Klipsch RF-7 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: Klipsch RF-7

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei labbetuss!

rommet mitt er ca 40 kvadrat, det er litt smalt eller smalt å smalt, det er perfekt til en hjemme kino. Men det er i en kjeller, er det u-lempe med betong gulv ?

takker for flotte å fuldige svar labbetuss

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nei betonggulv er ingen uting, og kjeller er topp! Evt aksutikk i rommet vil du uansett merke i rommet etterhvert, og bør gjøres noe med det alt etter behov - med mindre du skal lage/innrede rommet fra scratch?

40kvm er en veldig god størrelse for RF-7 å utfolde seg i! Her får dem masse luft, er faktisk til ca denne størrelsen høyttaleren er beregnet på!

Ville lyttet til RF-7 og RF-83 om du har mulighet før du handler! De har forskjellige tonale egenskaper, og kanskje RF-83 ville passe deg bedre - man vet aldri, men tenkte kanskje denne hadde vært noe for deg også - man vet aldri! Er beregnet på samme type romstørrelse, og skal være en mer homogen og komplett høyttaler enn RF-7. Det kommer an på om man setter mest pris på RF-7's evne til å gi deg "live" følelse og dens direkte framtoning, eller RF-83's noe mer tilbakelente framtoning uten at det egentlig går på bekostning av detaljer. Personlig foretrekker jeg RF-7.

Forsterkervalg og matching må man nesten prøve seg fram til, men vi kan prøve så godt vi kan å gi deg en pekepinn på hva som vil fungere best etter din smak mtp tonale preferanser sammen med høyttaleren du velger!

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Har selv tenkt på to RF-7 i front o0g et par bak, men desverre er rommet mitt litt for lite til dette Men hadde jeg hatt plass, hadde jeg overhodet ikke nølt med å kjøre dette i tillegg til to senterkanaler! :twisted:
    Noe ala dette?? :-D

Klipsch RF-7-session100-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, tror ikke jeg hadde hatt to bakkanaler oppå hverandre, men Ulven har jo plass til det! Må jo utvilsomt låte hefitg, spesielt mtp membranarealet i den stuen der

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Pass på å kjøpe høyttalere etter størrelse på rommet! Derfor jeg lurte på størrelsen på ditt, for hvis rommet ikke er stort, så kan du evt gå for en mindre modell, ed langt bedre resultat!
    Og det sier du?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man lærer av sine feil! :-D Har vært veldig mye jobb for å få dem til å fungere noenlunde bra i rommet. Jeg skal klare å holde ut til jeg får større rom å ha dem i :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei labbetuss!

ja jeg får gå og hørre på rf-83, men jeg har hørt rf-7 men en stor harman kardon, den spillte veldig bra, fin trøkk.
    så jeg får se hva jeg kommer over, jeg har fått tak i et par kg 5.5 som jeg kan bruke til bakhøytallere eller sette opp et annlegg til party og et til film hehe..

mvh hein tore

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligt for noen av dere som har hørt både rf7 å rf83 å utdype seg litt mer rundt forsjellen på disse 2 , siden jeg ikke har noe muligthet til og få hørt rf83 her i område .

Har tideligere hatt rf7 å det var KNALL høyttalere . Men går nå med planer om å bytte ut meste parten av komponenter der elektronik vill bli byttet med Mcintosh c220 , mc275 å MCD201 å kansje kjøre midgardene mine inn der også . Men høyttalere er jeg ikke helt sikker på men rf83 har vært aktuel .

Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF-7, RC-7 og RF-5...

Hei, hva tror dere om H/K avr745 på dette oppsettet..?
    Ta en tur innom kinoen min så ser dere vel hvilken type lyd jeg liker.. hehe
    Mye trøkk er ett stikkord, tenker seriøst på å bytte ut JBL SVA`ne mine..
    Hvilken effektforsterker på dette isåfall..?

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Man kan få RF7 rimelig på Ebay med Magnum som fraklevrandør.
    åssen er det og bestille derfra? tenker på hvis de f.eks er i USA , England etc?

Kikker litt på Klipsch på bruktmarkedet i norge men det er jo mye mer på Ebay til en langt rimligere penge og.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hi-Fi Center selger RF-7 med 30% rabatt under pulsmessen.
    Det er vel rimelig billig ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •