klipsch rb-61 dårligst i test? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde ikke Lyd & Bilde rangert disse etter flere kategorier, hvor Klipschene både vant og kom på andre plass i noen av dem?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel RF 52 den gangen ?
    gubben

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Jeg hadde veldig lyst på RB61 helt til jeg leste den testen. Hørte dem på Oslo Hifisenter i påsken og de imponerte veldig! Ikke like detaljerte i bassen (eller diskant og mellomtone) som B&W'ene mine, men det var allikevel noe ved dem som virkelig fikk musikken til og livne til:-D Hørte da på Tool, AC/DC, Dire Straits og Mira Craig på Densen (tror jeg, hvertfall noe som ligner) elektronikk. Og lydbildet da

Nei, det blir nok disse på meg når jeg skal kjøpe stativhøyttalere til sommeren. Ingen dum test skal komme i veien og ødelegge lytteintrykket mitt!
    Det er vel nettopp på denne typen musikk Klipsch liker! I det svenske gode bladet sto det score 9 av 10 på disco.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg ble veldig overrasket av at klipsch ville tape får Monitor Audio og Audiovector, men at den rimeligste Infinity serien skulle stikke av med seieren ville jeg ikke trodd. Vet Infinity lager (har laget) noen av de best spillende høyttalerene i verden, men noe såpass bra til en slik pris er relativt uvanlig sett bortifra alt skrytet Dynavoice får.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er så rart er at klipsch skal greie å produsere en frontserie som høster haugevis med lovord og så lage en satelitt som får dommen
    Dette er en myte. Det finnes nok av eksempler fra B&W, Patos, Dali, audiovector (og Klipsch ja) der konstruktørene har "bommet" skikkelig med enkelte modeller. I neste øyeblikk har de klart å produsere en "allrounder" som fungerer til nesten alt. Årsaken er hovedsaklig at det er vanskelig å måle alt, og en liten endring i material-valg på elementene (vekt,tykkelse, stivhet, beveglighet og ikke minst små endringer i delefilter - når opprinnelig leverandør opphører) kan slå ut begge veier. Derfor gjelder det også å bruke tid på å lytte til et produkt før det slippes på markedet, og det er det ikke alle som gjør i tilstrekkelig grad.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utføres testene av høytalere på flere forsterkere?Håper på minimum 3 forskjellige
    De fleste forsterkere/høytalere merker har jo en egen klang.
    Noe som vil skape mye bedre lyd match mellom enkelte en andre.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Utføres testene av høytalere på flere forsterkere?Håper på minimum 3 forskjellige
    De fleste forsterkere/høytalere merker har jo en egen klang.
    Noe som vil skape mye bedre lyd match mellom enkelte en andre.
    Sitat fra testen:
    Sitat Opprinnelig postet av Lyd og Bilde
    Høyttalerne i testen er testet på en rimelig Rotel-forsterker og en påkostet Hegel-forsterker. Ulike typer musikk er benyttet for å teste dynamikk, bassrespons, separasjon, diskantgjengivelse, lydtrykk, timing, mellomtone, gjennomsiktighet og ren og skjær spilleglede.

Alle ble testet på ulike steder i rommet, først plassert inntil bakvegg på stativ, og deretter lengre ut på gulvet på stødige stativer for å sjekke perspektivtegningen og lydbildets skala uten en bakvegg som forsterker bassgjengivelsen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedsaken er ikke hvorvidt en høyttaler får bra i test eller ikke, men at du som kjøper liker lyden.. Test eller ikke test, bra eller dårlig poeng spiller liten rolle, det er kun en selv det kommer ann på..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken Hegel eller Rotel regner jeg som optimale på Klipsch, så den testen tar jeg med en stoooooooooooooooooooooooooooor klype salt :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest er det Marantz som er best til Klipsch.

Stemmer det?

Valget av ny surr.forst står mellom Marantz og Yamaha form in del, men skal vente til 1.3 og dekoding av nye surr.format er i boxene :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Marantz vil være ett bedre valg ja..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste minus er at Marantz er litt over normalen priset.
    Vurdert en 8001. Men den ble litt dyr for meg nå :-/

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man komme i mål så kan man ikke ta slike tester så alvorlig.
    Klipsch fungerere som nevnt best på rock, og mindre bra på akustisk musikk.

Her er det snakk om smag og behag. Personlig er jeg ikke veldig glad i verken den gamle eller den nye RF serien til Klipsch. Det betyr ikke at de spiller dårlig med de er ikke "my cup of tea". Klipsch gjør det ikke spesielt sterkt på typiske HIFI parametrer(untatt dynamikk og trøkk) og vil kanskje derfor gjøre det mindre bra i tester.
    I tillegg handler det om matching. Det er lett å få klipsch til å spille dårlig, vanskeligere å få dem til å spille virkelig bra.

Lf

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hverken Hegel eller Rotel regner jeg som optimale på Klipsch, så den testen tar jeg med en stoooooooooooooooooooooooooooor klype salt :-)
    Dette går jo begge veier. Er Rotel og Hegel optimalt for Infinity, Monitor Audio og Audiovector? Fins sikkert bedre match'er her også.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Dette går jo begge veier. Er Rotel og Hegel optimalt for Infinity, Monitor Audio og Audiovector? Fins sikkert bedre match'er her også.

Hegel og Audiovector er ikke så dumt vell??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen klarer ikke tanken på, at Klipsch får nermest stryk karakter.
    Prøver å bortforklare alt sammen.
    Våkne folkens, er jo folk her inne som har disse Klipsch, som er enige i testen...
    Er jo bare å kjøpe de som kom best ut i testen.
    Billigste er de jo å.
    Dere får kjøpe Infinity HT, så kjøpe et klistermerke av Klipsch og lime over, så sover dere bedre om natta.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Dere får kjøpe Infinity HT, så kjøpe et klistermerke av Klipsch og lime over, så sover dere bedre om natta.

Sover du så godt av limet på klistremerke du'a..

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gutter og jenter
    Dette med hva som passer til hva må jo være den enkeltes egen smak som avgjør . Det er vel ingen fasit som er opplest og vedtatt om dette
    At en produsent " bommer " med enkelte produkter er vel ikke noe nytt , men da går jo jungeltelegrafen rimelig varm ... ( I dag heter det visst internett )
    Det at Klipsch ikke passer til akustisk musikk må jo være en personlig mening og ikke en" regel " . Det finnes sikkert mye som er bedre til akkurat den musikksjangeren men man kan ikke diskutere smak og behag
    Derimot er gode råd og anbefalinger fra andre en god ledetråd i jakten på den ultimate HI FI opplevelsen
    En annen ting er jo selvfølgelig hvor mye den enkelte er villig til å bruke av tid og penger til å nå NIRVANA

Liker forøvrig litt lett jazz og det spiller som bare f... på RF 82
    gubben

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel tenkes at Infinity ikke spilte best i denne testen, men best iforhold til pris? De koster trossalt under 2/3 av de to dyreste og kan dermed spille dårligere, men bedre viss man tar høyde for prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ELEL6200
    Skal man komme i mål så kan man ikke ta slike tester så alvorlig.
    Klipsch fungerere som nevnt best på rock, og mindre bra på akustisk musikk.

Her er det snakk om smag og behag. Personlig er jeg ikke veldig glad i verken den gamle eller den nye RF serien til Klipsch. Det betyr ikke at de spiller dårlig med de er ikke "my cup of tea". Klipsch gjør det ikke spesielt sterkt på typiske HIFI parametrer(untatt dynamikk og trøkk) og vil kanskje derfor gjøre det mindre bra i tester.
    I tillegg handler det om matching. Det er lett å få klipsch til å spille dårlig, vanskeligere å få dem til å spille virkelig bra.

Lf
    Helt enig! Siden Klipsch ikke scorer høyt på endel parametre kan det være fordelaktig på rock og mye av de dårlige innspillingene. Jeg tror det er fordi de skjulet litt av "rufset" i dårlige innspillinger (er mest av det innen edel sjangre) og tilfører god dynamikk og livlighet i dynamikkfattige innspillinger.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •