B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 294
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    uffda, dumt at du ikke traff blink ved høytalerbytte da.
    805s kan nok være et supert valg for mange, er nok ikke lett å sette den opp imot sine storebrødre, stor prisforskjell og lyden er nok veldig forskjellig.
    Neida, er jo ingen krise. Men det er lett å høre hvordan Dali høyttalerne gir et ekstra "slør" til musikken i forhold til 805s. I tillegg mangler den 805s sin enorme 3D gjengivelse - som var spesielt herlig på film. Dali`ene er til gjengjeld mye lettere å leve med for mange (skulle jeg tro).

Jeg har jo hørt de fleste høyttalerne fra den nye B&W 800-serien, og så ulike er de ikke. Men jeg husker ikke helt hvordan 802D var i forhold til 805s. Mitt dilemma var at jeg synes å huske en "honk" eller litt nasal overgang mellom bass og mellomtone-gjengivelsen på de store høyttalerne som ikke var på 805s (som har kun ett delefilter). Men det er mulig jeg husker feil.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt rom med min elektronikk så finnes det ikke problemer med pågående diskant/øvre mellomtone på 802D. Rommet er ikke spesielt gunstig pga store åpne flater og lite demping så dette kan i hvertfall gi en liten pekepinn. I tillegg er diamantdiskanten forbedret i forhold til alu-domen i s-serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg nok en gang fått sammenliknet 803D med 802D. Og dessverre (for lommeboka); 802D er en overraskende mye bedre høyttaler. Spesielt i mellomtonen er 803D "sløret" (alt er relativt) i forhold til 802D som er mer distinkt og krisp. Også i bassen er 802D råtøff om du har god nok forsterker (kan anbefale Bryston 4B SST til dette formål). Dermed er 803D historie for min del. Til dere som lurer på om dere skal kjøpe 803D eller 802D: Du kommer sannsynligvis til å angre om du ikke like godt kjøper 802D først som sist. Har du penger til 803D, så spis heller havregrøt noen måneder, så får du sannsynligvis også råd til 802D.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nå har jeg nok en gang fått sammenliknet 803D med 802D. Og dessverre (for lommeboka); 802D er en overraskende mye bedre høyttaler. Spesielt i mellomtonen er 803D "sløret" (alt er relativt) i forhold til 802D som er mer distinkt og krisp. Også i bassen er 802D råtøff om du har god nok forsterker (kan anbefale Bryston 4B SST til dette formål). Dermed er 803D historie for min del. Til dere som lurer på om dere skal kjøpe 803D eller 802D: Du kommer sannsynligvis til å angre om du ikke like godt kjøper 802D først som sist. Har du penger til 803D, så spis heller havregrøt noen måneder, så får du sannsynligvis også råd til 802D.
    Hvordan kommer midgard oberon 6.1 opp mot bryston på 802D ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kommer midgard oberon 6.1 opp mot bryston på 802D ?
    Midgard-blokkene er bra, ingen tvil om det. De spiller ufattelig rent, klart og tydelig, samtidig som de har nok "power". Men (dessverre); De kommer ikke opp mot Brystons skyv i bassen. Her blir Midgard "slank" til sammenlikning.

Se gjerne Stians test på audiophile.no Han opplevde det samme som jeg. Jeg må jo også minne om at Bryston er dobbel så dyr, selv om veil pris hos Lyric alltid gir rom for prutning.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg er en smule overrasket over hvor mange 804s og 803s som stadig er på bruktbørsen her i Norge. Riktignok mener jeg selv at disse to er de dårligste i hele 800-serien pga. manglende rytmisk fremdrift og "trøkk", men smaken er jo som kjent ganske forskjellig. Er det virkelig slik at det er en slags konsensus her på forumet om at 804s og 803s er de dårligste i 800-serien? (Flott med noen synspunkter som går på tvers av det jeg skriver her).

Og dessuten: I bladet Hjemmekino nr.7. 2006 ble det skrevet at bladet skulle komme med en test av 804s. Den testen kom aldri på trykk. Skal lure på om ikke staben i Hjemmekino hørte de samme som meg og konkluderte som følgende; Høyttaleren er OK, men det virkelig gode resultatet uteblir, ergo dropper vi likegodt testen.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet nettop tilbake 805s fra 804s. Synes 804s var meget bra, men de var vanskelige å justere riktig inn. Diskant og mellomtone er i hvertfall meget bra. Bassdelen fungerer også bra, men trenger masse watt før dette skjer. Måtte biampe Parasound A-52 før jeg var fornøyd. Kan være noen som ikke får frem potensialet som selger.
    Har forøvrig ikke sett mange tilsalgs.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet nettop tilbake 805s fra 804s. Synes 804s var meget bra, men de var vanskelige å justere riktig inn. Diskant og mellomtone er i hvertfall meget bra. Bassdelen fungerer også bra, men trenger masse watt før dette skjer. Måtte biampe Parasound A-52 før jeg var fornøyd. Kan være noen som ikke får frem potensialet som selger.
    Det KAN være riktig. Men for å si det sånn: Jeg hadde gjort det samme byttet som deg. 805S er en fantastisk høyttaler som spiller tilnærmet alt, lett å plassere og krever ikke så så mye som sine større søsken når det gjelder forsterkerkraft (som også du poengterer). Om jeg ikke får tak i noen 802D til overkommelig pris (de siste jeg så på bruktbørsen var priset til 70K), så kjøper jeg igjen et par 805S og lever lykkelig med dem.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Må si meg ening med RS her. Riktig forsterker til 804S eller N med litt pulver i så blir det fart på sakene. Har hør div sluttrinn på mine 804N. Synes det spilte meget bra med MA 6.1, men satt brått igjen med Lyngdorf til mine 804N. Meget detaljert lydbilde med topp diskant. Masse skyv i bassen er det også. Men det kan jo være smak og behag hva man synes da. Er selv fornøyd, og det er vel det som teller. Men med riktig elektronikk så er 804 en meget god HT.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg ening med RS her. Riktig forsterker til 804S eller N med litt pulver i så blir det fart på sakene. Har hør div sluttrinn på mine 804N. Synes det spilte meget bra med MA 6.1, men satt brått igjen med Lyngdorf til mine 804N. Meget detaljert lydbilde med topp diskant. Masse skyv i bassen er det også. Men det kan jo være smak og behag hva man synes da. Er selv fornøyd, og det er vel det som teller. Men med riktig elektronikk så er 804 en meget god HT
    Det er vel ikke så overraskende at du mener dette, du har jo 804 selv:-D
    Mitt poeng er ikke å benekte at 804 kan spiller bra med en solid effektforsterker/integrert. Spørsmålet er vel heller om ikke 805S De facto spiller BEDRE enn 804N/S med samme effektforsterker?

Og hadde du ment det samme om du hadde hatt muligheten til å sammenlikne alle modellene i 800-serien?

Spørsmålet fra min side er helt åpent, og ikke ment som kritikk av verken deg eller Rune. Jeg skal være den første til å si at jeg virkelig liker finishen til 804. Akkurat passe stor i mitt oppsett og passe konevennlig. Men for min del har lydegenskapene gjort at jeg har måttet stå over.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er vel ikke så overraskende at du mener dette, du har jo 804 selv:-D
    Mitt poeng er ikke å benekte at 804 kan spiller bra med en solid effektforsterker/integrert. Spørsmålet er vel heller om ikke 805S De facto spiller BEDRE enn 804N/S med samme effektforsterker?

Og hadde du ment det samme om du hadde hatt muligheten til å sammenlikne alle modellene i 800-serien?

Spørsmålet fra min side er helt åpent, og ikke ment som kritikk av verken deg eller Rune. Jeg skal være den første til å si at jeg virkelig liker finishen til 804. Akkurat passe stor i mitt oppsett og passe konevennlig. Men for min del har lydegenskapene gjort at jeg har måttet stå over.
    Meget fornøyd ja Er vel drefor jeg kjøpte de. Har ikke hørt 805S nei, så kan ikke uttale meg om det. Men kan ikke tenke meg 805S spiller bedre enn 804S/N i det nedre registeret. Men har hørt masse positivt om 805S. Skulle vært artig å hørt de. Men finishen er jo helt topp. Bra vi er enig der da

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det KAN være riktig. Men for å si det sånn: Jeg hadde gjort det samme byttet som deg. 805S er en fantastisk høyttaler som spiller tilnærmet alt, lett å plassere og krever ikke så så mye som sine større søsken når det gjelder forsterkerkraft (som også du poengterer). Om jeg ikke får tak i noen 802D til overkommelig pris (de siste jeg så på bruktbørsen var priset til 70K), så kjøper jeg igjen et par 805S og lever lykkelig med dem.
    Hva syntes du er en "grei" og konkuransedyktig pris på 802D og 803D da

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt Midgard 6.1 803N og er veldig fornøyd. Blir enda strammere i basssen en med Musical fidelity ampen min. Men de har sine forskjeller. Så det er greit å bytte på litt.

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle AV-venner :-D

Det er jo både 803S og 803D på bruktmarkedet nå.
    Er det noen som har hørt mye på disse 2 høytalerene?
    803S er vel ikke så ulik lyden i 804S kanskje? - den har mer bass, men ellers ganske lik?
    803D har vel en del mer bass enn 803S og 803D har mye bedre diskant.
    Men dere som har 80x S modeller - er dere fornøyd med diskanten? 803D får så skryt av diskanten naturligvis, men er S modellen et hav bak?
    Nå har jeg mulighet til å skaffe meg en 800 høytaler til en rimeligere penge enn hva de koster nye i allefall, selv om bruktprisene er relativt høye de også - så jeg vil gjerne ha noen inspill fra folket.
    mvh ole martin

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du sett 803D til salgs ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Henning_1
    Hvor har du sett 803D til salgs ?
    Var vel et par til salgs her på AVF får for noen dager siden om jeg ikke tar feil. Skulle selges sammen med en HTM1.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Tom Hugo trakk salget. Han fant vel ut at han fikk for lite for 803D i forhold til det han synes de er verdt........

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Tom Hugo? LOL .. Regner med at det var meg dere mente,,, og heter Kjell Hugo.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tom Hugo? LOL .. Regner med at det var meg dere mente,,, og heter Kjell Hugo.
    Hehe, en liten feil der fra min side...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bytta inn mine 803D her om dagen og lempa inn et par 802D. Jeg vil si to forskjellige verdener :-D . Bruker midgar 6.1 og Dennon AVC-A 11 XV sammen med dette og det låter så det griner i min uvitenhet.

Bruker en Dennon dvd-A1XVA som cd avspiller men her må det kanskje gjøres noe.....:???: .Fikk en Wilson Benesch Full Circle platespiller i huset samme kveld som 802D`ene og den har vært å foretrekke i det siste.

Har foresten gått gradene og hatt mye B&W i stua 604 s3, 703, 803d og nå 802d. Er så heldig at jeg kan nyte 800d ved venne besøk,men der går min grense.Er det fler av de der ute i landet????

På dvd fronten er det dennon som har regjert med 2900, 3910 og nå A1XVA som alle har levert flotte bilder og brukbar cd lyd i min stue.

Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •