Proson Stratego 212RR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Proson Stratego 212RR

Lurer på om det er noen som har hørt noe om disse høytalerene? har akkurat bestilt et par fra komplett. noen som har noe info om disse eller er de så nye at ingen har sett dem ennå? tenkte kanskje det var noen her inne som visste et eller annet om de selv om det ikkje står noe info om dem på nettet...? eg prøvde noen Proson libra 804 (trur eg de heter), som ein kompis av meg har på min forsterker , ein Nad 218 .,og forforsterkerdelen i ein Nad 319. syns de spillte utruli bra til å koste 1000kr. så nå har eg bestilt meg et par stratego 212rr bare for å prøve lissom. har Al 1000 fra før. Er forresten NY på forumet
    Takker For svar:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har aldrig hørt om disse, men når du får de kan du vel gi en liten tilbakemeldning om det er no bra hehe :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeppz det skal eg gjøre :-D har hørt en del positivt om Proson Stratego Top 10 SAH så det kan jo være at disse og er bra. Komplett.no - Proson Stratego 212RR Black, 2X12" Basselement, Leveres som par <- link til 212rr. står jo null info om dem.., men det skulle komme etterhvert sa de på komplett.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. var inne å så på de, men som du sier står det ikke en dritt om de. det er egentlig veldig dårlig av komplett synes jeg da. de burde fikse info om høytalerne før de legger de ut for salg :-?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har

bare sett navnet på noen webshop... men ingen bilde ennda.. Du får slenge ut bilder når dem har kommet i hus

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sendte mail til

Proson... så håper å få noen bilder tilbake. skal legge ut her om ikke du får dem først da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helt enig.er ikkje så mangen som er interessert å kjøpe noko dei ikkje har sett. Menne tok nå en sjangs å bestillte et par eg. kanskje de ligner på Top 10 sah , berre at dei er litt større.... hehe..., jepp skal få lagt ut bilder når eg får dem. dei forventa dei på lager 26 mars så ein skulle no tru det var komt meir info om dei til den tid.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var inne på komplett.no i sta og så at de hadde lagt du bilde av stratego 212RR. ser faktisk veldig kule ut, ligner veldi på Qln Artech 12.:-D

Komplett.no - Proson Stratego 212RR Black, 2X12" Basselement, Leveres som par

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen

var raskere enn meg ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de er ganske like QLN sine, ser helt identiske ut. Mulig et annet delefilter?

QLN Artech 12 - Hi-fi Center Kjeden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja var inn no og såg på de.., ser jo heilt greie ut. blir spennandes å teste dei..., var en tur innom hifiklubben og igår og kjøpte med meg ein CERWIN-VEGA CLS-15SX Subwoofer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på å kjøpe de her høyttalerene, så hadde vært fint om du gir tilbakemelding om hva du synes om de, og legger ut bilder=)

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte på dei eg og, men så fant eg ut at eg bør bruka pengane på ny receiver og effekt forsterker før eg kjøper

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikkje til at eg kjøpte dem likevel..., dei kom jo aldri inn på lager. kom berre ny dato hele tiden. kjøpte heller proson reality 63mkIII som eg skal bruke fram til eg får råd til klipsch rf83 som eg har lyst på. blir sikkert ein stor forandring lydmessig å gå fra proson til klipsch går eg utifra..? den størrelsesmessige forskjellen blir vel ikkje så stor:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor fikk du kjøpt proson reality 63mkIII da? Klipscher en annen klasse ja

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje på tide at komplett kommer med litt info om dei høyttalerene nå.....
    har jo gått et par måneder no:/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson Stratego 212 RR i black ash. Doble 12-tommers basser.

Dette er en jordskjelvhøyttaler, som svigermor slettes ikke ser poenget ved! Den er massiv, tung og stor, og får andre basshøyttalere, som for eksempel Cervin Vega og JBL, til å luske seg bort i et hjørne. Den pumper bass!! Og du kan spille høyt. Horndiskanten har egenskaper i retning av profesjonelle konserthøyttalere. De er ferrofluidkjølte, og det benyttes en super audiodome(som går over 30KHz) som er montert i en hornkonstruksjon.. Lyden blir distinkt og nærmest fysisk!

Høyttaleren tåler opp til 350 W, og har en følsomhet på hele 94 dB. Dermed behøver du ikke gå i banken å ta opp stort lån for å kjøpe forsterker som klarer å drive monstrene. De er hele 119 cm høye og veier 39 kg per stk!!

Kabinettveggene er tykke, hele 22 mm, og det er en solid frontbaffel. På dette viset blir bassen distinkt. Basselementene er laget med en membran av karbonfiber, svært fleksibelt oppheng og med en magnet som er ekstremt kraftig. Bak på høyttalerne finner du en dobbel terminal for biwiring / biamping. Terminalene er gullforgylte selv på innsiden av kabinettet. På baksiden har du også basstubene. Ved å regulere høyttalerens avstand mot bakvegg kan du lett tune basseresponsen til ditt aktuelle rom.

Høyttaleren passer perfekt som fronthøyttalere i et hjemmekino-oppsett, og vil få rommet til å skjelve! Men du kan også bruke de alene i et stereo-oppsett. De vil rocke uansett!!

Tekniske spesifikasjoner:

Prinsipp: 3-veis bassrefleks.
    Bass: 2*12 tommer
    Mellomtone; 6 1/2 tommer
    Diskant; 1 tommes superaudio dome montert i horn, ferrofluidkjølt
    Impedanse: 6 ohm
    Effekt: 350W
    Følsomhet: 94dB SPL
    Frekvensområde: 25Hz - 30KHz
    Størrelse: 1190 * 380 * 400mm
    Vekt: 39 kg per stk

Nok info?:-D

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stitty
    Proson Stratego 212 RR i black ash. Doble 12-tommers basser.

Dette er en jordskjelvhøyttaler, som svigermor slettes ikke ser poenget ved! Den er massiv, tung og stor, og får andre basshøyttalere, som for eksempel Cervin Vega og JBL, til å luske seg bort i et hjørne. Den pumper bass!! Og du kan spille høyt. Horndiskanten har egenskaper i retning av profesjonelle konserthøyttalere. De er ferrofluidkjølte, og det benyttes en super audiodome(som går over 30KHz) som er montert i en hornkonstruksjon.. Lyden blir distinkt og nærmest fysisk!

Høyttaleren tåler opp til 350 W, og har en følsomhet på hele 94 dB. Dermed behøver du ikke gå i banken å ta opp stort lån for å kjøpe forsterker som klarer å drive monstrene. De er hele 119 cm høye og veier 39 kg per stk!!

Kabinettveggene er tykke, hele 22 mm, og det er en solid frontbaffel. På dette viset blir bassen distinkt. Basselementene er laget med en membran av karbonfiber, svært fleksibelt oppheng og med en magnet som er ekstremt kraftig. Bak på høyttalerne finner du en dobbel terminal for biwiring / biamping. Terminalene er gullforgylte selv på innsiden av kabinettet. På baksiden har du også basstubene. Ved å regulere høyttalerens avstand mot bakvegg kan du lett tune basseresponsen til ditt aktuelle rom.

Høyttaleren passer perfekt som fronthøyttalere i et hjemmekino-oppsett, og vil få rommet til å skjelve! Men du kan også bruke de alene i et stereo-oppsett. De vil rocke uansett!!

Tekniske spesifikasjoner:

Prinsipp: 3-veis bassrefleks.
    Bass: 2*12 tommer
    Mellomtone; 6 1/2 tommer
    Diskant; 1 tommes superaudio dome montert i horn, ferrofluidkjølt
    Impedanse: 6 ohm
    Effekt: 350W
    Følsomhet: 94dB SPL
    Frekvensområde: 25Hz - 30KHz
    Størrelse: 1190 * 380 * 400mm
    Vekt: 39 kg per stk

Nok info?:-D
    jepp tusen takk
    men må nok ha ny receiver og effekt forsterker før eg kan kjøpe monstere på denne størrelsen:/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi.., skrivefeil.., mente proson reality 69mkIII. de kjøpte eg på netthandelen. 63mkII bruker eg som bakhøyttalere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •