Råd om Stereo Høyttaler + forsterker kjøp! Lavt budsjett! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer bOne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, nja, går bra. Får gleden av å ta den ut av nypakka med duften av ny høyttaler, nesten verdt de ekstra pengene

Jo takk jo takk
    Jau, har sittet på forumet i hele dag alt, og kanskje jeg får litt peiling senere også. Går vg1 elektro nå, og i data og elektronikk har vi masse prosjekter om foreksempel Alarm Systemer, Data og Perifert Utstyr, Lyd og Bilde, Antenner osv osv.
    Og det kan hende jeg skal ha Lyd og Bilde i og fra neste uke, da kan det hende jeg stiller noen spørsmål :P
    Kan eventuelt se om jeg får sendt inn noen bilder eller oppgi modell nr på anlegget vi skal sette opp på skolen, mener det er et surround anlegg vi skal bruke. Og da skal vi forklare alt om detta med hva foreks 5.1 surround betyr (noe jeg mener å huske betyr at det er 5 høyttalere, ell 4 satelitter og en center elns, og den 1ern er subwoofern. 5 kanaler og en sub kanal elns, huss itkj). Noe jeg tror kan bli ganske morro.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det absolutt viktigste er bass og trøkk og muligheten til å spille høyt kan jo kombinasjonen cerwin vega og nad aktuell for deg. cv er elsket av mange og hatet av ti ganger så mange, men leverer garantert maks trøkk per krone..

Newcomer bOne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vet ikke jeg, aldri prøvd noe men har alt bestilt nå
    Så er uansett sent å skifte mening :P
    Men tror jeg blir fornøyd med det som kommer i posten om en 5 dager.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her får du en kjempebra allround sett.. Gratulerer..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATULERER MED DAGEN!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer bOne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker !

Uuuuuu, roza

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer, Gratulerer og velkommen inn i de voksne rekker

Og jeg vil si du har gjort et fornuftig valg ved å styre unna CV, sånt er moro ei stund, men så blir det utrolig slitsomt.

Newcomer bOne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wooooooooooa !!

Heisann, henta høyttalerne mine i går, og skal kanskje bort på postkontoret å hente forsterkern om 1 time eller noe slikt.
    Jeg har alt pakket ut høyttalerne osv, også la jeg merke til 4 hull på baksida, altså, innsug ell hva jeg skal kalle det. Men det er sånn plastikk skumgummi ting stappa inni 2 av de 4 på hver høyttaler, skal disse være der når jeg spiller ?

For jeg vil anta at viss de blir tettet blir det vel for mye trykk eller noe slikt som vil slite på høyttalerne ??

Skal de fjernes eller ikke ? :> Takker for svar, skal si ifra åssen det låter

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skumdottene er der for å fikse på bassen. Får du for lite kan du dra dem ut, vil du temme dem putter du i. Ved å dra ut får du mer trøkk og bass.

Newcomer bOne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da får jeg teste selv om jeg vil ha dem i eller ikke jeg da.

Fikk aldri henta forsterkeren i går :<
    Foreldra mine følte skikkelig for å stappe i seg alkohol før vi rakk dra ^^ :P

Men jaja, skal dit om 2 timer nå, siden vi skal ned å trene osv, handle for lørdagen blabla...

En ting til jeg må spørre om av usikkerhet, bakpå høyttalerne mine er det ikke 2 "poler", men 4 !=!#?"?? Har dette noe med det at det er totalt 5 elementer i høyttaleren, eller har det noe med at den kan gå på 4 eller 8 ohm ????

Aldri vært borti at det har vært mere enn 2 poler bak jeg :s

En svart og en rød (- och + såklart), men her er det to av hver :P Litt i tvil på om jeg skal bare bruke 2, hvilke 2 ??§! eller alle 4 ??? Er det innganger nok på Forsterkern til det ?? :P

-------------

Etter nærmere titting, står det H F, oppe, og L F, nede, hvor F er + polen (den røde).
    Viss det sier noen noe ^^

High og Low kanskje ?
    Har ikke sånn kjempe lyst til å teste på mine nye flotte høyttalere, stolt hifi eier jeg nå

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert BI wiring terminaler bakpå der.. Er det eller fulgte det med noe kobling mellom terminalene oppe og nede?
    Som regel er de nederste koblet på bassene, og de øverste til mellomtone og diskant. Gir deg litt flere muligheter til å koble på mer utstyr

Newcomer bOne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke med noe nei, men det går en skive ifra + til +, og - til -, sånn når du nevner det.
    Så da har det forsåvidt ingenting å si ? Sålenge de skivene er der da.
    Skivene er festet under den "skrutingen" på begge sider.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det ingenting å si nei. Bare putt kabelen oppe eller nede. Prøv begge deler siden det kan være veldig forskjellig lyd..
    f.eks. hos meg ble bassen helt borte da jeg prøvde med kabel i øverste terminal.

Gratulerer med flott anlegg! Henta forsterkeren enda?

Newcomer bOne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nettopp fått satt alt opp!

Brukte de underste jeg, for jeg tenkte akkurat det samme. Viss det skulle bli litt dårligere med signal eller lignende ville jeg at det skulle gå ut over diskanten foran bassen : >
    Funker helt fint, så har jeg bare satt på en kjeeeeeeempe lang playlist og satt på sånn passe med lyd så skal jeg bare lytte litt en stund.
    La de spille seg litt inn og mjuke seg opp

Takker takker

---------

BTW! !! !!

Jeg har ikke lyst til å lete meg fram... Noen som har noen max limit på hvor høyt jeg kan spille ? Bare så jeg vet hvor grensa ligger ^^

Det står link osv til høyttalerne og forsterkern på side 1 i tråden her, Cambridge 640 og Dynavoice M65 høyttalerne viss noen ikke har fått med seg det jeg kjøpte

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med anlegget ditt? Vurderer selv Cambridge 540R v.2 + Dynavoice M65... Spenneden å høre hva du synes.

Newcomer bOne sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha noen spesiell tidligere erfaring enn noe CV en kamerat har, så synes jeg det låter ganske bra. Er ikke så veldig mye trøkk i anlegget men jeg skal da ikke ha noe konsert elns :P Fikk prøvd det ut i stua nede hvor det fikk en del mer rom og det låt da enda bedre.

Så er stor fornøyd med kjøpet! (er tross alt begrenset hva man får for så lite penger, men tror ikke du kunne gjort noe bedre kjøp for samme sum)

Ja, kan vel anbefalle Cambridgen den funker fett!

- det jeg mener med lite trøkk er vel bassen :P Det spiller høyt som bare det

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •