Proson-basser eller Tinly... hjelp!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson-basser eller Tinly... hjelp!!!

Subwoofer - 12 tommer - 450watt-produsent:tinly

Subwooferen er laget for å gjenskape de laveste frekvensene - basstonene, det er sub'en som skal gi musikken din et skikkelig kick. Monteres enten i en kasse eller ved at man benytter bagasjerommet som basskasse.

Spesifications: - 1 stk 12" bass høytaler (subwoofer)
    ● Description:Foam edge PP cone (stiff / lightweight polypropylen)
    ● Nominal impedance:4Ω    
    ● Frequency response:26-1800Hz        
    ● Sensitivity:88dB/W/m              
    ● Magnet size:Φ180×H20mm (65 Oz) vekt. ca. 7 kg    
    ● Voice coil:Φ50 mm TSV 4 Layer    
    ● MAX.POWER:450 W - Nominell RMS 90W

PROSON RSX12PX

Denne doble 12” boomboxen får det til å rocke skikkelig i bilen din! Den er lett og plassere og er elegant utformet med nålefilt rundt kabinettet, pleksiglass rundt elementene og blått neonlys rundt elementer og i kabinettet.
    Noe av det vesentligste med subwoofere til bil, på lik linje med basser til proff-bruk, er ”voice coilens” evne til å tåle varme. I denne nye serien med boomboxer fra Proson er det benyttet hele 4 lag med kopper utenpå en kjerne av aluminium. I tillegg er det benyttet aluminiums membran og ordentlig gummi oppheng for membranen. Dette gir en kompakt bass gjengivelse. På baksiden av kabinettet er det plassert to terminaler, slik at det er enkelt å tilkople to forsterkere. Det følger med en ledning, med sigarett tenner kopling, for enkel tilkopling av neonlyset.
    Maks effekten er på hele 800W. Følsomheten er på 95dB.

Hva er voice coil?
    Den runde sylinderen som går frem og tilbake inne i magneten og som får selve høyttaler membranen til å gå ut og inn.

12"x2 SUBWOOFER
    50 OZ MAGNET
    MAX POWER:600W
    IMPEDANCE: 4 OHM
    ALUMINIUM CONE RUBBER
    4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2"
    FREQ. RESP.: 35-300HZ
    SPL: 95dB/W/M
    greia er at disse har jeg,lurer bare på hva som kan bli best? enten lage kasse til disse to 12"ere,eller bruke den ferdige boksen...de løse spenner ifra 26-1800 hz,da blir kanskje det best? takknemlig for tips..

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil jo helt sikkert gi deg litt bass, type boom-boom-bass. og du ser at den spiller ikke veldig dypt (35Hz). så jeg kan tenke meg at hvis du nevner en pris på det du vil bruke, vil AVforum kunne hjelpe deg. :-D

Mvh Faller

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    sjekk heller med feks Bilradiospesialisten

De selger pakker med forsterker + sub, forsterker + sub + 6x9, etc.
    En kompis av meg kjøpte den pakken som de selger for ca 3000kr (med 12" jbl) og han vurderer å selge sub'en med kasse.

Du må nesten kjøpe ett kvalitetselement fremfor to dårlige, om du skal ha bass.
    Hør gjerne med flere bilradioforhandlere, snakk også med lokale sjapper, o.l., de fleste vil heller selge deg noe med mindre avanse, enn å ikke selge deg noe i det hele tatt.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ha noe som spiller bra og dypt til en billig penge hadde jeg sjekka ut Pioneer sine bassere, men dem trenger en god del effekt for å yte best mulig, å det kan fort bli kostbart, med mindre du vil kjøpe deg en billig forsterker i sverige da Jeg personlig elsker lyden i Rockford Fosgate. Masse trøkk å dyp bass, men det er desverre et ganske dyrt merke. Jeg vet ikke om dette er noe til hjelp for deg, men tenkte jeg skulle slenge inn en komentar om det ville hjelpe LITT da i alle fall

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men har du noen maks-grense, så kan noen (i verste fall meg) hjelpe deg. Men du kan også gjøre som DaButcher delvis sier: hør med forskjellige butikker om en pakkeløsning eller tilbud/deals som de kan gjøre med deg.

Men det er mye lettere for personer å hjelpe deg hvis du har noen pris du vil/kan bruke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •