Denon AVR 1404 + JBL SCS 200.5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 1404 + JBL SCS 200.5

Jeg har en litt eldre Denon hjemmekinoreciever av typen AVR 1404 (link til product sheet: http://www.denon.ca/hapdfs/avr1404lit.pdf). Jeg har tidligere hatt noen litt større høyttalere koblet til, og syns det ble litt lite trøkk og har rett og slett lagt recieveren på hylla. Lurte nå på om jeg skulle forsøke å blåse liv i den igjen og har kikket på høyttalersettet JBL SCS 200.5 (JBL SCS 200.5 - Hi-fi Center Kjeden) som selges hos HiFiCenter Kjeden. Har hørt dette systemet koblet til en av Harman Kardons AVR140, og ble imponert over kraften i systemet. Hørte både musikk og film, og var forholdsvis overbevist. Lurer dog på hvordan dette settet vil yte i forhold til Denon-recieveren. Har denne nok kraft til å gi noe tilsvarende lyd til det jeg hørte fra H/K-en? Erfaringer med høyttalersettet eller forsterkeren tas imot med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjeelp:P

heisann
    lurte på om du har erfaring me denon avr 1404, får eg har nyli kjøpt en men skulle prøvr å koble til effektfirsterker på den men fekk de ikkje til:S lurte på om du kanskje hadde vert borrti dette før?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kan koble effektforsterker på 1404, den har ikke pre out såvidt jeg husker. Da må du opp på en større modell.

Til trådstarter: Finner ikke høyttalersettet du refererer til på den linken ...

Edit: Er det dette? Deal.no: Høyttalere surround, JBL SCS 200.5

Da skal 1404 takle det greit, så lenge du ikke har planer om å spille vannvittig høyt. Er nok muligens litt mer futt i H/K receiveren du har hørt, men med alle høyttalere satt til small og suben riktig justert vil jeg tro det er OK lyd av dette.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •