B&W 703 vs Klipsch RF-83 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Dette blir en svært subjektiv mening men:
    Jeg hadde RF-83 på hjemlån og jeg personlig hadde ikke kunne levd med de høytalerne på annet enn hjemmekino. Her er de konge, de spiller idiotisk høyt og skaper en massiv filmopplevelse i kombinasjon med en skikkelig sub.

Skal man kjøpe seg musikk med gode innspillinger og sitte og høre på detaljene (slik som jeg ofte liker å gjøre) så er ikke dette høytaleren for meg i hvertfall. Det blir altfor masete i toppen og jeg synes noen av detaljene i musikken forsvinner. Jeg synes de 3stk 8" bassene leverer lite bass i tillegg.
    Og kabinettet kunne vært mye bedre !
    Men for all del: Jeg skjønner de som lovpriser disse høytalerne. Jeg tror det kommer veldig an på hva man verdsetter. Om det er utrolig dynamikk, høyt volum og morofaktor (i grove trekk...) så er dette høytaleren for deg.

Nå skal det sies at jeg kun har testet disse på et fåtall forsterkere, jeg har ikke testet Parasound, Electrocompaniet, McIntosh bla.... og heller ikke rørforsterkere. Jeg vil tro at rett forsterker absolutt kan gjøre litt forskjell her.
    Har spesielt tro på rørforsterker !

Dette er som sagt kun MIN mening...

Lykke til i valg av høytalere !
    Hva slags elektronikk brukte du på dem da ?!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frxta
    Er det ingen som har Klipsch RF-83 som vil annbefale disse?har sett at det er endel her inne som har disse høyttalerne!

Ok.mulig at Jeg hadde rett da,at de blir slitsomme i lengden..
    Anbefaler 83 jeg, men du har vel lytta til dem selv? Syns du 703 låt bedre, så gå for dem. Men RF-83 låter nydelig med rett elektronikk (Parasound HALO serien passer veldig godt,mcintosh enda bedre ). Det at RF serien ikke leverer skikkelig dypbass er ingen ny nyhet (de har vel ingen høyttalere som leverer skikkelig nedover i registeret, uten om wooferene dems da ).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frxta: For å finne ut om 83 eller 703 eller andre er noe for deg må du nesten lytte selv. Jeg har selv gjort bomkjøp uhørt og det er ikke så moro.

Og matching er utrolig viktig. Måten forsterkeren spiller på skal fungere i en symbiose. En kan ikke bare ta 3 "Best Buy!!" produkter og blande til en lapskaus og være sikker på at det smaker/låter bra. RF83 har jo fått utrolig mye skryt, og jeg vil foreslå at du får hørt dem hjemme, eller ihvertfall på kjent elektronikk.

Men for å forvirre ytterligere:
    Hva med et par Proac Studio 140? ProAc - perfectly natural

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Frxta: For å finne ut om 83 eller 703 eller andre er noe for deg må du nesten lytte selv. Jeg har selv gjort bomkjøp uhørt og det er ikke så moro.

Og matching er utrolig viktig. Måten forsterkeren spiller på skal fungere i en symbiose. En kan ikke bare ta 3 "Best Buy!!" produkter og blande til en lapskaus og være sikker på at det smaker/låter bra. RF83 har jo fått utrolig mye skryt, og jeg vil foreslå at du får hørt dem hjemme, eller ihvertfall på kjent elektronikk.

Men for å forvirre ytterligere:
    Hva med et par Proac Studio 140? ProAc - perfectly natural

Ja skjønner.Har lyttet til både 703 og RF-83 flere ganger.Og det er noe som sier meg at 703 er de som vil fungere best i lengden.

RF-83 hadde en sinnsyk morrofaktor,men tror muligens at denne morroa kan forsvinne etterhvert å gå over til å bli slitsomt.Dessuten tror Jeg at disse plasseringsmessig kan by på noen problemer i min stue da de er veldig dype og har 3 store bassporter bak.

Hos meg står venstre høyttaler ca 1,5 meter fra åpningen inn til kjøkkenet og når du kommer inn i stua,fra kjøkkenet kommer det en trapp ned fra hemsen på høyre hånd(tar litt av åpningen).Så med RF-83 blir det nok alt for trangt da man nesten må gå slalom for å komme inn i stua.

Proac Studio hørte Jeg forrige uke på Lyric hifi i sarpsborg(tok da en full runde å hørte på endel høyttalere)Proac`ene ble først spilt sammen med Cary forsterkeri,etterpå ble de byttet over til bryston effekt og Cary rør-preamp.Synes disse låt meget pent på Cary settet(låt litt tammere med Bryston\Cary settet synes jeg).Eneste Jeg reagerte på med disse var Jeg synes det var litt lite lydbilde og at en måtte sitte i sweetspot for å få ordentlig stereo perspektiv.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten outsider Jeg lurer litt på er Triangle Celius ESW,Men har ikke mulighet til å få hørt disse.
    Har disse selv og tror faktisk dette er et perfekt kompromiss mellom B&W og Klipsch. Meget rappe og dynamiske, knall mellomtone, stram dyp bass og oppløst herlig diskant. Baserte selv mitt kjøp på det jeg leste av omtaler, som var meget gode i alle magasiner.

TRIANGLE Industries - Enceintes acoustiques haute fidélité

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har hatt 703 siden de så si kom jeg . Og ja, rør funker veldig godt på 703. Men Rotel er ikke bra nok oppover i registeret for min smak.
    Det kan jeg si meg enig i. Rotel fungerer meget godt med 600 serien. Men 7 og 800 serien så blir diskanten veldig kornete. Mellomtonen er ikke på rett plass til tider den heller. Har selv 804 på RB 1080. Ikke den beste kombinasjonen. Rør er en god ting på 703. Og ikke minst Oberon 6.1 da. Skal snart bytte ut Rotel`n selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel og B&W 600 serie og nedover er designet for å utfylle hverandre av både B&W og Rotel. B&W 700, 800, og Nautilus serie er laget for å matche Classe og visa versa. B&W eier store andeler i både Rotel og Classe. Ble sikkert teit skrevet, men tok bare grove trekk, er OT

RF-83 med riktig elektronikk vil spille særdeles bra. Riktig elektronikk på disse er alfa omega! Jeg har tro på at Rotels nye 1092 vil låte meget bra disse! Parasound, McIntosh, rør osv passer også meget godt sammen med Klipsch. RF-83 går ganske dypt, og hvis man ikke får nok bass fra disse, så har man ikke jobbet nok med plassering, eller så spiser rommet bass. Har selv et rom som eter en del fra RF-7.
    703 er også meget gode høyttalere, men synes personlig dem blir for kjedelig og tam. Veldig uengasjerende høyttalere å lytte til, men spiller veldig artikulert og pent! Har en tendens til å bli noe spiss disse også, men med riktig match på elektronikk vil dette også bli veldig bra!

Alt i alt kommer det mest an på hvilke preferanser og behov du har, og en prøvelytt hjemme er absolutt å anbefale! Er to vidt forskjellige høyttalere dette :-D
    RF-83 krever også en del plass for å fungere optimalt, hvor stort er rommet ditt?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    RF-83 krever også en del plass for å fungere optimalt, hvor stort er rommet ditt?
    Rommet er ca 5 meter bredt og 5,5 meter dypt.så er det v tak over stua så på det høyeste punktet er det ca 4meter(tror ikke det er spesiellt gunstig)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Da skal det være nok av luft til høyttalerne iallfall

Ang. hvor gunstig rommet er, så blir det vel en del eksperimentering med plassering for å finne den mest gunstige plassen vil jeg tro? Dette må gjøres uansett hvilken ht du kjøper. Hvilken ht du velger er opp til deg, og velg høyttaler etter hva du verdsetter! Er enig med deg at det er ingenting som er så kjipt som å angre etter et slikt kjøp, spesielt i den prisklassen du befinner deg i nå! Jeg tror du vil ha veldig mye glede av høyttalerne uansett hvilken av dem du velger.

Skal være veldig forsiktig i hva jeg sier, men ønsker du noe som virkelig engasjerer og får rockefoten til å svinge, så ville jeg valgt RF-83. Du må være påpasselig med hvilken elektronikk du kombinerer ht'ene med uansett. Hornet til Klipsch trenger ikke bli hardt eller slitsomt! Horn vil også være mer gunstig å plassere i et vanskelig rom.

Hvilke preferanser har du?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva slags elektronikk brukte du på dem da ?!
    Jeg har prøvd Rotel RSP 1068 + RMB1075 i et oppsett, RSP 1068 + Midgard Oberon 6.1 i et annet. (Har i tillegg hørt på RF-82 på en Onkyo Receiver)
    Så med andre ord har jeg ikke testet dem på alt mulig av elektronikk....

Men jeg mener i likhet med mange andre at høytalere bør man teste hjemme hos seg selv med den elektronikken man har (evt andre komponenter hvis man har mulighet til å gå til innkjøp av annen elektronikk).

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det høyttalere gitt.Valget ble............Canton Ergo 611 DC faktisk.Ble helomvending etter jeg hørte disse.Lydsignaturen var egentlig akkurat som jeg foretrekker.

De spiller åpen og detaljert samtidig som de har et enormt og kontrollert basstrykk.

Første gang på lenge at subben.er skrudd helt av

har bare spilt i 1 time,men blir dette ennå bedre etter mer innspilling så er det bare en stor bonus.

Enormt lydbilde!!

BM Audio

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høytalere !

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for detHar nå stått på i ca 22 timer,og de har åpnet seg masse med enda større lydbilde!!

Går meget dypt i bassen og veldig behagelig lydsignatur.Lyttetretthet er helt fraværende.

Låter bra på alt jeg forer de med.Veldig gode allroundere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer . flott å se at du fant noe som passet, og at du kom over noe annet. Mange som binder seg til 2-3stk modeller bare. Og da går man glipp av masse. Ser hærlig ut .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har Klipsch RF-83 som vil annbefale disse?har sett at det er endel her inne som har disse høyttalerne!

Ok.mulig at Jeg hadde rett da,at de blir slitsomme i lengden..
    Jeg tror Flops har RF83 og Abrahamsen V1.0 og V2.0. Mener jeg så ett innlegg med bilder for ikke lenge siden.

Fikk ikke med meg at du hadde kjøpt nye høyttalere jeg... Gratulerer i allefall...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf 83

har nå fr 83 på vincent sp991 og rotel rsp 1098 syns d var lit skarpt i begynnelsen men er blit mye bedre etter vert, har spilt lit over 300timer og merker stor forsjell! er ikke noe ubehagli på moderate nivå...men så har romme mye og si...prøv og få lånt et pår som er spilt lit på er veldi fornøyd

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •