To subber - ved siden av hverandre eller oppå hverandre? (Klipsch KW-120-THX)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To subber - ved siden av hverandre eller oppå hverandre? (Klipsch KW-120-THX)

Jeg seriøst begynt å tenke på å bytte ut min Yamaha YST-SW800, som har blitt ganske spak etter at jeg fikk RF-7 i hus.

Jeg er veldig fristet av Klipsch KW-120-THX,
    -kw-120-thx-jpg
    med ekstern forsterker Klipsch KA-1000-THX.
    -ka-1000-thx-jpg
    Siden forsterkeren kan drive to subber er det enkelt å kjøpe til enda en KW-120-THX senere hvis behovet skulle melde seg.

I manualen til Klipsch står det
    In dual-subwoofer systems, it is usually best to place them right next to each other rather than spaced apart.
    Dette forstår jeg som side om side. Jeg har med stor interesse fulgt nøye med i Rolf Hult's hjemmekino tråd, og han har satt sine to Jamo subber opp i sin THX baffle wall slik.

Så fikk jeg følgende mail fra Klipsch
    I can tell you from personal experience that two of the units side by side increases output about 3 db over a single unit and STACKING results in about 5 db gain.
    Så to subber oppå hverandre yter bedre enn to ved siden av hverandre. Så kom jeg på subben Uncle Doc til topp THX systemet fra Teufel.
    -m12000_big-jpg

Denne subben oppfyller THX Ultra2 kravet alene, og skal stå oppreist som avbildet. (2x15", 80kg)

Så da har det kanskje noe for seg da, å sette to subber oppå hverandre fremfor ved siden av??

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler iallefall at du prøver! Jeg har tro på at det kan gi jevnere bass-respons, spesielt dersom du har et høyt rom..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Jo takk, jeg har lest den. Den er en av tre tester som er linket på Klipsch siden.

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg anbefaler iallefall at du prøver! Jeg har tro på at det kan gi jevnere bass-respons, spesielt dersom du har et høyt rom..
    Skulle gjerne ha prøvd, men en trenger to subber da...

Jo mer jeg tenker på dette jo mer interessant blir det. Har jeg en sub og har lyst på mer lyd kan jeg skaffe en til og plassere den på andre siden av rommet. Mer guffe --> plassere dem ved siden av hverandre. Mer guffe --> plassere dem oppå hverandre.

To av disse subbene og forsterkeren kommer på det samme som en SVS PB12-Plus/2. Fleksibiliteten begynner å appelere mer og mer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •