B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 294
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Hva skal vi gjøre om vi ønsker å kjøpe B&W da?
    vente på at noen andre butikker kommer inn på markedet i norge?
    Da må du nok vente i en god del år tenker jeg... B&W har jo ikke noe problem å selge alt det de produserer og så lenge det er slik så blir det jo vanskelig for andre butikker å skaffe B&W produkter siden hifi klubben etter all sannsynlighet har en avtale med B&W..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel ikke helt korrekt å sammeligne utenlandske priser med våre.
    vet ikke hva veil. pris på 802D er i tyskland, men regner med den er en del lavere enn her. Så at det blir 40% avslag er nok ikke korrekt.
    De ligger på 12 600 EURO, dvs. 102 250 norske kroner. De er litt dyrere i Tyskland, så nei 40% blir ikke helt korrekt. Det blir faktisk en smule mer...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    De ligger på 12 600 EURO, dvs. 102 250 norske kroner. De er litt dyrere i Tyskland, så nei 40% blir ikke helt korrekt. Det blir faktisk en smule mer...
    Om du så kalkulerer inn 25% toll + frakt kostnader blir jo prisen straks oppe i 80.000 så blir jo likevel ikke reelt 40% siden da mest sannsynlig at tyske forhandleren har trukket ut momsen ... i tilbudet du har fått.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Er 60.000 inkludert fortolling og frakt kostnader ? Eller tenkte du å kjøpe på ferie tur til tyskland/frankrike og håpe på at du slipper gjennom tollen med 2 stk 90 kg's pakker baki bilen ?
    2 måter å gjøre det på. Den ene er å ta det som en helgetur som du foreslår med båt/bil og hente de. Fordel med stor bil ja, men det er fullt mulig å ta de ut av eskene. Fraktkostnader sparer du inn på billig øl og kjøtt, og man får en ferie med på kjøpet..

Den andre måten er å få butikken til å sende de. Vet ikke om det er så lett. Han franskmannen jeg snakket med hadde fått sendt de, men det er slettes ikke alle som gjør det av naturlige årsaker.

Fortolling.. Tja, enten kan man betale 25% à 60 000,- og få en sluttsum på 75 000,- (Da sparer man "kun" 25 000,-). Eller så kan man gjøre det på et par andre enkle måter ift kvitteringen, men de er litt på kanten av hva som er lov å diskutere her tror jeg. Den "litt på kanten" måten fungerer både når man kjører igjennom tollen og får varen sendt.

Men blir ikke dette litt prisjakt, og bør være i egen tråd?

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ofte har du prøvd å selge høyttalere til nærmere 100k? Det er ikke akkurat som å selge Cerwin Vega. Man bør også informere om at det er import, og da er det mange som plutselig er skeptiske dersom de ikke kjenner selger.
    Ville jeg tjent penger på høyttalere i Norge, hadde jeg startet AS og fått agentur på et merke som var kjent i utlandet. Prisene fra produsenten til importør er ofte latterlig lave ift. det forbruker betaler.
    Det er sånn det er med de fleste ting.
    Det er ikke bare høytalere som folk tjener penger på.
    kunne gjerne sett at prisene på B&W hadde blitt satt ned jeg, men det kommer nok ikke til å skje.
    importert 802D til lavpris lar seg nok selge det, hvem har ikke en kjenning som liker B&W

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 måter å gjøre det på. Den ene er å ta det som en helgetur som du foreslår med båt/bil og hente de. Fordel med stor bil ja, men det er fullt mulig å ta de ut av eskene. Fraktkostnader sparer du inn på billig øl og kjøtt, og man får en ferie med på kjøpet..

Den andre måten er å få butikken til å sende de. Vet ikke om det er så lett. Han franskmannen jeg snakket med hadde fått sendt de, men det er slettes ikke alle som gjør det av naturlige årsaker.

Fortolling.. Tja, enten kan man betale 25% à 60 000,- og få en sluttsum på 75 000,- (Da sparer man "kun" 25 000,-). Eller så kan man gjøre det på et par andre enkle måter ift kvitteringen, men de er litt på kanten av hva som er lov å diskutere her tror jeg. Den "litt på kanten" måten fungerer både når man kjører igjennom tollen og får varen sendt.

Vi snakker vel om monopol og handling i utlandet så det er jo forsåvidt kanskje innenfor reglene her inne...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det bare å diskutere priser.Men mulig moderator bestemmer dette.
    Men tar man sjansen på å handle i utlandet og sansynligvis ta en stor sjanse ang. garanti så er det vel fritt fram høres det ut som.
    Om et element går i stykker da.... må man ringe til tyskland og si hva som har skjedd åsså sender de et nytt element uten videre?
    eller må man tilbake med produktet så de får sett på det osv...
    det hørtes tungvint ut for meg
    Men det er vel metoder på det området au kanskje....

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klubben tjener svært godt på B&W. Har det fra sikre kilder, dvs tidligere ansatt.

Menmen flotte høyttalere, men om jeg hadde vært deg, ville jeg kjøpt litt rimligere høyttalere og bedre elektronikk. Tror du får et bedre balansert anlegg da.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du så kalkulerer inn 25% toll + frakt kostnader blir jo prisen straks oppe i 80.000 så blir jo likevel ikke reelt 40% siden da mest sannsynlig at tyske forhandleren har trukket ut momsen ... i tilbudet du har fått.
    Du gir deg ikke... skjønner du ikke at Hifiklubben har vanvittig stor fortjeneste på sine dyrere varer de har monopol på? De er både importør og forhandler, og har en "ingen rabatt" politikk. Det burde være ganske innlysende når man spaserer inn i butikkene eller ser all reklamen deres.

Tilbudet jeg har fått er selvfølgelig MED tysk moms. Mulig man kan trekke fra tysk moms og spare enda mer, men siden ingen av de (små) butikkene jeg har snakket med egentlig driver med eksport, tviler jeg på dette. Uansett har man spart rundt 40 000,- bare på 2 høyttalere.

Er ikke lenger i tvil hva jeg hadde gjort om jeg absolutt skulle legge nesten 100k på bordet for et produkt HFK fører.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I forhold til kvittering.... du må jo ikke glemme at hver enkelt høyttaler har sin egne unike identifikasjons nummer. Og det finnes vel kanskje noen i tollvesenet som kjenner til hifi og utstyr. Og ville vel kanskje ha lagt merke til at serie nuimmer ikke stemmer...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    importert 802D til lavpris lar seg nok selge det, hvem har ikke en kjenning som liker B&W
    Godt mulig, men jeg kjenner ingen som er på jakt etter høyttalere i 80-100k klassen og har B&W med i vurderingen. Bruk heller alle pengene på å starte et AS og importer selv. Så kan vi virkelig begynne å snakke gode priser....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Klubben tjener svært godt på B&W. Har det fra sikre kilder, dvs tidligere ansatt.

Menmen flotte høyttalere, men om jeg hadde vært deg, ville jeg kjøpt litt rimligere høyttalere og bedre elektronikk. Tror du får et bedre balansert anlegg da.
    Syntes jeg allerede har akseptabel elektronik jeg men.:???: - vet cd spiller er "for gammel"
    Jeg kan lissom ikke la vær å kjøpe B&W selv om hifi-klubben tjener bra på de.
    Jeg drar heller ikke til sverige for å spare 30% på øl, røyk og flesk....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til kvittering.... du må jo ikke glemme at hver enkelt høyttaler har sin egne unike identifikasjons nummer. Og det finnes vel kanskje noen i tollvesenet som kjenner til hifi og utstyr. Og ville vel kanskje ha lagt merke til at serie nuimmer ikke stemmer...
    Tror ikke du helt skjønte hva jeg mente. Jeg kan garantere deg at det ikke er noe problem.

Det er ikke noe verre enn at man betaler de ekstra 15000,- i skatt eller 40 000,- til HFK om man får dårlig samvittighet av en slik handel.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig, men jeg kjenner ingen som er på jakt etter høyttalere i 80-100k klassen og har B&W med i vurderingen. Bruk heller alle pengene på å starte et AS og importer selv. Så kan vi virkelig begynne å snakke gode priser....
    Vel, jeg ville ikke gamble bort pengene på det....
    Vi kjøper B&W for en ganske høy pris, men så er vel bruktprisen deretter.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tar man sjansen på å handle i utlandet og sansynligvis ta en stor sjanse ang. garanti så er det vel fritt fram høres det ut som. Om et element går i stykker da.... må man ringe til tyskland og si hva som har skjedd åsså sender de et nytt element uten videre?
    eller må man tilbake med produktet så de får sett på det osv...
    det hørtes tungvint ut for meg
    Men det er vel metoder på det området au kanskje....
    Garanti er neppe noe problem. Jeg har aldri hørt om en dyrere høyttaler som plutselig blir ødelagt etter de forlater fabrikken. Slike ting blir godt testet. Om man allikevel skulle være uheldig, kan man ta kontakt med butikken som solgte de, og få de til å sende et nytt element. Eller man kan prøve seg gjennom hifiklubben om B&W har garanti som gjelder hele Europa.

Selvfølgelig er det litt mer arbeid enn å bare gå tilbake i butikken, men igjen kan man nesten kjøpe 2 par 802D for den prisen de selges for i Norge. Da kan man ha et par i spare....

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du prater om 802 høyttalerne, men har en reciever til 10 laken med ekstra monoblokker. Prøvd en dedikert preamp til omtrent 20000?

Alt er ikke høyttalere.

Shit in = shit ut.

God natt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjøper B&W for en ganske høy pris, men så er vel bruktprisen deretter.....
    Du skulle vært selger du....

Selger: Vi selger produktet dyrt, men til gjengjeld så får du også mer igjen for de når du selger det....
    Kjøper: Men hva om jeg ikke har tenkt til å selge det før om mange år.
    Selger: Da har du gleden av å eie et produkt mange vet du har betalt mye for!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du prater om 802 høyttalerne, men har en reciever til 10 laken med ekstra monoblokker. Prøvd en dedikert preamp til omtrent 20000?

Alt er ikke høyttalere.

Shit in = shit ut.

God natt.
    Nå er det ikke 802 jeg vurderer, den diskusjonen kom opp her bare.
    Jeg ser på 803D og nedover.
    Så jeg skal kanskje gi 604 en dedikert preamp til 20.000 åsså være fornøyd
    Preamp får komme i neste tråd etter høytalere det da.
    men denon-receiveren min til bare 10k og midgard 6.1 gir utrolig nok lyd fra seg:twisted:
    Har du et bra tips til en dedikert preamp som passer midgard 6.1 og 803s /803D så komm med det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle vært selger du....

Selger: Vi selger produktet dyrt, men til gjengjeld så får du også mer igjen for de når du selger det....
    Kjøper: Men hva om jeg ikke har tenkt til å selge det før om mange år.
    Selger: Da har du gleden av å eie et produkt mange vet du har betalt mye for!

tar det som et kompliment.
    Etter mange år så har du glemt de pengene du la ut for produktet og ser på salget som en god slump penger i lomma, og høytalerene har nok gitt deg nok glede så du bryr deg ikke om tapet.
    Greit å investere pengene i et produkt du vet du kan få en del igjen for senere. - isteden for å bruke litt penger her og der og sitte igjen med ingenting......
    Desuten så får du nok en god sum for 5 år gamle 802 / 803D.
    Men nå er jeg i halvsvime her så jeg stikker av... - så tar vi det igjen i morra etter jobb.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW:
    Hvilken høytaler burde jeg velge når jeg en gang antagelig kjøper meg B&W 80x....
    Tror det var det tråden startet med
    Ikke hvor dyre B&W er.
    La nå hifi-klubben tjene noen kroner på B&W- det er morro for de det.

Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •