Qln 603 mkII eller Dynavoice M65 Challenger ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Qln 603 mkII eller Dynavoice M65 Challenger ???

Er på jakt etter nye fronthøyttalere, og satser på prisklassen 2-3000,-.

Vet at det setter klare begrensninger til kvalitet, og godlyd. Men håper jeg kan finne noen akseptable høyttalere, som vil kunne kombinere bra lyd til musikk og passe trøkk til film - gjerne ned mot 30Hz. Satser ikke på å investere i sub for øyeblikket, men ligger nok i kortene at jeg går for SVS i nær fremtid.

Senter og bakhøyttalere i mitt nye oppsett blir 4 stk. Sony SS-X30ED og Sony SS-CNX70ED som senter. Dette er høyttalere laget for SACD, som er oppgitt går til 70 000Hz.

Er nysgjerrig på Qln 603 mkII og Dynavoice M65 Challenger til like over 2000,-, spesielt sistnevnte har fått gode resultater i test i forhold til pris. Qln har jo også fått godord, og har lest mye positivt om Qln som merke. Et alternativ jeg vurderer, er også Magnat Monitor 1000 - til rett over 3000,-.

Er det noen som har noen råd å gi en som ikke helt klarer å bestemme seg ? Kanskje det finnes andre gode alternativer til en pris på rundt 3000,- ? :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg recieveren din og hør på høyttalerene :-)
    Evnt bare kjøp en av de to, du får nok mye for pengene uansett.

Om du har dårlig med futt i reciever, bør du se på følsomhet til høyttaler. QLN'en har vel veldig høy følsomhet, men ut over det vet jeg ikke noe særlig om den.

M65 spiller pent, iallefall om du fjerner en plugg i bassporten.
    De støtter også bi-amp og lyden når du får THX introen på starwars feks., gir deg frysninger..

Men du har jo ikke dypbassen på noen av de høyttalerne her da, skulle jo bare mangle med så små elementer. Du vil derimot nok klare deg uten sub en stund, så lenge du setter pris på kvalitet fremfor kvantitet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har

nettopp kjøpt Pioneer VSX-AX2AS-S :-D Så den burde jo kunne kicke fra litt, regner jeg med.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    nettopp kjøpt Pioneer VSX-AX2AS-S :-D Så den burde jo kunne kicke fra litt, regner jeg med.
    Jeg kjører M65 på 1016, som såvidt jeg vet har samme forsterker som din amp..

Du har jo mye bedre forforsterker inni da, så du får vel enda bedre EQ.
    Jeg kjører bi-amp, det er jo ikke mye bruk for 7.1, så jeg kjører 5.0 hittil med infinity og 15" bass bak (som jeg har tenkt å selge).

Har inne ordre på Dynavoice senterkanal, så selger jeg mission bakhøytt (som nå henger på veggen, uten å være koblet i), samt jeg selger mission 70c2'en.

Har planer om dynavoice m65 bak også, envt kanskje dynavoice m85 fremme og flytte m65 bak, vet ikke helt..

Er egentlig fornøyd med M65, de spiller fint og høyt, men det er jo selvsagt mest punch i midbass. Har forserkere på vei fra usa og planer om DIY sub nå, så alt er vel på ordningens vei med tiden.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det anbefales å ha senter i samme serie som frontene, men kommer til å kjøre med Sonyen regner jeg med. Ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøre 7.0 eller 5.0, har visse begrensninger på tilgjengelig plass. Men forsøker også å se litt fremover.

Fordelen med Dynavoice M65 er jo at den er oppgitt å gå ned til 25Hz, noe som vil være en merkbar forbedring fra Sony SS-X30ED - de går ikke lengre ned enn 45Hz ...... og uten sub så blir det en smule blodfattig *ler*

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Jeg vet at det anbefales å ha senter i samme serie som frontene, men kommer til å kjøre med Sonyen regner jeg med. Ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøre 7.0 eller 5.0, har visse begrensninger på tilgjengelig plass. Men forsøker også å se litt fremover.

Fordelen med Dynavoice M65 er jo at den er oppgitt å gå ned til 25Hz, noe som vil være en merkbar forbedring fra Sony SS-X30ED - de går ikke lengre ned enn 45Hz ...... og uten sub så blir det en smule blodfattig *ler*
    Dynavoice C6'en koster under 1000kr hos Untitled Document , men det er en måned leveringstid da..

Om du får solgt sonyen, kan du jo kjøpe dynavoice.
    Ps. C6'en er i klassen over M65, nemmelig i M85 klassen, men det har vel ikke noe negativt å si, da MCACC'en vil utjevne eventuelle differanser i følsomhet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Proson Conquest 8255 til drøye 2500,- ??? :???:

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.se - Proson Conquest 8255, Golvhögtalare, Calvados, Levereras i par

1695 i sverige for nevnte proson 8255, meget intr med tanke på at elementa er samma som i m85...

kosta faktisk 1495 på komplett når de kom til norge, men det vart fort forrandringer på

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale deg QLN 603! har bra trøkk i bassen, går ned til 22hz. Hadde en ny pris på 6500,- når di kom i butikkene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN selv sier at QLN 603 mkII går ned til 28Hz, noe som jo er ganske bra for høyttalere til denne prisen ..... hvis oppgitte målinger er reelle da. Dynavoice M65 er vel oppgitt til noenlunde det samme, hvis ikke jeg husker feil.

Har bestemt meg, og det ble ikke QLN 603 mkII - ei heller Dynavoice Challenger M65 ..... jeg har bestemt meg for noen 5 år gamle Dali Suite 3.5 i kirsebær-farge, som jeg kjøper for 3000,- :-D

Ifølge kommentarer her på AVforum, så får jeg knall-høyttalere til en knallpris - jeg lever i håpet og gleder meg til å hente dem på søndag

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qln 603 MK II som eg har spiller veldig bra på Harman Kardon. Det som gjorde at eg kjøpte dei på tibud og villedene var 5990 hos hifi senteret.

Nå har eg gradert opp forsterkeren som er 7x120w onkyo (ikke i bruk) til rør..Music Angel og jajajaja da funka og.. :-)
    Men skal selge 4 stk slike + senter :-) og forsterkeren....skal bli stereo seriøs ;-)
    Spiller rått på film

test her: QLN 603mk2 - Tester - Lyd og Bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •