B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 294
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Etter mange år så har du glemt de pengene du la ut for produktet og ser på salget som en god slump penger i lomma, og høytalerene har nok gitt deg nok glede så du bryr deg ikke om tapet.
    Helt riktig tankemåte, bruker den selv når jeg prøver å lure meg selv til et kjøp. Så hvorfor ikke gi 50 000,- ekstra? Kan ikke bruke de pengene på noe annet allikevel.... :-D

Greit å investere pengene i et produkt du vet du kan få en del igjen for senere. - isteden for å bruke litt penger her og der og sitte igjen med ingenting.......
    Slik jeg forstod det så var vel alternativet å kjøpe en annen høyttaler i samme klassen, men hvis alternativet er å sløse de bort på småting er jeg enig....

Desuten så får du nok en god sum for 5 år gamle 802 / 803D.
    De holder seg greit i pris helt til B&W lanserer nye modeller, da faller de fort i pris. Slik er det med alle merker. Man kan ikke tenke slik du gjør nå når man kjøper hifi, endel penger taper man uansett om varen ble kjøpt til fullpris eller på tilbud. Å tro at man taper mindre på et produkt som er kjøpt til fullpris, kan i beste fall kalles naivt...

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Man kan ikke tenke slik du gjør nå når man kjøper hifi, endel penger taper man uansett om varen ble kjøpt til fullpris eller på tilbud. Å tro at man taper mindre på et produkt som er kjøpt til fullpris, kan i beste fall kalles naivt...
    Jeg kan tenke som jeg vil
    B&W er det ingen/få som får på tilbud her i norge, så prisene der er ganske greie å forholde seg til.
    Jeg prøver forøvrig å kjøpe mest brukt. oftest det første leddet som må ta det største tapet. videre blir det små summer å snakke om. så å tape ca 1-2 k i året på en høytaler er vel det man må betale for å ha godsakene.
    De høytalerene jeg har kjøpt brukt og solgt igjen har jeg vel tapt noen små hundrelapper på, nå var det riktignok billigere utgaver av B&W høytalere da.
    Blir ikke så dyr hobby i forhold til mye annet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm har inngående erfaring med 803 og 802 i lite rom, og sier 802 er en annen liga og spiller MYE bedre uansett.

Var jeg deg ville jeg prøvd å skaffe et par brukte 802 av forrige modell, en meget god høyttaler! Vet de er solgt for ned mot 35.000 brukt.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uavhengig av hva franskmenn måtte si så er det ikke helt uten grunn at gutta i Fidelity har B&W 801D i referanseriggen sin. Selv om de på ingen måte synes at D-serien er perfekt så mener de at D-serien er de high-end høytalerne som gir mest for penga, og det når de har fullprisen på 130k i bakhodet. Da må dere også ha i mente at de mener en CD-spiller til 60k er rimelig dersom lyden er god

Nå er det ikke slik at gutta i Fidelity alltid har rett og at deres ord er lov, men jeg tillegger likevel dette ganske mye vekt siden de sannsynligvis har testet mer high-end utstyr enn de aller fleste andre på norsk ord.

Men i tillegg kommer jo smak og behag inn. Problemet er at det ofte er vanskelig å få noe annet enn en butikkdemo av høytalerne i denne prisklassen. Og butikkdemo tillegger jeg ingen vekt, da jeg har funnet ut at lyden kan låte helt annerledes etter en liten ommøblering hjemme, og da tør jeg ikke tenke på hvor farget lyden er i et hi-fi lokale i forhold til den helt forskjellige fargingen som oppstår hjemme. Forskjellen er faktisk så stor at butikkdemo sjelden gir en pekepinn på lyden du vil få hjemme en gang. I både positiv og negativ retning. Med mindre det er slik at både lytterom og oppsett av utstyr holder høy standard, noe det svært ofte ikke gjør.
    Da jeg hadde Ikon 6 f.eks. I butikk låt disse helt forferdelig. Hjemme låt de helt nydelig til prisen.

Når det gjelder topic så kan jeg skrive under på at 802D låter svinaktig bra!
    Jeg måtte jo vurdere det samme som deg, 802D eller 803D. Men jeg visste jo at dersom jeg kjøpte 803D så ville jeg lure på hvordan det hadde vært med 802D. Og jeg synes liksom at 100k ikke er så ille for å sitte der med vissheten om at du har noe av det beste der ute. Du blir kvitt lysten til å oppgradere på høytalersiden en god stund i hvertfall

Det er vanvittig morsomt å fyre opp noe musikk med skikkelig dynamikk i bassen og bare se på at basselementene jobber. Makan til kontant og kontrollert elementbevegelse har jeg aldri sett.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer:

1. Er det ikke Knut V. sine 801D som blir brukt? Jeg har hørt et rykte om at de allerede nå er byttet ut.... (?)

(BTW. Skulle satset en stor bunke med penger på at Knut V./Fidelity ikke har betalt noe i nærheten av hva de selges for veil.)

2. Jeg vet at Knut V. brukte noen store ord for å beskrive hvor mye disse ga for pengene, men når man ser hvilke superlativer Fidelity har brukt på andre høyttalere i den prisklassen kan man sannelig begynne å lure...

3. At 801D gir mye for pengene for noen er en ting, men de gir enda mer for pengene om man får en bunke frogner-tiere i rabatt...

4. Enig med deg ang. 802D vs. 803D. Syntes 802D både er estetisk penere, og låter bedre...i allefall i de rommene jeg har hørt de i.

5. Bassen er vel ikke akkurat 802D`s sterkeste side, selv om den ikke er dårlig. Er man på utgikk etter en høyttaler med kontant og nøyaktig bass, og har hele 100k å svi av, skal jeg garantere deg at 802D blir skikkelig parkert. Men igjen så har de kanskje ikke den d-diskanten som mange liker.

Vil vel si at dine 802D er de definitivt estetisk flotteste i serien. Liker det designet svært godt. Akkurat som et flott møbel! :-D

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et kjent faktum at. De fleste enhetene i referanseriggen er kraftig rabattert. Men du kan jo også unskylde det med at. Hvoran kunne de få råd til det ellers?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Det er jo et kjent faktum at. De fleste enhetene i referanseriggen er kraftig rabattert. Men du kan jo også unskylde det med at. Hvoran kunne de få råd til det ellers?
    Det har du selvfølgelig helt rett i.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå er vi ganske langt of topic.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare et on-topic svar: "Den som passer best i prisklassen lommeboka kan strekke seg til".

Ellers kan man jo krangle seg i hjel om smak, øvrig utstyr, osv. Lytterommet og bedre halvdel betyr jo og en del. Hvis noen kan komme med en matematisk formel for å besvare spørsmålet så er vi der :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Jeg har bare et on-topic svar: "Den som passer best i prisklassen lommeboka kan strekke seg til".

Ellers kan man jo krangle seg i hjel om smak, øvrig utstyr, osv. Lytterommet og bedre halvdel betyr jo og en del. Hvis noen kan komme med en matematisk formel for å besvare spørsmålet så er vi der :-D
    enkelt og veldig greit svar det

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    5. Bassen er vel ikke akkurat 802D`s sterkeste side, selv om den ikke er dårlig. Er man på utgikk etter en høyttaler med kontant og nøyaktig bass, og har hele 100k å svi av, skal jeg garantere deg at 802D blir skikkelig parkert. Men igjen så har de kanskje ikke den d-diskanten som mange liker.
    Det var rart, for det er nettopp bassen som det skrytes svært mye av i diverse tester. De har visst gjort store fremskritt her i forhold til Nautilus serien.
    Men, men. Har ikke hørt så mange high-end høytalere. Jeg kan bare si at mine produserer den råeste bassen jeg har hørt fra noen høytaler, men jeg har som sagt svært begrenset erfaring med så dyre høytalere.

Forøvrig så tror jeg at 801D fremdeles sto i referanseanlegget i siste Fidelity så dersom han har byttet må det ha skjedd i det siste.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN, sitter du da på info om hva som er kommet inn i stedet for 801D? Snakker vi nye Respons?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det hørte jeg ingenting om, men Response slo meg også som et hot tips om han fasktisk hadde byttet. Jeg snakket på telefon med en annen aktør i bransjen som hevder å kjenne han, og påstod at de blir byttet ut. Så ta det som det er....rykter. Om det er korrekt ser vi vel i neste Fidelity. Ikke det at det spiller så mye rolle.....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    HåkonN, sitter du da på info om hva som er kommet inn i stedet for 801D? Snakker vi nye Respons?
    Ifølge ryktebørsen skal dette være fakto, ser noen sier at de har snakket litt med en svensk herremann.

Marsboer: Hvordan kan du sove godt om natten om du som du sier har begrensede erfaringer innenfor prissjangeren? Tenk hvor mye du har å glede deg til når B&W blir en sedat vane.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er da kanskje de han testet i siste Fidelity, de med bassrefleks og null fasedreining ved Fb...?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var mektig imponert over den nye Respons ja. Så det er slett ikke umulig at den blir erstatteren.

Jeg skjønte ikke helt det med sedat vane, men jeg sover godt om natten.
    Det er jo verdt å legge merke til at jeg ikke var ute etter å nødvendigvis få best og mest mulig for mine 100k. Jeg var ute etter akkurat 802D. Det er en forskjell der
    Det var enten 802D eller ingenting for å si det slik. Kall det galskap eller hva du vil, men det har vært en gammel drøm å eie 802 modellen i toppserien til B&W, så slik ble det også. Det blir omtrent som å kjøpe B&O. Alle vet at man får mye mer for pengene lydmessig andre plasser, men B&O er likevel noe helt spesielt for enkelte (jeg synes alt B&O lager er grusomt i de fleste tilfeller riktignok)

Jeg er for ung og uerfaren i high-end land til å være en hardbarket hi-fi galning som drar inn hva som helst i stua bare det er en faktisk eller psykologisk lydgevinst tilstede. Hvor jeg står om f.eks 5 år vet jeg ikke...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter som jeg har fått inntrykk av så er det ikke mange som vil anbefale B&W 80x..... Er andre merker så mye bedre?
    Jeg kommer nok uansett ikke til å handle noe annet enn B&W trur jeg, om ikke noen kommer inn i stua mi og gir meg en demo av noen andre merker.
    Hva er bedre med f.eks usher og focal o.l som folk prater om.?
    er det mer bass, er det bedre dynamikk, penere lyd?
    Har sett noen av disse andre dyre høytalerene her på forumet, syntes en del av de er grisestygge jeg. men nå liker jeg den sorte asken til B&W da.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo an på romstørreslen din.

Til under 25kvm ville jeg valgt 804 .

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Det kommer jo an på romstørreslen din.

Til under 25kvm ville jeg valgt 804 .
    Rommet er ca 9 m langt og ca 4,5 meter bredt, og jeg sitter nederst langs den ene langveggen pga praktiske årsaker.
    den ene høytaleren har en vegg ved siden av seg men ikke den andre.
    godt mulig 804s eller 803s hadde vært en god løsning.
    Har god tid jeg, men må nok prøve å få de aktuelle høytalerene hjem på demo.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna 803S og 804S. De er (subjektivt) de dårligste i 800-serien. Dersom du tror at det bare er mine sære ører som mener dette, kan du google de nvente modeller, og se hvilke modeller som går igjen på bruktbørsen.....
    I din romstørrelse ville jeg heller valgt 805S med gode stativer. Den "rocker" også mer enn de to nevnte høyttalerne. Men ingenting er bedre om du har råd til 803D, eventuelt 802D.

Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •