B&W 604 S3 VS. Klipsch RF-82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 604 S3 VS. Klipsch RF-82

Vet noen her på forumet har RF-82. Om noen har hatt B&W Dm 604 S3 og gått over til RF-82, vil jeg gjærne vite hvem som er best UANSETT! Jeg har lyst på RF-82. Grunnen er vel så enkel som at dem er MYE mer lettdrevne enn 604 S3.

Så takk til dem som gir meg svar på dette, og hjelper meg til å velge hva som er riktig.

For dere som lurer på hva slags musikk jeg hører på ang. høyttalerene, så går det mest i gitar musikk. Sånn som Dire Straits osv. Hører dog på jazz og "kari bremnes"-musikk.

Mvh Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W for life?
    Så lurer du på Klipsch??

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte rf - 82 i dag, jeg ble imponert ! Et sinnsykt trøkk, klar og flott diskant. Lenge siden jeg har hørt 604'en, men huske at den var bra den også. Men med rf-82 friskt i minne, så hadde jeg ikke vert i tvil.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir du 604 S3 skikkelig krutt/riktig effekttrinn, har du noe jeg mener er en mye bedre stereohøyttaler enn Klipsch. Spessielt melomtonen kan ikke sammenlignes etter min mening.. Men, uten effekt, låter 604 rett og slett dass. Som du sier, Klipsch er mye mer lettdrevent, og morsomt på film.. veldig morsomt, men til kritisk lytting hadde jeg aldri ofret B&W'ene du har. Min mening, ikke alle er enige her

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs vel litt hva motivet for å bytte er.....604 er jo en knallhøyttaler! Er jo snakk om to ganske forskjellige høyttalere. Men går det mest i "gitarmusikk" så vet jeg hvilken høyttaler som vil engasjere mest!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at B&W er en kjempe høyttaler, men forrandring fryder også. Klør litt etter en oppgradering også. Har dog ikke hørt RF-82, men har hørt storebroren, er vel helt lik lyd bortsett fra et mindre element. Men som Kid sa.. Mellomtonen er mye bedre enn Klipsch sin mellomtone. Jeg føler på en måte at jeg har nok guffe til dem. Faren til naboen min er helt guru, og han sa selv at den klarte å drive B&W overraskende bra. Han har selv hatt B&W 604 S3 og sa at de trengte masse krefter, noe som er veldig rett. Han prøvde NAD 372, og sa at den klarte å drive dem så og si best mulig. Han testa også noe Rotel som visst nok var skikkelig kraftig, men det spilte ikke noe særlig anerledes, bortsett fra at han trengte ikke å vri mye på volumknappen før det ble høyt. Skal tenke meg nøye om på hva jeg virkelig vil. Takker for hjelpen så langt iallefall :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange ser på BW og klipsch og får det for seg at BW skal ha bedre mellomtone pga element fordelinga. Med rett kombo er mellomtona på Klipsch mye mer dynamisk enn BW604 sin. Di spiller veldig forskjellig, men klipsch låter like flott i stereo som BW, bare litt annerledes.

Mitt tips er uansett, sjekk ut RF-5. Hør med butikker, og prut litt på disse. Mye bedre enn det meste der ute. Men alt krever matching da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Vet at B&W er en kjempe høyttaler, men forrandring fryder også. Klør litt etter en oppgradering også. Har dog ikke hørt RF-82, men har hørt storebroren, er vel helt lik lyd bortsett fra et mindre element. Men som Kid sa.. Mellomtonen er mye bedre enn Klipsch sin mellomtone. Jeg føler på en måte at jeg har nok guffe til dem. Faren til naboen min er helt guru, og han sa selv at den klarte å drive B&W overraskende bra. Han har selv hatt B&W 604 S3 og sa at de trengte masse krefter, noe som er veldig rett. Han prøvde NAD 372, og sa at den klarte å drive dem så og si best mulig. Han testa også noe Rotel som visst nok var skikkelig kraftig, men det spilte ikke noe særlig anerledes, bortsett fra at han trengte ikke å vri mye på volumknappen før det ble høyt. Skal tenke meg nøye om på hva jeg virkelig vil. Takker for hjelpen så langt iallefall :-D
    Nad 372 har ikke sjangs til å klemme potensialet ut av 604ene. Tro du meg!!
    Jeg måte opp på MA 6.1 på 600w før jeg følte at jeg fikk sparket max liv i dem.
    Hvis 604ene får nok effekt så spiller de så sinnsykt høyt at du kommer aldri til å savne noe på den fronten i hvertfall.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE undervurder Klipsch på jazzmusikk.
    Koble den med en bra rørforsterker og du vil høre magi du aldri hadde vært mulig av fra slike diskanthorn.
    Utrolig musikalitet på hva det enn måte være du setter på:-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kid
    Gir du 604 S3 skikkelig krutt/riktig effekttrinn, har du noe jeg mener er en mye bedre stereohøyttaler enn Klipsch. Spessielt melomtonen kan ikke sammenlignes etter min mening.. Men, uten effekt, låter 604 rett og slett dass. Som du sier, Klipsch er mye mer lettdrevent, og morsomt på film.. veldig morsomt, men til kritisk lytting hadde jeg aldri ofret B&W'ene du har. Min mening, ikke alle er enige her
    Meget godt skrevet. Med godt sluttrinn så spiller 604S3 meget godt. Å i hendhold til trådstarters musikksmak så er vel 604S3 et bedre alternativ enn Klipsch. Nå er det min mening da. Lyd oppfattes forskjellig fra person til person.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Midgard Oberon 4.1, å det spilte vanvittig, men måtte selge grunnet andre prioriteringer Savner dem veldig. Det mest økonomiske for meg nå, er rett å slett å få bytta ut høyttalerene. Det er det jeg føler nå i allefall, men har titta litt på Jungson sin effekt forsterker da.. Er et litt spennendes merke syntes jeg Jeg har hørt Klipsch på rør.. Det spiller vanvittig bra! Aldri hørt noe lignende til horndiskant! Så om det blir bytting av høyttalere, så kan dere regne med at det kommer en rør forsterker inn i bildet ettervert også Men tiden vil vise! Skal vurdere å tenke litt på dette til litt ut i uka, så får jeg se hva som skjer. Men takker for alle innspill folkens!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt meg for å beholde B&W da jeg plutselig kom over en brukt forsterker(Denon PMA2000R) her på AVtorget, og da har jeg iallefall nok krefter å mate dem med! Så da slipper jeg å tenke på at jeg ikke har krefter nok. Det var derfor jeg vurderte å bytte ut B&W grunnet dem trenger så mye strøm, noe dem får nå ved påsketider. Tusen takk for innspill å tips folkens!

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å høre at du beholder B&W, selv syntes jeg de låter veldig bra, men syntes de øverste tonene kan bli plagsomme når jeg drar på volumet litt.
    Jeg har en langsiktig plan om å skafe meg 804s, 803D eller noe i den duren,
    men pengene kommer ikke å banker på døra akkuratt.
    savner ikke noe i 604, men det er når jeg hører 800-høytalerene at jeg får så lyst på dem
    Bra du fikk deg denon 2000 forsterker, kikka på den selv, den har nok bra med krefter.
    Jeg håper på å få til en demo her med deg en dag " B&W eier".
    så kan du få intrykk av hvordan det låter her i forhold til oss deg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd mye på B&W 604, og faktisk så synes jeg MA Oberon 6.1 er det som låt best på B&W. Jeg har da riktignok kun testet effektforsterkere i prissjiktet under 25k til disse. I mine ører var blandt annet Rotel og NAD en ren skam i forhold. Prøvde også Nakamichi PA7-II Stasis på 604. Dette låt også meget bra, men Oberon fungerte faktisk bedre.

Gøy at du velger å beholde B&W. Bruk heller tid på plassering, kalibrering, kilder, effekt og kabler - så sitter du igjen med et meget godt og respektabelt oppsett..

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan jo frodo svare, han har jo gått fra B&W til klipsch

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til deg b&w hjemmekino: Jeg har også hørt på 804S blant annet. Jeg ble selv hekta på dem. Men dem er jo 2 klasser høyere i prisklasse også. Hadde igrunn ikke noen forventninger til 804S i forhold til 604, for 804 hadde en helt annen lyd enn det 604 hadde. Mye strammere og behagelig bass og mye mer oppløst lyd i forhold til 604.(i mine ører) Jeg vil mer enn gjerne komme på demo hos deg å høre hvordan 604 låter på Oberon 6.1.

Kid: Går nok for det du sa ang plassering osv. Nå har jeg jo fått skaffa meg Denon PMA2000S. Den har masse strøm å fore 604 med. Så kommer nok ikke til å mangle så mye på strømsiden. Har store planer om cd spiller, men må nok vente til jeg har fått spart opp rundt 10K så jeg har råd til en skikkelig spiller.
    Kabler er også noe jeg skal bytte ut. Har sett litt på Wireworld blant annet. Så vi får se Kan komme med mer tilbake meldinger på minhifi når jeg har fått testa Denon på 604 S3.

Newcomer b&w hjemmekino sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker også på cd spiller, det er denon jeg sikler på da. det er lissom trygt og greit, liker denon.
    de har jo dcd 1500AE 6k og dcd 2000AE - 14k
    men jeg vet ikke hvor mye cd spilleren har å si, men tror den har en del å si.
    vet forsterker har mye å si, kanskje cd spiller spiller like stor forskjell- men har aldri prøvd det.
    demo skal vi få til, men denne uka og neste er ganske travel.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes så mye mer snadder enn Denon på cd-spiller siden. Du som har Oberon fra før; Oberon i mine ører er uhyrlig nøytral. Den leverer nøyaktig den lyden kilden og forforsterkeren gir ut. Jeg ville derfor prioritert en god cd spiller, for ja, det har mye og si. Og, det finnes meget respektable cd spillere til under ti lapper. Når det kommer til kabel siden, så ikke bruk for mye penger her, men finn heller de rette produktene. Det finnes flere gode "rimelige" kabeltyper. Kabler bør stå i stil til anlegget. God skjerming er iallefall meget vesentlig for meg. Husk at det er kabler leverandørene ofte har mest profitt på også, her skal det la seg gjøre å få noen gode priser.. (Kanskje helt ned til 50% avslag ved kjøp av annet utstyr samtidig)

Cayin/Shanling/Naim(Faktisk!)/Holfi/Jungson/Linn/Burmester er blandt annet noen som kan fatte interesse hos meg iallefall. Denon leverer fantastiske recievere, men ville ikke kjøpt cd spiller fra dem. Men som sagt, lyd er basert på preferanser. Cambridge har imponert meg i budsjett klassen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok Klipsch blir slått av B&W når det gjelder musikk.
    Skal ikke bruke pengene på en god effektforsterker istedet

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg nå for å beholde høyttalerne mine harman/kardon. Har fått tak i en kraftig sak nå, så vi får se Men har hørt mye skryt om Cayin fra mange, og ikke minst Burmester. Så jeg kommer nok til å holde en liten finger på Burmester mest sannsynelig. Andre produkter kan plutselig komme opp også, så det er aldri godt å vite. Men det jeg vet, er at jeg ikke skal handle en dårlig spiller!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •