Hva er galt med høyttalerne mine? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 79 av 79
    Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mot slutten før jeg bytta til naden spilte jeg med loudness av på pioneer forsterkern en stund. Det spilte høyt da også. Så når jeg med naden kan skru opp til kl 3 uten problemer og uten at det blir høyt, så har jeg sterke mistanker om at noe ikke er som det skal. Når jeg koblet fra mellomtonen slik at pæra ikke lyste lengre ble jo volumet helt annerledes, det ble jo mye høyere og mer slik som det var før. Selv om naden spiller finere, så nekter jeg å tro at det skal gi så stort utslag på volumet, og jeg vedder på at du hadde vært enig om du hadde vært der og hørt når de spiller. Men vel og merke er dette bare på sanger med litt bass på, ved vanlige sanger blir det høyt og alt funker som det skal. Det er bare når pæra begnner at høyttalerne ikke spiller noe høyt overhodet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å lure på om det kan være noe overslag i en av kondensatorene inni der jeg. Er noen av dem koblet i parallell med mellomtonen?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle så gjerne ha svart deg, men jeg har desverre ikke peiling på det der. Jeg kan jo prøve å spørre onkelen min til helga så kansje han kan si noe om saken. Er det noen måte jeg kan finne det ut på selv da? Skal jeg poste flere bilder, eller må du fysisk se på delefilteret får å finne ut det?

Skal jeg likevel bare prøve å fjerne pæra og lodde på en ledning der uansett, eller bør jeg gjøre noe annet først?

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt off topic..

Bare så på bildene dine i starten av tråden og lurte på om det var noe dempematriale inni der?:?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Bare så på bildene dine i starten av tråden og lurte på om det var noe dempematriale inni der?:?
    Bassrefleks kasser behøver sjeldent noe særlig med dempe materiale.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt dempemateriale bak mellomtonen, ellers tror jeg ikke det er noe spesielt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Jeg skulle så gjerne ha svart deg, men jeg har desverre ikke peiling på det der. Jeg kan jo prøve å spørre onkelen min til helga så kansje han kan si noe om saken. Er det noen måte jeg kan finne det ut på selv da? Skal jeg poste flere bilder, eller må du fysisk se på delefilteret får å finne ut det?

Skal jeg likevel bare prøve å fjerne pæra og lodde på en ledning der uansett, eller bør jeg gjøre noe annet først?
    Se om ledningene fra mellomtonen har elektrisk forbindelse til hver side av en av kondensatorene. Den store svarte runde eller den lille brune. Prøv å følg ledningene, mulig du må ut med delefilteret for å greie å følge printbanene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bassrefleks kasser behøver sjeldent noe særlig med dempe materiale.
    OK, er ikke så inne på det her Kan lyden bli bedre med dempematriale og i tilfelle kan ultima være et bra produkt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøve med mindre forsterker?

Hadde vært litt morro om du kunne prøve med en mindre forsterker igjen, hva med den pioneeren du brukte først?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Se om ledningene fra mellomtonen har elektrisk forbindelse til hver side av en av kondensatorene. Den store svarte runde eller den lille brune. Prøv å følg ledningene, mulig du må ut med delefilteret for å greie å følge printbanene.
    ok, skal prøve å få sjekket dette i morgen da jeg skal hjem igjen. Kommer med tilbakemelding da. er rimelig sikker på at det er den oransje og grønne ledningen på bildet, men det er vel ikke mulig å finne ut av bare ved hjelp av bildene sikkert.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Hadde vært litt morro om du kunne prøve med en mindre forsterker igjen, hva med den pioneeren du brukte først?
    Den er nok et stykke unna, solgte den vekk. Men jeg prøvde med en 90watts rotel forsterker her hjemme da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strøm

Fikk ikke tid til å lese hele tråden.......har du fått svar se bort fra dette

Det er en vanlig pære som ligger i serie med elementet denne virker som en strømbegrenser/sikring. Fjerner du denne er det stor sjangse for å svi ett element eller to

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontaktet kunderservice

Jeg har hatt litt kontakt med DCM kundeservice jeg, håper det går greit
    Spurte om de kunne sende noen nye delefiltere til deg gratis.

Her er mailen jeg fikk i kveld:

We do not have any of these crossovers available.
    I will check in our warranty area and see if we would happen
    to have any of the light bulbs available to send you.
    These are actually Sylvania light bulbs, part number SK3.
    They are actually 12 volt 2 amp bulbs.

Mary Parriott
    Mitek Corporation
    704 30th St.
    Monroe, Wi. 53566

800-556-2888
    Fax 608-325-4129
    AIM - MitekMary

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kjekt det, se om du kommer noen vei med det.

Sjekket litt nærmere på delefilteret i dag, men ble ikke noe klokere ang det jeg skulle finne ut. Men jeg mener det er over den lille brune kondesatoren mellomtonen går. Den svarte er til bassen.

Som dere ser på bildene under er det merket svart der de to ledningene til mellomtonen er festet.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen innspill på hva jeg bude gjøre? Skal jeg bare prøve å fjerne pæra og lodde på en ledning der istedet på den ene høyttaleren og se om det hjelper?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er slik at den lille brune kondensatoren er koblet parallelt med mellomtonen kan det kanskje virke som om det er noe galt med den. Har du mulighet for å lodde ut denne og prøve forsiktig uten den. Med pæra slik som den står nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Ingen innspill på hva jeg bude gjøre? Skal jeg bare prøve å fjerne pæra og lodde på en ledning der istedet på den ene høyttaleren og se om det hjelper?

Se noen svar lenger opp....
    Det er ikke lurt å fjerne pæra

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvis det er slik at den lille brune kondensatoren er koblet parallelt med mellomtonen kan det kanskje virke som om det er noe galt med den. Har du mulighet for å lodde ut denne og prøve forsiktig uten den. Med pæra slik som den står nå.
    Kan jo uansett prøve å fjerne den brune kondensatoren og prøve uten. Hvordan skal jeg da gå frem etter at den er fjernet? Hva kommer til å skje? Vil det ta skade hvis jeg skrur opp for høyt etter at den er fjernet etc. Noe annet jeg trenger å være på vakt mot?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, ble en liten bump dette, men saken omhandler nettopp det samme enda. Da jeg fikk dette problemet for en stund siden ble jeg bare lei og kjøpte noen andre høyttalere istedet, og disse ble satt til lagring i kjelleren. Nå har jeg derimot bestemt meg for å ta tak i problemet igjen for alvor da jeg vil kunne få bruk for disse igjen ganske snart.

Jeg har tenkt å prøve å måle kondensatorene og det som kan måles på delefilteret. Dette er ikke min sterkeste side, så hvordan går jeg frem på dette? Har et multimeter liggende så jeg kan få målt noe på det. Skal jeg da koble til forsterkeren og kun slå den på, eller må jeg også spille med høyttaleren for å få noen måling? Hva må jeg se etter? Spenningsfall, eller fravær av det over kondensatorene? Eller hvor mange ampere det går gjennom kondensatorene, eller hva er det jeg bør være obs på?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •