Hjelp til valg av hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av hjemmekino

Jeg skal bygge på huset til våren, og vil da også oppgradere hjemmeanlegget til noe bedre enn hva jeg har i dag.

Dessverre har fruen satt restriksjoner om hva som er "lov" å ha av høyttalere i stua. Hu godtar ikke hva som helst for å si det sånn

Jeg har kikket litt på jbl's cinemasound. JBL Cinemasound - Hi-fi Center Kjeden

Noen som kan dele erfaringer med dette systemet? Hvilken forsterker bør jeg eventuelt bruke?

Noen som har andre forslag i den samme gaten? Som dere skjønner så skal ikke høyttalerne være enorme, og de skal ha et stilfullt og "minimalistisk" preg.

Max budsjett for høyttalere og forsterker blir vel 16 -17 000, men jeg kunne godt tenkt meg noe rimeligere.

Tusen takk for alle svar!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er endel billigere, men det spiller faktisk overraskenes bra. I tillegg så er det flott ! (min mening seff....)

Komplett.no - Samsung HT-XQ100 Home cinema system, 500W, HDMI out upscaling up to 1080i

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt pioneer vsx-1016 forsterker, og har bestilling inne på denne pakken fra infinity (TSS-1200) hos deal. Håper og tror dette er et godt kompromiss når det gjelder lyd og design i stua. Prisen med denne forsterkeren og disse høytalerne blir ca 17800,- med frakt, men kan nok om ønskelig bruke en billigere forsterker. Høytalerne fås også i en mindre pakke til 8000,-, så med en forsterker til 3-4 tusen kommer en godt innenfor budsjett ihvertfall.
    Kan komme tilbake med erfaringer på lyden når alt er i hus. Men siden jeg har så få preferanser når det gjelder lyd tror jeg at jeg blir fornøyd uansett.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prazy
    Jeg har akkurat kjøpt pioneer vsx-1016 forsterker, og har bestilling inne på denne pakken fra infinity (TSS-1200) hos deal. Håper og tror dette er et godt kompromiss når det gjelder lyd og design i stua. Prisen med denne forsterkeren og disse høytalerne blir ca 17800,- med frakt, men kan nok om ønskelig bruke en billigere forsterker. Høytalerne fås også i en mindre pakke til 8000,-, så med en forsterker til 3-4 tusen kommer en godt innenfor budsjett ihvertfall.
    Kan komme tilbake med erfaringer på lyden når alt er i hus. Men siden jeg har så få preferanser når det gjelder lyd tror jeg at jeg blir fornøyd uansett.
    Jeg har vurdert pioneer 1016 som forsterker selv, og må si at infinity pakken du har bestilt ser veldig interessant ut. Hadde vært veldig fint med en tilbakemelding når du har fått testet det :-D

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer, men først må deal få ut fingern og sende den til meg. tv, forsterker, parabol ankommet. Da er det bare å vente

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •