2x SB12 Plus i front + 2x Plus/2 bak. Hvordan vil dette fungere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Når jeg leser her tenker jeg at SVS PB12 Plus/2 ikke er så ekstreme som enkelte sier eller så er Labbetuss splitter pine gal:-D Har ennå ikke fått hørt SVS PB12 Plus/2. Men det må vel være bra greier:-D Litt OT (sorry labbetuss) men kossen er dei i forhold til min Klipsch RSW-12? Savner litt bass trøkk på film.
    Hei Sevald, tar det overhodet ikke ille opp! :-D

savner trykk på film (?), muligens litt kalibrering som skal til? Kan sikkert prøve å hjelpe deg om mulig.
    Plus/2'ene er kjempebra, er som sagt bare ute etter mer homogen bassgjengivelse, og subene må kunne puttes bak RF-7, og der er det ikke så romslig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hvis du skal kjøre på den måten så ville jeg vurdere å sette front til 'large', og la delefilteret i SB12'ene kutte de dypeste frekvensene vekk fra fronthøytalerene.

Hvis ikke så vil du få problemer med å justere delay til subbene siden subbene i front, og subbene bak nok vil ha forskjellig avstand til lytteposisjonen, og samtidig vil du da kunne la SB12'ene skli inn helt presis der hvor du vil siden justeringen av delefrekvens på subben er trinnløs.

Jeg har selv vurdert noe lignende, 2 SB12 fremme, og å flytte PB12-Plusen bak sofaen. Subben står nå gode 5 meter fra lytteposisjonen, samt ikke i et hjørne, og selv om den der spiller som en drøm til musikk har den litt problemer med å sette 30m2 under trykk i den posisjonen når jeg ser film.
    Tror det skal gå veldig greit, subene vil stå nøyaktig like langt ifra lytteposisjon alle sammen, så tror ikke dt vil blie noe problem Skal teoretisk sett ikke være verre enn å finne optimal fase mellom SB12+'ene og PB12 +2'ene for at det hele skal låte skal skli godt i sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt litt rundt omkring, og har funnet ut at SB12+ ikke vil få noen problemer her sammen med resten. Det er visst såpass mye membranareal tilsammen at de vil fint kunne holde følge med resten selv på høye lydtrykk! Så da blir det nok mest sannsynlig til at jeg prøver dette :-D

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til. Det høres iallefall rått ut. Gleder meg til å høre kossen det låter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss

Edit: Kan også føye til så spiller subene all bass fra 80hz og nedover. Dvs alle ht LARGE og sub satt til MAX. Det betyr at alle ht spiller sin informasjon i tillegg til at sub spiller all informasjon under 80hz. Er i prinsippet samme som å kjøre alt som small 80hz xover, bare at hver høyttaler også spiller sin del likevel.

Setter pris på alle svar, og hadde vært kjekt om folk med evt erfaring med disse og evt denne komboen hadde delt sine erfaringer!
    Hvilken forsterker benytter du som gir deg mulighet til dette?
    Er du helt sikker på at det virkelig fungerer slik?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror det vil gjøre seg bra!

Har ikke lest hva alle andre har sagt men, eg tror du vil ha nytte av 3 stk SB12
    Eller to SB12 og en NSD 12. SB12 til hver sin front der de spiller trøkk og dypbass. NSD 12 til senterkanalen (masse bra bass i sentern, du vil få sjokk)
    Også setter du alle ht til Larg 80hz delig. Og de to subben du har bak sitter du til å bare spille på LFE kanalen. Da vil du få nok av trykk og realistisk lyd hvist du bruker en db måler til å stille alle subben på samme volumet.

Tror det blir bra og ubehagelig på visse filmsener som Flight of Pheonix eller hvordan det skrivest. Track 6 i sandstormen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Får prøve å hølde meg nøktern, selv etter fest

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er som sagt meningen at jeg kommer til å sette subene til å spille alle ht's bassinformasjon under 80hz i tilleggg til LFE sporet og at ht er satt til Large og spiller hele sitt frekvensspekter

Blir spennende å se hvordan dette kommer til å bli lydmessig! Satser på at SB12+ kommer til å supplere attack i front i tillegg til det som er!

OT: Er desverre kommet rett fra fest og er derfor en smule beruset :-D
    Kanskje du skulle legge deg i stede for, Kai?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt korrekt! Jeg skev vel ikke noe overivirig i innlegget over? Redigerte dem i tilfelle, og beklager evt tulliball og skriveleif som bare er rør!

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt korrekt! Jeg skev vel ikke noe overivirig i innlegget over? :-D
    Det får du bedømme selv imorgen tror jeg :P

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne artikkelen fra Harman om multisub-oppsett. Tenkte det kunne være av interesse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye!