Kommer opp "overload" på forsterkern?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kommer opp "overload" på forsterkern?

Med en gang jeg skal se film og setter på surround på forsterkern min kommer det opp "overload" etter få sekunder Hva kan det bety? Det har ikke vert slik før nå.
    Forsterkern er en Pioneer VSX 515, håper noen kan hjelpe meg her.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil kanskje tippe på at en av høyttalerkablene til enten senter eller surroundhøyttalere er kortsluttet, evt. at en av høyttalerne har tatt kveld.
    Ta en runde og sjekk kabler.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan hende, men det kommer lyd fra alle høytalerne på lavt volum da, men når jeg skrur litt opp kommer det opp " overload" Det er så rart at det plutslig skal skje, når alt har funket bra før.
    Senter og bakhøytalerne jeg bruker er bare noen drit gammle dårlige jeg fikk med noen.. kan jo være noe med det å gjøre?
    Jeg får skikklig senter og bakhøytalere fra surround.no i mårra eller overmårra, jeg kan prøve jenn da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk OHM på høyttalerene, at de ikke er utenfor det området som recieveren støtter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann (første post, yey).

Tittet litt rundt på nett og forums etter et svar på denne problemstillingen da jeg sliter med det samme... Enda ikke funnet noe svar som passer.

Sitter på samme forsterker (Pioneer VSX-515) og kjører 2x Dynavoice Magic F6 (front), 1x Sony SS-CN10 (center), en sub 12" på egen forsterker (så tviler på at denne er problemet) og 2x hjemmelagde bakhøyttalere fra tidlig 70-tall (gamle med gode).

Dynavoicene skal fungere på både 4 og 8 Ohms har jeg lest (om dette er riktig er en annen sak), og Sony'en står det 8 Ohm bak på merkelappen.

De hjemmelagde høyttalerne er forøvrig satt sammen av 2x8" elementer og 2x"tweetere"

Greia er at jeg før har hatt null problem med å spille både høyt og lenge med dette oppsettet. Helt til jeg bytttet leilighet... Nå kan jeg se på en film (eller 3) uten problemer da plutselig *Overload*.

Kobler jeg vekk center og bakhøyttalere derimot så forsvinner "Overload'en", men kjedelig å se film i 2.1-lyd.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså.. sjekk kabler! en liten kortslutning med et par kordeler vil gjøre at forsterkeren klarer å gi litt lyd, men når du gir på så vil den gå i overload, så, igjen, SJEKK KABLER!

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså.. sjekk dato på tråden.. En liten miss her og du skriver i en kjempegammel tråd. Da går folk fort i "overloade" Vi får skylde på newbee'en..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DonSpiff spurte om det samme som trådstarter i natt. Han har brukt søkefunksjonen og funnet noen med omtrent samme problemstilling som ham og det har Wibla vsart på.

Startdatoen på tråden har ikke noe med det å gjøre
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se det se det... er ikke vant til slikt .. Sorry mac.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo et like stort sjokk hevr gang noen har brukt søkefunksjonen

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er litt utrolig o.O .. reagerte faktisk ikke på det da jeg svarte... ser intet problem i å gjenopplive tråder når problemstillingen er lik...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •