Ikon7 vs Chorus 836v

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikon7 vs Chorus 836v

Hallo folkens.

Hva trur dere vil passe best av Dali Ikon 7, og Focal Chorus 836v.
    De skal brukes til musikk og film. Sånn 50/50 ca.
    Når det spilles musikk, er det mest metall som ligger i spilleren.
    Bruker en Pioneer 1015 sammen med en Advance map 407.

Ca 4 meter fra høyt til lytteposisjon.

Så kom igjen med deres syn nå folkens.
    Takker for svar på forhånd.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Hallo folkens.

Hva trur dere vil passe best av Dali Ikon 7, og Focal Chorus 836v.
    De skal brukes til musikk og film. Sånn 50/50 ca.
    Når det spilles musikk, er det mest metall som ligger i spilleren.
    Bruker en Pioneer 1015 sammen med en Advance map 407.

Ca 4 meter fra høyt til lytteposisjon.

Så kom igjen med deres syn nå folkens.
    Takker for svar på forhånd.
    Det lille jeg har testet av metal, imponerte ikke mye på 836. Nå skal det sies at høyttalerne har kommet seg en del etter det, så jeg kan vel prøve å "tyne" meg igjennom "the black album" for din del. Kommer tilbake med avgjørelsen senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

Takk takk for at du vil det da .
    "the black album" har jo noen klassikere ja, å lyden er ikke så ille på plata heller.
    Det vil bli spilt MetallicA, Mayhem, Emperor, Immortal, Susperia, Pantera blant annet, pluss annen type musikk da, som er roligere.

Hvorfor syns du ikke 836 imponerer på metal?
    Hvilken type musikk passer de til i tilfelle syns du?
    Hvordan er diskant, mellomtone og bass i de?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel verken Kill em all eller justice for all no særlig bruk for basshøytalere da

HAr du hørt noe på Klipsh eller hva de heter ?

Jeg er foreløpig veldig fornøyd med hva 807 v presterer i forhold til det jeg hører på av heavy musikk..Helloween, testament osv

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    And justice for all... trenger vel ikke så veldig mye mere bass enn det som er mikset nei, men kill`em all kan gjerne få litt til, men fy å bra plate det er .

Klipsh eller hva de heter ja, syns jeg ikke noe særlig om, etter det lille jeg har hørt av de.

Så ikke helt sikker på hvem av de som vil passe best, å med jobb å familie, så har jeg ikke så mye tid å reise rundt å høre på de heller.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk for at du vil det da .
    "the black album" har jo noen klassikere ja, å lyden er ikke så ille på plata heller.
    Det vil bli spilt MetallicA, Mayhem, Emperor, Immortal, Susperia, Pantera blant annet, pluss annen type musikk da, som er roligere.

Hvorfor syns du ikke 836 imponerer på metal?
    Hvilken type musikk passer de til i tilfelle syns du?
    Etter jeg fikk høyttalerne like før jul, har jeg vel flyttet på de et par ganger i uka. Skal ikke være lett dette her. :-?
    Høyttalerne har nå løsnet bra opp siden sist jeg testet noe litt "hardere" musikk. Plasseringen var nok heller ikke optimal på test-tidspunktet. Jeg tar fram den plata der altfor sjelden. ops:
    Sliter forøvrig litt med å få bredde, holografi, passelig med bass til å klaffe samtidig. Og er sikkert ikke helt i mål ennå. Men det nærmer seg.

Det jeg derimot fikk til, var å få høyttalerne til å låte bra på Metallica. Ble liksom aldri høyt nok.:-D I mine ører passer de godt til det meste jeg har servert de. Bluesgitar, akkustisk, piano, munnspill og vocal er det mye av i musikken jeg liker, og her synes jeg de gjør en utmerket jobb. Pop, trance, og punk, spiser de også gledelig.
    Jeg vet ikke om det er noen vits for meg å prøve å beskrive lyden, men jeg gjør et forsøk:
    Diskanten synes jeg er myk og behagelig, ikke skarp, som noen synes om de tidligere modellene.
    Mellomtonen er det godt med trykk i, uten at det blir for mye. Gjør en eksepsjonell jobb med gitarsoloer, både elektrisk og akustisk. Samme med munnspill.
    Bassen er ren og kraftig, og tror enhver kan få mer enn nok, med riktig plassering.
    Klipsch som ble nevnt over, har jo rykte på seg for å være en "rocka" høyttaler. Kanskje verdt å ta et runde til? Få hørt på de forskjellige høyttalerne som ligger i din prisklasse, så finner du nok noe som passer til deg.

Håper dette var til hjelp. Lykke til.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville aldri valgt Ikon 7 hvis du hører på metall. Det blir for mye diskant og for lite bass. Hva med B&W 604? Den har mye bedre bass og passer generelt bedre til rock/metall enn Ikon 7..

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på samme, hadde aldri i livet gått for Dali Ikon til "Metal" og i allefall ikke i kombinasjon med Pioneer 1015 som i seg selv har et veldig lyst lydbilde. Ikke misforstå meg, jeg synes Ikon er knallgoe høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist man supplerer med en sub da, i f.eks Ikon-serien, vil da diskant/bass problemet bli bedre?
    Vil man føle at diskanten blir mere tilbaketruket å ikke så skapr/spiss med en sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har supplert mine ikon6 med en sub(xtz 12 tommer) og dette har en positiv effekt så lenge suben er skikkelig integrert. Det tilfører lydbildet en tyngde som kan fungere som en ørliten motvekt mot den litt ivrige diskanten. I liten grad må det dog presiseres, men i mine øre ble det hele en smule bedre. Det hjalp også litt på den "lyse" klangsignaturen til ikon og gav meg hovedsaklig den dybden jeg savnet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •