Dali Suite 3.5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Suite 3.5

Ser ut til at jeg går for et par brukte Dali Suite 3.5 i kirsebær, til 3000,- ......

Ikke så lett å finne særlig med info/tester av denne modellen, men vet at etterfølgeren Suite 1.7 og 2.8 har fått et godt rykte på seg. Så jeg satser på at dette er høyttalere av godt Dali-merke, selv om de er brukt og noen år gamle.

Har jeg gjort et god valg til en god pris ???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får tak i et par til 3000,- har du virkelig gjort et kupp! Har hørt 3.5'en, og de sparker virkelig fra Kjør på!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres virkelig bra ut - selger ville egentlig ha 6000,- for dem, oppga 14000,- som nypris hos HiFi-Klubben ..... kanskje jeg kan gjøre et skikkelig varp da :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har linker til noen skikkelige tester av Dali Suite 3.5 ????

Ville satt stor pris på det, ikke så lett å finne på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du lurer på egentlig? Hvis du har muligheten til å få dem til rundt 3k er det ingenting å tenke på. Meget vanskelig å få noen bedre høyttalere til den prisen!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er Dali Suite 3.5??! Aldri hørt om....

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Hva er Dali Suite 3.5??! Aldri hørt om....
    Det må jo gå ann å lese post nr.1

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Westen, er vel mer for å prøve å finne ut hva jeg kan vente meg ..... du er så positiv til Dali Suite 3.5, så det kan sikkert være mer spennende å bare koble dem opp og la det være en overraskelse :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok også du kan ha gjort et varp, såfremt de er i ok stand. Ellers kan jeg nevne at selv om høytalerene er rimelig lettdrevne, så annbefaler jeg størst mulig forsterkerkraft. Først da vil du få ut hva som bor i disse. (dette er iallefall saken med 2.8, reiner med det gjelder også på 3.5'ene )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Ser ut til at jeg går for et par brukte Dali Suite 3.5 i kirsebær, til 3000,- ......

Ikke så lett å finne særlig med info/tester av denne modellen, men vet at etterfølgeren Suite 1.7 og 2.8 har fått et godt rykte på seg. Så jeg satser på at dette er høyttalere av godt Dali-merke, selv om de er brukt og noen år gamle.

Har jeg gjort et god valg til en god pris ???

Dali Suite 3,5 er noen nydlige høyttalere, da dem kom, endret jeg min mening om Dali.

Kjøp disse og du får en utrolig fin lyd, med akkurat riktig bass.

Kjøp deg fin og kraftig forsterker. Gjerne over 10 000,- (ny pris)og du får en utrolig opplevelse.
    Thule er gode med disse Høyttalera.

Som dette f.eks: Finn Torget - ROTEL 2x200 WATT Power Amp + Pre-Amp

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser meget velholdte ut på bildene, vil sjekke dem nøye før jeg tar dem med meg.

Kjøpte Pioneer VSX-AX2AS-S for kort tid siden, så da regner jeg med at jeg har litt krefter å pøse på med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser meget velholdte ut på bildene, vil sjekke dem nøye før jeg tar dem med meg.

Kjøpte Pioneer VSX-AX2AS-S for kort tid siden, så da regner jeg med at jeg har litt krefter å pøse på med.
    Den skulle holde ja, men jeg tenkte ikke nødvendigvis masse kraft (selv om det var hva jeg linka til)
    men mest på lydkvalitet.

Men trur nok Pioneer har det som skal på begge fronter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret var rettet til Mori ang at de trenger litt ooooomph for å få ut det beste av dem :-D Men jeg skjønner hva du mente, Toffy.

Gikk for Pioneer AX2AS-S istedenfor Yamaha RXV-1700, fordi jeg føler meg tryggere på at Pioneer gir bedre lydkvalitet enn Yamaha, i tillegg til at Pioneeren har bra med krefter. Skal sies at jeg har vært Yamaha-eier i 7 år, før jeg byttet til Pioneer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret var rettet til Mori ang at de trenger litt ooooomph for å få ut det beste av dem :-D Men jeg skjønner hva du mente, Toffy.

Gikk for Pioneer AX2AS-S istedenfor Yamaha RXV-1700, fordi jeg føler meg tryggere på at Pioneer gir bedre lydkvalitet enn Yamaha, i tillegg til at Pioneeren har bra med krefter. Skal sies at jeg har vært Yamaha-eier i 7 år, før jeg byttet til Pioneer.
    Pioneer AX2AS-S har jeg ikke hørt selv, men fått med meg all skryt på diverse nettsider :-D Skulle tro den vil gjøre en god jobb med suitene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste lille usikkerhetsmoment, blir impedanse-problematikken.

Suitene og Sony-oppsettet jeg har pr i dag har 4 ohm impedanse. Har lest en del ang impedanse her på forumet, og der ser det ut til å være gjengs oppfatning om at 4 ohm høyttalere med 8 ohm receiver går greit.

Men så er det Pioneer selv da, som ikke anbefaler denne kombinasjonen ..... men det tar jeg sjansen på, kan uansett sjelden dra til riktig høyt pga naboene - men gjett om jeg kommer til å se frem til helger hvor begge naboene drar bort, etter at Suitene er på plass :twisted:

---------------------------------------

Panasonic TH-37PA30 SD, Pioneer VSX-AX2AS-S, snart Dali Suite 3.5, Sony SS-X30ED X 4stk, Sony SS-CNX70ED, Asono DVDX70

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Suite 3.5 IS IN DA HOUSE

Da var høyttalerne båret inn over dørstokken, de står og lokker forførisk borte ved bardisken :-D

Har bestemt meg for å la dem stå og kose seg frem til fredagen ..... når jeg kommer hjem fra jobb, så skal gamle fronter flyttes bak, de gamle bak skal settes på siden for ekstra godlyd og Dali Suite 3.5 skal inn som nye fronter .....

Først skal det kalibreres for alle penga på Pioneeren, så vil jeg vel legge frem en stabel cder for testing som stereo-formidler - blir en eklektisk blanding av black metal, prog-metal, soul, pop/rock og min personlige favoritt : melodiøs rock/hard-rock type Foreigner, Survivor, Toto, Journey osv. ...... aner jeg en lengre sci-fi eller fantasy-orgie på dvd etter det ? :twisted:

Da håper jeg naboene allerede sliter med for-tidlig døvhet fra før, ellers så kan jeg ikke garantere mye *ler*

Rock On .....

----------------------------------------------------

Panasonic TH-37PA30 SD, Pioneer VSX-AX2AS-S, Dali Suite 3.5, Sony SS-X30ED X 4stk, Sony SS-CNX70ED, Asono DVDX70

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan gikk dette?

Sitat Opprinnelig postet av torhhi Vis post

Da var høyttalerne båret inn over dørstokken, de står og lokker forførisk borte ved bardisken :-D

Har bestemt meg for å la dem stå og kose seg frem til fredagen ..... når jeg kommer hjem fra jobb, så skal gamle fronter flyttes bak, de gamle bak skal settes på siden for ekstra godlyd og Dali Suite 3.5 skal inn som nye fronter .....

Først skal det kalibreres for alle penga på Pioneeren, så vil jeg vel legge frem en stabel cder for testing som stereo-formidler - blir en eklektisk blanding av black metal, prog-metal, soul, pop/rock og min personlige favoritt : melodiøs rock/hard-rock type Foreigner, Survivor, Toto, Journey osv. ...... aner jeg en lengre sci-fi eller fantasy-orgie på dvd etter det ? :twisted:

Da håper jeg naboene allerede sliter med for-tidlig døvhet fra før, ellers så kan jeg ikke garantere mye *ler*

Rock On .....

----------------------------------------------------

Panasonic TH-37PA30 SD, Pioneer VSX-AX2AS-S, Dali Suite 3.5, Sony SS-X30ED X 4stk, Sony SS-CNX70ED, Asono DVDX70

Mange år gammel tråd, men hvordan gikk dette? Hva var minusene?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •