svs subber

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: svs subber

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool svs subber

Har kjøpt en svspb 12 plus/2 gledet meg som bare f til og teste. Ser ut som de er bare jeg som ikke er fornøyd med den i dette forum.Det er mulig rom og design av dette har en påvirkende kraft.Eller er det de med små høytalere som roper høyest.Jeg har 4 stk jbl sva 2100 som fronter og 2 stk av samme type bak De drives hver med 550watt i 8 ohm. De spiller skjorta av det meste.Bestilte svs for om mulig få enda mere trøkk,ok de går dypt ja greit men er ikke imponert nei. Mulig jeg må ha 2 stk kanskje. Er det flere som har opplevd det samme eller har en mening om hvorfor det blir sånn hos meg.:neutral: :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor plasserte du subben? Sett den bak soffan så skal du kjenne at det blir liv i tarmtottene.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnum357
    Har kjøpt en svspb 12 plus/2 gledet meg som bare f til og teste. Ser ut som de er bare jeg som ikke er fornøyd med den i dette forum.Det er mulig rom og design av dette har en påvirkende kraft.Eller er det de med små høytalere som roper høyest.Jeg har 4 stk jbl sva 2100 som fronter og 2 stk av samme type bak De drives hver med 550watt i 8 ohm. De spiller skjorta av det meste.Bestilte svs for om mulig få enda mere trøkk,ok de går dypt ja greit men er ikke imponert nei. Mulig jeg må ha 2 stk kanskje. Er det flere som har opplevd det samme eller har en mening om hvorfor det blir sånn hos meg.:neutral: :evil:
    Jeg vil tro at dette kommer av at subbene ikke er plasset optimalt eller kalibrert skikkelig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Den står til høyre for meg ca 2,5 meter, I hjørne med trevegger.portene vendt mot meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å justere på fase, hz og gain :-)

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test mange forskjellige plasseringer med subben vendt i alle fire rettninger, så finner du sikkert en plassering med mer liv... Sub krever MYE kalibrering!

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sånn med meg også i begynnelsen, du er nødt til å prøve deg fram og jobbe med plassering.
    Min er tunet til 25hz.
    Og står på 80hz.
    Fasejustering har mye å si, bruk en db måler viss du har.Eller bare bruk ørene mens du stiller på fasen til det blir best der du sitter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde det på akkurat samme måte når fikk min også. Men etter MYYYYE flytting og kalibrering så elsker jeg denne subben. Det er bare å stå på.
    PS. skaff deg en Radio shack el!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du savner egentlig?

Du får ikke noe særlig fysisk brystkassetrøkk med SVS'en hvis det er det du mener. Dette fordi den operererer under de bassfrekvensene det er snakk om. Til å sette sofaer og møbler i bevegelse er SVS'en i særklasse pga de lave frekvensene!

Denne sub'en er fantastisk bra sett fra et "audiofilt" synspunkt. Det vil si med tanke på tighthet, dynamisk headroom og integrering med høytalere med mindre du har uflaks med rommet eller kalibreringen.

Jeg kan imidlertid skjønne at de som er ute etter veggen av lydtrykk som man oppnår med store høytalere med store bassmembraner blir skuffet, men det er ikke sub'en sin skyld, det er rett og slett frekvensområdet den opererer i! Men uansett så er det noe feil hos deg, for en bra integrert PB12 plus/2 imponerer nemlig alle!

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vurdert den største SVSèn en stund, noen som har testet den opp imot Klipsch RSW-12?
    Har rsw-12èn, og lurer på om svsèn er så mye bedre?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv og sette den i forskjellige hjørner som svs anbefaler ... riktig passering og riktig kalibrering skal spille brukbart :-)

Sliter du må du tegne opp romet og spørre de værsting gutta i KringLYD ...
    De har god peilig. "SVS lassesen" fra lsound er med der oxo... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takker for input og forslag. Skal prøve noen av settingene. Har forstått det sånn at plassering i hjørne er en av de bedre alternativene.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ser at Harman/kardon bor på inderøya. Det er ikke lange biten fra stjørdal.Hadde vært kult og tatt en prat eventuelt sett og hørt ditt oppsett, visa versa, kan sende deg en melding hvis mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må bare stå på og sette deg inn i temaet. Har du lest på lsound om plassering og kalibrering? :

Velkommen til L-Sound!

Vil også anbefale en radioshack lydtrykksmåler. Har du pc er room eq wizzard et nyttig gratis program for å foreta målinger.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Harman/kardon bor på inderøya. Det er ikke lange biten fra stjørdal.Hadde vært kult og tatt en prat eventuelt sett og hørt ditt oppsett, visa versa, kan sende deg en melding hvis mulig.
    Er ikke akkurat noe imponerende mitt oppsett nå he he.
    Med 21" tv, for lite rom. Sitter 2 meter fra høytalere og tvn å greier ...
    men skal forflytte meg i løpet av året så hjemmekinoen får eget rom eller blir satt i en liten stue :-) med ny forsterker og en større tv hvis pengene når til :-) så lydforbedringer, bilder kommer da og tips tas da :-)

Kutter suben ved 60 hZ LFE film D.D og DTS og LFE + Fr Fl musikk (stereo nicam og pcm) Pro logic, dts neo og 5 kanalers stereo.
    SS filter 20hZ. En plugg i.

Prøvde og spille litt høyt en dag forrige uke og det låt ikke helt bra med min nåværende forsterker :-/ (harman/kardon AVR 5500) fryktelig hard diskant.
    Ga meg på 100 db enda er det et par dB og gå på

Har et bilde på Nettby forresten der du sjer fronten på hjemmekinoen. Bære bytta center ætti de bilde. Kalle mæ W850i der

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Jeg har også vurdert den største SVSèn en stund, noen som har testet den opp imot Klipsch RSW-12?

Lure på det samme. Men du kan kjøpe en svs å teste og selge rsw-12 billig til meg( Da har jeg 2:-D ) Eller motsatt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    kan jo alltids starte en egen tråd om dette:-D

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Lure på det samme. Men du kan kjøpe en svs å teste og selge rsw-12 billig til meg( Da har jeg 2:-D ) Eller motsatt
    Nahh, tror ikke jeg har råd for øyeblikket
    SVSèn spiller nok noe dypere, men jeg tror og håper Klipschen har mer Hifi egenskaper:razz:

Men så skal det sies, jeg har aldri hørt SVS:cry:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS'en gruser nok klipschen ganske kraftig på hi-fi egenskaper OG dybde

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    SVS'en gruser nok klipschen ganske kraftig på hi-fi egenskaper OG dybde
    Er det noe du tror eller vet? RSW-12 spiller ganske så pent til musikk. Har aldri hørt SVS. Men jeg alltid klar for noe bedre Tror jeg må ha en demo. Gjerne sammen Klipsch HT:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •