Den beste hiFi subben ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den beste hiFi subben ?

Er på utkikk etter en vanvittig god sub til musikk.

Musikalitet , tempo, dynamikk og lydtrykk må være på 1 klasse.

Brukes sammen med Helicon 800. Trenger sub også ved vanlig cd avspilling pga rom/akustikk.

Jeg har i dag en velodyne DD 15 som jeg er meget godt fornøyd med på nesten alle måter. Men, både håper og tror er det finnes en enda bedre sub der ute til bruk på musikk i stereo. KOmmer til å parre den med velodyne sin eksterne kontrollboks dersom subben ikke har innebygd romkorreksjon.

Anyone ?

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kan kanskje vurderes?
    Home Theater & Sound Equipment Review -- JL Audio Fathom f113 Subwoofer (10/2006)
    Sunfire har jo også litt forskjellig, men tror din er bedre alikevell
    Welcome to Sunfire.com
    Sunfire Products : True Subwoofer EQ Signature

Edit: Denne er vell en av de beste, men vet ikke om den er så lett å få tak i enda.. JL Audio: Products

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du i "en musikalsk sub"? Hva er det du ønsker skal være bedre enn på Velodynen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elemental er inne på noe der, DD serien er ansett for å være en av de beste til musikk. Labbetuss her på forumet byttet dog ut hans DD18 med 2 PB12-Plus/2, så det kan være at du skal høre med han hvilke forskjeller han opplevde i forbindelse med det byttet.

De eneste alternativene jeg kan se er den nevnte JL subben, en DD15 ekstra, 2 SB12-Plus sammen med SVS nye romkorreksjon, eller den nye Ultraen når den kommer.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke REL kjent for å være veldig gode musikk-subber? de er vel kanskje på høyde med velodyne etter hva jeg har lest på forumet

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal du ha sub i første klasse ?

Ta en titt her du, masse fint. Men SVS Ultra subben og Jm 13" er absolutt noe med krutt...

Subwoofer Reviews Index

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Hva legger du i "en musikalsk sub"? Hva er det du ønsker skal være bedre enn på Velodynen?
    Skjønner hva du mener.

Velodyne DD er en fantastisk sub, men ønsker allikevel å kartlegge om det en sub som er ennå litt bedre på musikk. Skal beholde DD 15 som brukes til musikk dvd /film. Grunnen til ønske om egen sub som kun skal brukes til musikk i stereo er at jeg kjører intergert forsterker som effekt til fronter i 5.1 oppsett.

Kan koble både reciver og integrert forsterker til en sub, men må da "fikle" litt for hver gang man bytter fra stereo og til film i flerkanal og omvendt.

tenkte jeg da kunne investere i en sub nr 2 som kun skal brukes til musikk i stereo.

Det eneste jeg kansje tror kan være bedre på en litt mer rendyrket hifi sub er tempo på noe av den aller vanskligste musikken . Hørt mye bra om Rel...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Ta en titt her du, masse fint. Men SVS Ultra subben og Jm 13" er absolutt noe med krutt...

Subwoofer Reviews Index
    Flott link

Glenn

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke akkuratt H800 noe dynamikk bomber heller, men REL er nok kanskje veien å gå. Ellers syns jeg BW sine 800serie subwoofere er knallgode.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå er vel ikke akkuratt H800 noe dynamikk bomber heller, men REL er nok kanskje veien å gå. Ellers syns jeg BW sine 800serie subwoofere er knallgode.
    H800, vel har ikke det aller beste utg punkt for sammenligninger i denne eller høyere prisklasser, men da er jeg i alle fall klar dersom det skulle bli noe utskifting på fronter...

Jeg har også sett litt på feks asw 825/855 som jo også finnes på bruktmarkedet.

Har du noen erfaring med disse ? 855 kontra 825 ?

Glenn

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbene fra Mj Acoustics er noe av det mest musikalske jeg har hørt (til en fornuftig pris) spiller utrolig åpent og kontant som gir en fylde i lydbilde uten at det er typisk "Sub-lyd". Hørte og samelignet med REL som jeg også syntes er en meget musikalsk, men syntes at MJ'en spillte bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Subbene fra Mj Acoustics er noe av det mest musikalske jeg har hørt (til en fornuftig pris) spiller utrolig åpent og kontant som gir en fylde i lydbilde uten at det er typisk "Sub-lyd". Hørte og samelignet med REL som jeg også syntes er en meget musikalsk, men syntes at MJ'en spillte bedre.

takk for tips, skal kontakte importør maxwell.no for info

Glenn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •