Klipsch RF-7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31

Tråd: Klipsch RF-7

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-7

Hei. (beklager viss det er noen klipsch rf-7 tråder men fant ikke noen på et par sider her)

Jeg vurderer å kjøpe noen klipsch rf-7, noen som har en side til der de selges nye ?
    Jeg vurderer også å kjøpe brukte (noen som har så send pm til meg)

Men for 1 år siden solgte alle rf-7, men nå ser jeg sjelden disse er til salgs, noen som har grunnen til det ?
    ser de selger minde modeller å modeller med flere elementer men med mindre tommer...

noen som kan forklare det ?

mvh hein tore

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiokompaniet reklamerer hvertfall med at de har i siste Hjemmekino.

Audiocompaniet AS

Disse skulle jo ut, men pga popularitet så ble de beholdt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch sin plan var å stoppe produksjonen av RF-7 når dens arvtaker, RF-83, kom på markedet. De prøvde, men fikk så mange klager og negative tilbakemeldinger på at de skulle kutte produksjonen av RF-7 (også RF-5), at de fortsatte produksjonen av den. Istedenfor å bli en utdatert modell viser det seg at det heller er blitt en modell som er meget ettertraktet, og innehar egenskaper som ikke RF-83 besitter, folk har jo forskjellige preferanser. Det er relativt stor forskjell på RF-83's og RF-7's spillestil, og veldig mange foretrekker RF-7 framfor RF-83 og visa versa.

Grunnen til at mange solgte RF-7 tidligere var forskjellig. Noen solgte dem siden de trodde at RF-83 kom til å være mye bedre og andre pga oppgradering til dyrere ht eller andre grunner.

Det at Klipsch går over til flere men mindre elementer trenger ikke være negativt! Tvert imot! Personlig likte jeg RF-83 veldig godt, men foretrekker fremdeles RF-7 selv. Dette er så forskjellig fra person til person. RF-7 sliter litt med nedre mellomtone, og det at de går relativt lavt i impedanse, noe som er fikset på RF-83. Kabinett, avstivning, finish, terminaler, delefilter, moterer i elementene skal være forbedret i RF-83. Selv synes jeg ikke dem var noe særlig bedre utseendemessig mtp finish, terminaler og avstivning av kabinettet, men lyden var langt snillere og mer homogen i RF-83 kontra RF-7.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig utfyllende og bra Labbetuss. Ser at flere av de som selger Klipsch ikke har RF 7 på hjemmesiden. Feks. BM Audio og Audiokompaniet. Men de skaffer vel dersom man spør? Problemet er vel demo da....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, RF-7 er i like fullt salg som RF-83, men kan tenke meg at de helst vil selge mest av RF-83 siden dette er den nyeste modellen. De tenker vel og som så at de som vil ha RF-7, de vet hvordan den er og hva de kjøper, og at de som vil ha, bestiller/kjøper utifra dette. Er vel helst å få rettet mest fokus på de nyeste modellene nå i begynnelsen iallfall! Dem er jo lansert for ikke så lenge siden

Å få demo av RF-7 er vej gjerne verre som du sier, men kan tenkes at dem har dem inne til demo selv om de ikke har dem på hjemmesiden sin, evt ringe dem og høre med dem?

Vet at ingen av butikkene i Bergen har dem til demo lenger, de gir full gass på de nyeste modellene :-D Har hørt RF-82 og RF-83, og synes dem er veldig gode høyttalere dem også! Fikk vel en streifdemo av RF-62 på en kinodemo, mener det var RF-62, ta det med en klype salt. Var uansett ikke nok til å danne seg et inntrykk av dem hehe
    Fikk hørt RT-12d hin dagen også, er en meget kapabel subwoofer som virkelig gir lyd fra seg, men fikk ikke testet den noe gjennomgående.

Edit: OT: ser du holder på å bygge kinorom teddy! Er veldig spennende å følge med på framgangen og løsninger! Ikke minst sluttresultatet! Stå på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at rf-83 koster 25 000,-
    hva forlanger de for rf-7 nye nå ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiokompaniet selger de for 23000,-.

OT: Takker for det Labbetuss. Flytta fra Bergen i sommer og fikk kjøpt meg hus.(noe som ville vært en umulighet for meg i Bergen.) Det går tregt, men er artig!!!:-D

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan få RF7 rimelig på Ebay med Magnum som fraklevrandør.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si att eg har hørt 2 par av dem samtidig i front! Det var saker det. Forskerkeren var en stor PA-sak ikkje akuratt egnet til klipsch da. Men det spilte så nesehåra klødde og eg ble redd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    magnum som fraktleverandør ?
    er det en selger som sender dem eller er det et firma som sender dem til Norge ?

takker for flotte svar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv tenkt på to RF-7 i front o0g et par bak, men desverre er rommet mitt litt for lite til dette Men hadde jeg hatt plass, hadde jeg overhodet ikke nølt med å kjøre dette i tillegg til to senterkanaler! :twisted:

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant de her på Oslohifisenter ihvertfall: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Har selv tenkt på to RF-7 i front o0g et par bak, men desverre er rommet mitt litt for lite til dette Men hadde jeg hatt plass, hadde jeg overhodet ikke nølt med å kjøre dette i tillegg til to senterkanaler! :twisted:
    Har ikke du RF5 bak? Anways, legg dem ned som dobbel senterhøyttaler og heng opp dipoler bak :twisted: !!

Eeeeller bare selg dem til meg såklart

Ellers kan jeg nevne at man kan finne mye gull i Tyskland, trenger ikke dra helt til burgerlandet for å få Klipsch til en rimelig penge...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda, har RF-5 bak, men må ha såpass guffe bak. Hadde ikke holdt ut med begrensningene til dipoler

Tanken med liggende RF-5 er ikke dum, har tenkt tanken selv, men kom fram til at jeg da heller ville kjørt to RF-7 liggende, men etter mer ettertanke så er det mer enn nok guffe i RC-7. Har kun en RC-7, men selv den gjør en upåklagelig jobb, selv mtp lydtrykk! Men synes det er greit å ha litt å gå på, og to RC-7 er mer enn nok, og ville heller kjørt en ekstra sub på senterkanalaen da Da har jeg også muligheten til å ha en senter under og en over lerretet!

Det er også samme driveren i hornet på RC-7 og RF-7, men ikke i RF-5. Den bruker en mindre påkostet driver i hornet, og lik klang i front synes jeg er veldig viktig.. Man kan dra det langt, men man må desverre ha nok ressurser og et egnet rom til det, og får vel gjøre det beste ut av det som går an i rommet - som i utgangspunktet kunne vært bedre egnet her :-D

Neste plan evt er å gå til anskaffelse av to SB12 Plus og sette dem bak hver RF-7, men må høre litt rundt og danne meg et lite inntrykk av hvordan disse er - og ikke minst om dem er istand til å holde følge med det jeg har fra før. Ihvertfall mtp hurtighet, dynamikk og lydtrykk etc, vil ikke ha en flaskehals der. Er også andre ting på ønskelisten, men vi får ta en ting av gangen

Beklager OT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hviss jeg hadde fått tak i noen klipsch rf-7, hvilken forsterker kunne jeg brukt ? jeg tenker først å kjøre dem i stereo, da tenkte jeg på den nye h/k 970, tror dere den spiller dem greit nok ?
    og så tenkte jeg på en svs 12plus/2 , kan denne subben passe inn i systeme ? (vil den matche høytallerene/spille bra med de som front)

tenker senere på og oppgradere til surround og lerrete, men er student å 18 år så har ikke mange nok laken i bak lomma hehe.

hørres spenende ut med oppsette ditt du som posta over (labbetus)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt RF7 i noen år nå, og ifjor bytta jeg alle elementene takket være et en forsterker som dro ad ******* og tok med seg rf7 samtidig, det sa bang! Men, etter at jeg fikk bytta de og reparert forsterkeren var alt bare bra bortsett fra at jeg syntes krell kav 400 xi mangla kraft, og supplerte derfor med et par oberon 6,1, resultatet ble helt knall! Men planen var å bytte de ut med RF83, men etter en demo med de er det ikke en kjangs i havet for at jeg bytter; rf7 blir stående!

Du bør ha en forsterker med heftige kraftreserver for å virkelig kunne utnytte RF7, hk'en vil nok ikke være den optimale forsterkeren med tanke på kraften, men klangmessig er hk en god match.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjørt mine RF-7 med Oberon 6.1 med greit resultat. Det skjedde imidlertid underverker når jeg koblet de opp mot en McIntosh MC-602. For et driv og for en dynamikk

Får du tak i et sett Oberon 6.1 kan jeg anbefale disse. Rf-7 spiller nemlig mye flottere med skikkelig forsterkeri som ikke går tom for krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hørt klipsch kg 5.5, spiller rf-7 og kg 5.5 likt ? eller spiller de helt forskjellig ?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en pluss/2 i sammen med rf-82, Det er ihvertfall en bra match.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hein_tore
    hviss jeg hadde fått tak i noen klipsch rf-7, hvilken forsterker kunne jeg brukt ? jeg tenker først å kjøre dem i stereo, da tenkte jeg på den nye h/k 970, tror dere den spiller dem greit nok ?
    og så tenkte jeg på en svs 12plus/2 , kan denne subben passe inn i systeme ? (vil den matche høytallerene/spille bra med de som front)

tenker senere på og oppgradere til surround og lerrete, men er student å 18 år så har ikke mange nok laken i bak lomma hehe.

hørres spenende ut med oppsette ditt du som posta over (labbetus)
    Hei Hein!

H/K 970 vil nok drive RF-7 greit, men du vil desverre ikke få fullt utbytte av dem med den. RF-7 har veldig høy følsomhet, men har en noe vanskelig impedansekurve - og dipper ned i 2,7-2,8ohm på det verste, og trenger en solid forsterker for å få dem til å trives

Plus/2 vil følge med RF-7 ganske bra når den er skikkelig kalibrert! Det tar litt tid og arbeid, men er gøy når man er ferdig og hører sluttresultatet!
    Men hvor stort er rommet ditt?

MA Oberon 6.1 blir nevnt her, og det er et veldig godt alternativ ifølge dem som kjører disse blokkene på dem! Forøvrig er Rotel, McIntosh, Parasound, rør, og Marantz osv veldig gode eff trinn alt ettersom hvilke behov og preferanser du har! :-D Hvilket budsjett har du på eff.trinn?

KG 5.5 er ikke i nærheten av RF-7

Pass på å kjøpe høyttalere etter størrelse på rommet! Derfor jeg lurte på størrelsen på ditt, for hvis rommet ikke er stort, så kan du evt gå for en mindre modell, ed langt bedre resultat!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •