Energy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Energy

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Energy

Heisann,

Prøver å hjepe ene kollegaen min med kjøp av hjemmekinoanlegg til stuen.
    Pris opp til 10000,- han har nå selv funnet en pakke på Elkjøp som eg ikkje kan svare ham på om den er bra da eg selv ikkje kjenner til komponentene.

Pakken består av Energy C300, C50 og CC100

Receiver Onkyo TXSR504S
    Dvd Onkyo DVSP404ES

Noen som kjenner til denne pakken? Eller har erfaring med komponentene?

Har selv prøvd å sette opp noe pakker til ham men han vil helst kjøpe alt fra samme plass, og gjerne fra en butikk der han kan få sett anlegget utstillt.

Vil gjerne ha noen forslag, men må selges i bergensområdet.
    Han ønsker et 5.1 oppsett men trenger ikkje sub i første omgang.

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner godt til produktene, jobbet på lefdal for en stund tilbake.
    Høyttalerne låter bra i forhold til pris og er lettdrevne. Men det første jeg ville gjort, var å byttet ut onkyo med yamaha som reciever og dvd spiller. Recieveren er en bedre match til høyttalerne og har litt mere guffe å gi. F.eks RXV459 eller rxv659, begge disse klarer å få mye ut av høyttalerne. Så ville jeg valdt dvds559 spilleren til yamaha. Den har et utrolig godt bilde til prisen og låter bra på musikk.

Jeg har selv Reference Connoisseur serien til Energy og er meget godt fornøyd. Denne er endel dyrere, men anbefales hvis han vil legge litt mer i anlegget.

Lykke til med valget... :-D

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Bytte fra Onkyo til Yamaha? Hvorfor det? Onkyo er bra saker det...men ville muligens byttet fra den som er i pakken til TX-SR674E(S) - 7x150Watt, Dvd-spilleren/DV SP404E(S) er bra ,spiller divx og "alle" andre formater", hdmi,coax etc. utganger...høytalerene kan jeg ikke uttale meg om siden jeg aldri har hørt om merket en gang.....

Dette er i allefall min mening...

.:R-M-I:.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så var d dette å holde seg under 10000,- da

Trenger ikkje nødvendigvis å gå for Energy HTene men har jo fått svar at de er grei i forhold til prisen.

Eg har prøvd å få ham til å gå for Dynavoice M 65 med tanke på hvilken prisklasse han har lagt seg på men han synest dem var litt i største laget.
    Dynavoice F-6 er jo et annet alternativ som vil passe ham bedre i størrelse, noen forslag på receiver + dvd spiller til et oppsett med Dynavoice Magic F-6 Dynavoice Magic S-4 bakhøyttalere, Dynavoice Magic C-4 centerhøyttaler.

Ser Surround.no har pakkeløsninger der men koster enn del i frakt og han har ikkje mulighet for å få sett dette.

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er et godt merke, men min erfaring er at generelt for mer "bang for the buck" hos yamaha. Men dette er selvfølgelig smaksak.
    Onkyo har også en tendens til å vise til målt effekt i 6 ohm i stedenfor 8ohm, og også kun målt ved 1khz. Yamaha har også gjort det samme noen ganger, men sammenligner man pris, får man mer effekt for krona hos yamaha. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at de fleste recivere blir gode matcher mot C-serien da dette er en realtivt nøytral høytaler.
    Iforhold til pris er lyden bra på C-serien og mot konkurenter. Har hørdt litt på de å de lyder bra. Har også fått greie tester.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice F-6, C4 og S4 sammen med Pioneer 916 og DV-490. Legger du til en XTZ 10.16 så ender du vel på ca. 10k da også?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Dynavoice F-6, C4 og S4 sammen med Pioneer 916 og DV-490. Legger du til en XTZ 10.16 så ender du vel på ca. 10k da også?
    Får nok mer ut av et anlegg som har en sub å hjelpe seg! Så jeg sier meg enig i denne løsningen når det er snakk om budsjett løsninger. Ellers ville jeg uten tvil godt for Energy da det er meget bra høyttalere sånn sett men for 10000,- blir den ikke komplett nok etter min mening.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    qln qubic fra centerkjeden + dyrere elektronikk er et annet forslag
    overrasket meg de høyttalerene. men da spilte vi på hegel h200 og da

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    qln qubic fra centerkjeden + dyrere elektronikk er et annet forslag
    overrasket meg de høyttalerene. men da spilte vi på hegel h200 og da
    Ja den elektronikken var ikkje noe å klage på Men det var det å få samme resultatet med en billig receiver:-?

Har gitt mannen en haug med forslag etterhvert, men eg tror eg like gjerne kan snakke med sjefen hans da det ikkje virker som det er han som bestemmer i heimen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •