igjen ;-)

Sitter selv å vurderer og bytte ut frontrekka til den nye 600-serien. ....tar det som et "pauseskjær" i prosessen mot 80x :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 er meget bra HT.
    Jeg Kommer ikke til å selge de trur jeg, selv om 803D frister så kan jeg nok klare å holde meg unna.
    Men takk for at du vil hjelpe til, hehe.
    800 - serien er nok noe som skal inn her etterhvert, men jeg avventer litt foreløpig.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 803D hadde vært en drøm. Men 45k er jo også overkommelig. Ikke at det er lite penger, men å spare 45k er en annen sak. Er så mye som dukker opp i mellomtiden, fader heller. Hadde tatt turen til banken jeg da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    He he..du sier noe :-) Jeg har fått hørt litt på de HT du har skaffet deg, må si jeg ble mektig imponert over de! Så jeg kan jo "frigjøre deg" fra 683, så er du i spareposisjon igjen ;-)

Sitter selv å vurderer og bytte ut frontrekka til den nye 600-serien. ....tar det som et "pauseskjær" i prosessen mot 80x :-D
    Detter er jo HT som passer rommet ditt ypperlig Leif Morten 803D altså

Handle handle

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende det hadde vært greiest å besøke banken ja
    da merker man det ikke så mye hver mnd.
    Nydelige høytalere, sikle sikle.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W har jo kommet med 683 nå, og de må sies å være mye bedre enn sin forgjenger 604s3, og prisen er også lavere.
    Kommer B&W til å komme med en ny og bedre 800-serie til lavere pris enn idag? "selvsagt vil de komme med det, vil nok noen si"
    Spørsmålet er vel for mange om de skal kjøpe brukt 80x nå. eller vente 3 år??? til B&W kommer med ny 800 serie.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags effektrinn benytter du opp i mot 683? Greier du å beskrive litt forkjellen mellom 604 og 683? 683 er vel også en noe mindre HT enn 604, rent fysisk? Har du også byttet ut senter?

Hmmm...mange spørsmål.....skulle tro jeg vurderte dette

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags effektrinn benytter du opp i mot 683? Greier du å beskrive litt forkjellen mellom 604 og 683? 683 er vel også en noe mindre HT enn 604, rent fysisk? Har du også byttet ut senter?

Han bruker MA 6.1

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Han bruker MA 6.1

Ja, så dette...det var som jeg frykta :-)......enda mer aktuelt :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så dette...det var som jeg frykta :-)......enda mer aktuelt :-D
    Ikke sant

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg Bruker som Daniel sier: M.A 6.1
    683 er en mindre høytaler fysisk ja, 6" FST, og 6,5 " Bassere. men mye mer stilren høytaler, når jeg sitter å kikker på de nå så føles det som en passe stor ht.
    Jeg har ikke bytta ut senter ennå, men mulig jeg kommer til å gjøre det, men har også fått tilbud på en brukt B&W htm1 Nautilus senterhøytaler, men får nå se hva det blir til.
    Når det gjelder lyden på 604/683, så merker jeg først og fremst at diskanten/mellomtonen er mer åpen, luftig, mindre skjærene.
    Instrumenter som gitarer o.l har en ekstra snært og mer detaljert i mellomtonen.
    De er som sagt mye mer behagelige å høre på, jeg syntes 604 var litt masete og pågående i de øverste frekvensene.
    Det er også noe mer bass i 683.
    Dybden i bassen er 1 HZ dypere på papiret (tror jeg) dette kan jeg ikke si jeg merker stor forskjell på,men kanskje litt:-D men jeg mener å huske at 604 var en god del slappere i bassen, 683 har en strammere bass med mer snært.
    683 har jo FST melomtone, dette er også en stor forbedring, man "hører at høytaleren har FST" hører at høytaleren graver fram mange flere detaljer jeg ikke la så tydelig merke til før.
    FST har også en veldig bra gjengivelse av instrumenter og stemmer samtidig som dybden og bredden er langt mer merkbar.
    Dette var litt av min opplevelse av 683, dette er kanskje forskjell fra andre sin opplevelse , folk har jo forskjellige komponenter og ører.
    Og sist, men ikke minst: jeg kan spille høyt, og samtidig nyte det, med 604 vrei jeg meg i soffaen pga ubehagelig diskant/mellomtone.
    Ble fortalt at 604 spilte høyere enn 683, men måtte teste her en dag,:twisted: , hehe, her er det POWER, kan ikke huske jeg spilte høyere med 604 i allefall, og jeg kunne sikkert dratt 683 myye lengre, men ville ikke det.
    KONKLUSJON: Høytaleren har blitt forbedret veldig der 604 kanskje hadde sine svakheter + + + , mest merkbart er nok mellomtonen, så diskanten og bassen deler 2.plassen.
    Selvsagt lytteopplevelsen er blitt bedre, bredden, dybden i musikken der man har lettere for å plassere instrumenter og følelsen av at instrumentene kommer fra forskjellige steder på scenen/bandet er absolutt til stede.
    Dette blei mye skryt, men jeg er jo B&W tilhenger, husk det, hehe.
    Men absolutt som andre også har sagt, dette er en kjempebra høytaler, og jeg kunne sikkert skrivd mye mer, for jeg blir stadig imponert, og duden på hifiklubben sa at demo høytalerene de hadde i butikken løsna skikkelig etter ca 100 timer, jeg har ennå ikke spilt 100 timer med mine , så det blir nok bare bedre og bedre.... kanskje en ht er litt som en gitar, gitarer blir bedre og bedre pga treverket åpner seg,, og en ht har jo også elementer som skal myknes om jeg ikke tar feil.
    jeg solgte 604 for 7k i sommer, venta leeenge på 683, lang levering, men 3k i tillegg for 683 er jo lommepenger.

Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •