Hvor mange DB er CV!`s 15" målt til?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trenger vi IQ for å spille høyt da?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha...

Synst det er teit når folk rakker ned på tråder om høytalere som blir brukt. Eg synst CV er noen partyhøytalere og kommer altid til å vere det i mine øyner. Hører ikke hjemme i hjemmekinoen. Heller i Hifien.
    Men uansett, tidig å se hva folk synst.

Eg har målt mine Dali 8008 med Yamaha RX-V1400 forsterker til 110dB i sweetspot, ca 3 meter da ville eg ikke skru mer opp

Kunne tenkt å høre ka alle andre høytalere er målt til og.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    tror det er tallet over 100 db som er iQ`n til cv folket ..:-D
    ser ikke heelt poenget med om de skriker 121 -125 -131 db for spille DET gjør de vel ikke:twisted: :twisted:
    Det gjør de så absolutt ikke. I 80% av tilfellene har CV eiere som Cerwin Vega v-10F her en håpløs surround receiver eller lignende og de klarer ikke dytte de stakkars høyttalerene til stort mer enn hva følsomheten er oppgitt til.

Newcomer oljetransport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg dette går over til mobbing

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oljetransport
    Hvis du memer innlegget mitt var støtende på noe som helst vis så beklager jeg det.

Men jeg synes ikke det er mobbing å trekke frem ren fakta.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange DB er CV!`s 15" målt til??

Det interessante må være dB-målinger utført ved 20Hz, hvis man først skal oppgi noen tall.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvor mange DB er CV!`s 15" målt til??

Det interessante må være dB-målinger utført ved 20Hz, hvis man først skal oppgi noen tall.

Hvorfor akkurat ved 20hz, og ikke ved 10hz, eller 500hz, eller 5000hz?

Det må da være mer interessant å vite hvor høyt man kan spille "vanlig" musikk, og ikke rene sinustoner?

Til trådstarter, som sagt ørten ganger før, hvorfor lager du ikke din egen tråd, der du kan imponere oss med hvor mange forskjellige CV-produktnummer du kan?:???:

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Synst det er teit når folk rakker ned på tråder om høytalere som blir brukt. Eg synst CV er noen partyhøytalere og kommer altid til å vere det i mine øyner. Hører ikke hjemme i hjemmekinoen. Heller i Hifien.
    Men uansett, tidig å se hva folk synst.

Eg har målt mine Dali 8008 med Yamaha RX-V1400 forsterker til 110dB i sweetspot, ca 3 meter da ville eg ikke skru mer opp

Kunne tenkt å høre ka alle andre høytalere er målt til og.
    Det er ikke det det er snakk om!
    Vi vil bare at han skal samle alt i en tråd istedenfor å lage nye tråder hele tiden.
    Og til trådstarter: Tar du ikke til deg det folk sier? Kan du slutte med alle disse useriøse trådene kun for å bevise at du kan så mye om CV.
    Viss du vil ha svar så er google en fin ting.
    Synest sånne tråder som dette gjør forumet mer og mer useriøst, kan ikke du være så snill å spørr om ALT du lurer på i en tråd?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du forklare hvorfor dette er mobbing?
    Det er jo fakta det han sier, ikke alle det gjelder men noen.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor hinte til at CV-eiere er retards, om man ikke etterpå vil se på det som mobbing?

Jeg er ingen fanboy av CV!, selv om jeg har et anlegg bestående av nettopp høyttalere fra denne produsenten! MEN, ingen skal komme og si at CV! eiere har lavere IQ enn andre, bare fordi man er irritert på EN CV-eier her på forumet?

Synes dere det er riktig måte å gjøre ting på?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det interresange må vel være å få målt rundt det området musikken "DIN" herjer mest.. akkuratt 20hz er det ikke noe mening i syns jeg..

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste man oppnår med å teste ~20Hz er å riste vegger, så det er nok mer mening i å måle med musikk ja..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er "fan" av CV, og masse anna amerikansk HIFI. CV er en viktig aktør på markedet syns jeg. Bil wooferene dems er jo for lengst legendariske, og PA utstyret dems er også rangert relativt høyt. På hjemmebruksfronten er det for mange "snobber" som ser ned på CV pga dems prioriteringer.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Hvorfor hinte til at CV-eiere er retards, om man ikke etterpå vil se på det som mobbing?

Jeg er ingen fanboy av CV!, selv om jeg har et anlegg bestående av nettopp høyttalere fra denne produsenten! MEN, ingen skal komme og si at CV! eiere har lavere IQ enn andre, bare fordi man er irritert på EN CV-eier her på forumet?

Det med IQ'en til CV eiere synest jeg er tåpelig.
    Men det revox sier om at mangen har alt for liten forsterker er jo sant.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt CV selv jeg og kommer nok til å ha det igjen en gang i fremtiden. Så har ingenting imot dette merket.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg er "fan" av CV, og masse anna amerikansk HIFI. CV er en viktig aktør på markedet syns jeg. Bil wooferene dems er jo for lengst legendariske, og PA utstyret dems er også rangert relativt høyt. På hjemmebruksfronten er det for mange "snobber" som ser ned på CV pga dems prioriteringer.

bra sagt!

det er forsåvidt blitt endel usæriøse tråder fra denne brukeren, men han er jo bare ung og ivrig,litt for ivrig kanskje.

det er sant det du sier at for mange ser ned på cerwin pga de personlig ikke liker å da bør de fleste tydeligvis ikke like cerwin. jeg har tidligere hatt endel cerwin høytallere og syntes det var kjempemorro men livet går videre, musikksmaken utvikler seg og dermed sitter man plutselig med et par små stativhøytallere og elsker alt som kommer av detaljer

hver sin smak sier jeg bare, og det er "jævlig" unødvendig å rakke ned på noen om de så er entusiastiske, la heller være å svare på en slik tråd. om trådene er altfor unødvendige ta heller å gi beskjed til moderatorer.

mvh
    stian

Newcomer oljetransport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvis du memer innlegget mitt var støtende på noe som helst vis så beklager jeg det.

Men jeg synes ikke det er mobbing å trekke frem ren fakta.

Innlegget var ikke støtende på noen måte,men tidligere i tråden ble det dratt frem ang IQ til cerwin-Vega eiere...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget var ikke støtende på noen måte,men tidligere i tråden ble det dratt frem ang IQ til cerwin-Vega eiere...
    Ahh ja den ser jeg. Enig at det er unødvendig.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern

Kommentaren om IQen har vel ikke så mye med selve høyttalerne og lyden deres å gjøre, mer mengden tråder CV-eiere starter opp for å spørre om sånne ting som hvor høyt de har blitt målt, for deretter å krangle om resultatene. Det er ikke snakk om én CV-eier, det har vært et generelt "problem" siden 2003, sikkert tidligere og. Det faktum at de fleste av dem skriver masse leif og sjelden er mer enn et par måneder på forumet før de mister interessen bidrar til det inntrykket. Selvsagt bør man være forsiktig med å slenge ut sånne bemerkninger, men det var vel igrunnen snakk om lufting av frustrasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det gjør de så absolutt ikke. I 80% av tilfellene har CV eiere som Cerwin Vega v-10F her en håpløs surround receiver eller lignende og de klarer ikke dytte de stakkars høyttalerene til stort mer enn hva følsomheten er oppgitt til.
    jeg synes IKKE dette er mobbing men det er litt kjipt og få dette her rett i tryne men jeg skjønner offer, Og det som du sier der at jeg har en surrond reciver til VE er ikke sant jeg har en Alto Mac 2.2 + H/K AVR-300RDS på de, de blir drevet fullt ut.
    kan ikke skjønne offer du skriver ting som IKKE! er sant:S:S:S ang. anlegge mitt, det spiller konge i de lille romme, men det er seff ikke no bra i forrhold til 15" og 2*15" høyttalere ifra CV!!!!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •