B&W 800 serien. Hvilken høyttaler bør jeg velge? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 15 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 294
    Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tror nesten ikke det er noen her på forumet som har 803s jeg.
    Tror han het "Wolb" han som hadde 803s, men han har solgt dem eller har de til salgs.
    Det er vel generelt få folk med 800-serien tror jeg - mulig det er prisen som stopper mange.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b&w hjemmekino
    Det er vel generelt få folk med 800-serien tror jeg - mulig det er prisen som stopper mange.
    Tja, eller kanskje andre høyttalere?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, rommet mitt gir ikke noe gratis trur jeg, så sånn sett så hadde det kanskje vært greit med et billigere alternativ enn 803D.
    Men det som er vanskelig med valget er at det ikke er lett å få de på hjemlån siden de helst må betales ut noe jeg ikke kan.
    det er dyre og store beist.
    Har du ikke råd til å betale dem ut så har du vel ikke råd til å kjøpe dem heller. Og jeg mener personlig at du tar ikke lån for å kjøpe hifi. Og kjøper du 803 og oppover så må du jo ha penger til elektronikk som skal få liv i galskapen også.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har du ikke råd til å betale dem ut så har du vel ikke råd til å kjøpe dem heller. Og jeg mener personlig at du tar ikke lån for å kjøpe hifi. Og kjøper du 803 og oppover så må du jo ha penger til elektronikk som skal få liv i galskapen også.
    Man trenger ikke ha pengene på plass for å planlegge valg av høytalere.
    elektronikken er så og si på plass - mulig en ny cd spiller skulle vært inn.
    Vil heller ikke ta opp lån, men ser ikke hva som er galt med det i forhold til alt annet man tar opp lån til i dag.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Tja, eller kanskje andre høyttalere?
    Jada, det er klart at det er mange andre høytalere på markedet som folk liker bedre.
    Men B&W er ikke det billigste merket akkuratt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man har bestemt seg for å bruke eksempelvis 100k på høyttalere så er det vel også naturlig å vurdere andre høyttalere til 100k. I slike prisklasser er det riktig mye spennende å velge i.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Om man har bestemt seg for å bruke eksempelvis 100k på høyttalere så er det vel også naturlig å vurdere andre høyttalere til 100k. I slike prisklasser er det riktig mye spennende å velge i.
    Det vil alltid være andre merker.
    Så det er ikke noe lett valg.
    Vet heller ikke om mange høytalere som holder seg så godt i pris som B&W.
    Det er veldig greit hvis man en dag skal selge høytalerene sine

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo relativt mange som ikke i vesentlig grad kjenner andre merker enn Focal og B&W i denne prisklassen. Når man så tar de to distributørenes prispolitikk med i beregningen er det klart at B&W kommer godt ut av det. Men på den annen side hjelper det jo lite om den ene faller til 40% av nypris mens den andre faller til 50% av nypris dersom man allikevel fikk 40% på sistnevnte når man handlet.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Nå er det jo relativt mange som ikke i vesentlig grad kjenner andre merker enn Focal og B&W i denne prisklassen. Når man så tar de to distributørenes prispolitikk med i beregningen er det klart at B&W kommer godt ut av det. Men på den annen side hjelper det jo lite om den ene faller til 40% av nypris mens den andre faller til 50% av nypris dersom man allikevel fikk 40% på sistnevnte når man handlet.
    Jeg fikk tilbake ca.75% av nypris ved salg av B&W. Et produkt som det "alltid" gis 50% rabatt på hører hjemme i en annen prisgruppe.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Jeg fikk tilbake ca.75% av nypris ved salg av B&W. Et produkt som det "alltid" gis 50% rabatt på hører hjemme i en annen prisgruppe.
    GODT poeng RS....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man 50% på et annet produkt, betyr det at man kan kjøpe et som opprinnelig er dobbelt så dyrt som B&W. Sannsynligvis ligger denne høyttaleren i en helt annen liga enn B&W, og man har sannsynligvis gjort et bedre kjøp...

Skal godt gjøres å tape mer enn 25% på en høyttaler man allerede har kjøpt nye med 50% rabatt.

BTW, jeg har fått tilbud på nye B&W 802D fra butikk til ca. 60 000,- som helt vanlig kunde. Riktignok ikke på Hifiklubben, men det viser at de har meget god fortjeneste på 800-serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man 50% på et annet produkt, betyr det at man kan kjøpe et som opprinnelig er dobbelt så dyrt som B&W. Sannsynligvis ligger denne høyttaleren i en helt annen liga enn B&W, og man har sannsynligvis gjort et bedre kjøp...

Skal godt gjøres å tape mer enn 25% på en høyttaler man allerede har kjøpt nye med 50% rabatt.

BTW, jeg har fått tilbud på nye B&W 802D fra butikk til ca. 60 000,- som helt vanlig kunde. Riktignok ikke på Hifiklubben, men det viser at de har meget god fortjeneste på 800-serien.
    Har ikke hifi klubben monopol på B&W her i norge/norden ?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyskland. Veil ligger det på omtrent samme som i Norge, men der finnes det butikker som ikke tenker helt likt som Hifi-klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyskland. Veil ligger det på omtrent samme som i Norge, men der finnes det butikker som ikke tenker helt likt som Hifi-klubben.
    Men det forklarer jo ikke hvordan du får 40% rabatt i forhold til hifi klubb pris da
    Og det virker jo som 800 serien aldri er å finnes som lagervare og må bestilles... så det er vil ikke i B&W sin interesse å selge til konsumenter via andre kanaler enn de vanlige kanalene når de likevel ikke klarer å dekke etterspørselen...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe å tenke på det da?
    802D får du langt over 60k for her på brukten.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Men det forklarer jo ikke hvordan du får 40% rabatt i forhold til hifi klubb pris da
    Når jeg sier "Ikke tenker helt likt som hifiklubben", så mener jeg selvfølgelig at de ikke kjører den knallgode "vi har monopol, altså 0 prosent avslag til deg"-ordningen til hifiklubben". Vurderte selv å importere et par, men nå gikk det ikke slik. Fikk tipset opprinnenlig av en franskmann som mente man måtte være særdeles glad i sløse med penger om man betalte fullpris for B&W, dvs det var før jeg fortalte han om prispolitikken hifiklubben har i norden.

Ingen problemer med å få rabatter på utstyr Hifiklubben selger i de landene der ikke en butikk sitter med monopol.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel ikke helt korrekt å sammeligne utenlandske priser med våre.
    vet ikke hva veil. pris på 802D er i tyskland, men regner med den er en del lavere enn her. Så at det blir 40% avslag er nok ikke korrekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier "Ikke tenker helt likt som hifiklubben", så mener jeg selvfølgelig at de ikke kjører den knallgode "vi har monopol, altså 0 prosent avslag til deg"-ordningen til hifiklubben". Vurderte selv å importere et par, men nå gikk det ikke slik. Fikk tipset opprinnenlig av en franskmann som mente man måtte være særdeles glad i sløse med penger om man betalte fullpris for B&W, dvs det var før jeg fortalte han om prispolitikken hifiklubben har i norden.

Ingen problemer med å få rabatter på utstyr Hifiklubben selger i de landene der ikke en butikk sitter med monopol.
    Er 60.000 inkludert fortolling og frakt kostnader ? Eller tenkte du å kjøpe på ferie tur til tyskland/frankrike og håpe på at du slipper gjennom tollen med 2 stk 90 kg's pakker baki bilen ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en franskmann som mente man måtte være særdeles glad i sløse med penger om man betalte fullpris for B&W.
    Hva skal vi gjøre om vi ønsker å kjøpe B&W da?
    vente på at noen andre butikker kommer inn på markedet i norge?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe å tenke på det da?
    802D får du langt over 60k for her på brukten.
    Hvor ofte har du prøvd å selge høyttalere til nærmere 100k? Det er ikke akkurat som å selge Cerwin Vega. Man bør også informere om at det er import, og da er det mange som plutselig er skeptiske dersom de ikke kjenner selger.

Ville jeg tjent penger på høyttalere i Norge, hadde jeg startet AS og fått agentur på et merke som var kjent i utlandet. Prisene fra produsenten til importør er ofte latterlig lave ift. det forbruker betaler.

Side 10 av 15 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •