Fra CV CLSC 12S til SVS PB10?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra CV CLSC 12S til SVS PB10?

Heisann, jeg er en gutt på 17 som elsker mye bass, har tenkt å oppgradere suben min. Jeg har Cerwin Vega clsc 12S, den nye skal kosta rundt 4000 kr. Tror dere jeg ville blitt fornøyd med svs PB10? Vurdere også Cerwin Vega cls15. Men SVS har fått veldig mye skryt. Rommet er på ca. 20 Kvm=)

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS'en koster over 5000 tror jeg, men hvis du har råd er jo den sikkert knall.
    Men du kan jo lage en selv da. Kjøp en Bash forsterker (felleskjøp på gang), og et godt element, så blir det sikkert bra det og.

Edit: Det ligger en pb10 på avtorget til 4200. Vær rask så ingen kjøper den før deg!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok meg en liten titt på kinoen din, og jeg mener du heller bør spare pengene til LCD, Plasma eller projektor. Skikkelig bilde gjør laaaaaaangt mer for film- og spillopplevelsen enn enda litt mer eller enda litt bedre bass.

Men klart, PB10 vil være en solid oppgradring hvis du på død og liv skal ha ny subwoofer. Med tanke på ka den koster derimot, får du fort en fint brukt LCD-tv eller projektor med en smule sparing, så jobb heller litt mer med plassering og kalibrering av subwooferen du allerede har, holder i massevis til anlegget ditt inntil videre den.
    Det er først når det store bildet er på plass at hjemmekino begynner å bli virkelig gøy...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekinon min er ikke helt oppdatert, jeg har en litt større tv nå, en 28". Men jeg er enig i at eg burde ha en større tv, men det er mest musikk jeg bruker det til, så lcd tv kommer i neste rekke.
    SVS PB10 koster bare 4100 på L-sound vertfall: Velkommen til L-Sound!

Men vil du annbefale å gå for PB10 isteden for CV cls 15S?

Takker for svar

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limtopp
    Hjemmekinon min er ikke helt oppdatert, jeg har en litt større tv nå, en 28". Men jeg er enig i at eg burde ha en større tv, men det er mest musikk jeg bruker det til, så lcd tv kommer i neste rekke.

Men vil du annbefale å gå for PB10 isteden for CV cls 15S?

Takker for svar
    Leser du litt på forumet så ser du at alle vil anbefale pb10 fremfor alt til samme pris. Jeg har ikke hørt noen av delene, men er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt hvertfall. På lsound skal de ha 1100 kr i moms for suben, og 400 kr i frakt (hjem til meg i hvert fall). Registrer deg på lsound så kan du se total pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limtopp
    .
    Uten moms ja.

Slo meg såvidt der thode :- )

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4100 er ekslusive MVA og frakt, så alt medregnet koster PB10 et sted mellom 5200 og 5500...På Lsound må du nemlig opprette brukerkonto og logge deg inn for å se prisene inkludert MVA.
    Jeg ville definitivt gått for PB10, men cls15s er jo morro som pokker, så ta det på feelingen du, blir gjerne best slik Men jeg sier det igjen, projektor...

Men vokt uansett over bruktmarkedene en stund før du handler, slike subwoofere dukker opp til stadighet.

Så her er ihvertfall markedene jeg følger med argusøyne:
    AVforum.no - AVtorget
    Hifisentralen
    audiophile.no
    FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.
    eBay Deutschland – Der weltweite Online-Marktplatz

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, eksludert mva ja.. såg det nå..=p Da blir det vel litt i dyreste laget for meg ja. Men den er jo sikkert ganske morro 15" til CV ja som du sier!
    Er der noen andre merker jeg burde vurdere? Som leverer skikkelig tungbass i et rom på 20Kvm=)
    Skal tråle bruktmarkede ja som du sier kan alltid komme over noe billig

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS ISD/NSD 10 er sjef i sin klasse... (kjøp en med NSD element)
    Den spiller garantert dypere og finere en CV suben :-) den elsker hjørner for og yte maximalt. Og koster ikke mye i forhold til kvaliteten du får... vil du ha mere bass kan en jo kjøpe en SVS sub til når en har penger til det...

Har du forsøkt og sette frontene litt nermere tven...

I en 3 kant med utgangspunkt i sitteposisjon er det greit og ha en vinkel på 40-60 grader til fronthøytalerne for film vel og merke.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde CV CLSC-15S før og PB10 gir den så kraftig grisebank når det gjelder bass at CV sub'en knapt kan kalles en sub etterpå.

Det eneste CV sub'en gjør bedre er å lage trykket i brystkassa siden elementet er mye større. Men PB10 produserer en bass som tilhører en helt annen verden enn CV sub'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok=) Men nå ser jeg litt på 12" til Xtz, den høres jo rimelig bra ut den også da? Den vannt jo prisen for beste kjøp i lyd og bilde i 2006. Er den noe å satse på i forhold til den jeg har nå?
    Koster vel 3600 tror jeg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den XTZ-subben er god som gull den, men hvorfor svi av hele budsjettet på relativt sett marginale forbedringer når du kan foreta en kraftig forbedring et annet sted?

Ja, jeg mener fremdeles du bør bruke pengene på skikkelig bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •