Tannoy Sensys DC-serie, bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoy Sensys DC-serie, bra?

sitter og leter etter gode høytalere i overkommelig prisklasse for to-kanals bruk. noen som har hørt disse(dc1 eller dc2)?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

de har en fin mørk lyd som jeg likte ganske godt...
    så ser de jo ganske bra ut også:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sonosol
    sitter og leter etter gode høytalere i overkommelig prisklasse for to-kanals bruk. noen som har hørt disse(dc1 eller dc2)?
    Jeg har hørt litt på dc1 mot en Arcam A90, og synes de har en veldig behagelig spillestil. Jeg vil likevel ikke kalle Tannoy en all round ht, så jeg anbefaler deg å lytte til dem før du handler.
    Det finnes endel andre gode alternativer i klassen 5-9k om du vurderer stativhøyttalere Her er et lite utvalg:
    Klipsch Reference RB-81 Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Sonus faber Concertino Domus Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Aurum Cantus Leisure 2SE http://www.emtech.no/produktbilder/l2fri_boss.jpg
    Usher S-520 http://www.emtech.no/produktbilder/S-520.JPG
    B&W CM1 B&W CM1 Høyttalere
    DALI IKON 2 DALI IKON 2 Høyttalere
    System Audio SA720 System Audio SA720 - Hi-fi Center Kjeden
    JBL Studio L830 JBL Studio L830 - Hi-fi Center Kjeden
    Audiovector Mi1 http://www.hifisenter.no/merker/audi...Standard_b.jpg
    Focal.JMlab Cobalt 806 S HI-FI Huset AS :
    Focal Chorus 807 V HI-FI Huset AS :
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv sensys dc1 og vil si det er en meget god ht. detaljrik der vokal og instrument kommer godt frem.

er enig med devilej at det ikke er noen allround ht, men finnes det en allround stativ i denne prisklasse?

har du bra effekt vil jeg i tilfelle anbefale en lytt til xtz 99.36(6500,-) surround.no

mine sensys dc1 har blitt vurdert solgt flere ganger, men etter litt lytting dagen annonsen skal ut, så har de alltid blitt stående....

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan bare hive meg på de postitive sidene som har blitt nevnt her. Har hatt på test både Eyris DC3 og Sensys DC1. Den har en helt fantastisk oppløsning, veldig plasseringsvennlig. Spiller dynamisk og rett og slett en herlig lyd. Spesielt i diskantområde, som er en av de mest detaljerte jeg har hørt.

Skal ha nye høytalere selv nå, og Eyris DC1 er ett av to alternativer jeg vurderer. Syntes egentlig den funger til all-around og, men krever kanskje litt av forsterker. Er glad i litt strøm for å hente ut det siste ekstra, syntes jeg

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    kan bare hive meg på de postitive sidene som har blitt nevnt her. Har hatt på test både Eyris DC3 og Sensys DC1. Den har en helt fantastisk oppløsning, veldig plasseringsvennlig. Spiller dynamisk og rett og slett en herlig lyd. Spesielt i diskantområde, som er en av de mest detaljerte jeg har hørt.

Skal ha nye høytalere selv nå, og Eyris DC1 er ett av to alternativer jeg vurderer. Syntes egentlig den funger til all-around og, men krever kanskje litt av forsterker. Er glad i litt strøm for å hente ut det siste ekstra, syntes jeg
    ser du er fra stavanger området. tannoy demo på resonans imorgen, da er det 20% på alle tannoy produkter ifølge sikre kilder... så ta turen dit om du har tid...

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått det med meg ja...desverre så er det noen høyere makter som har avgjort at denne karen må jobbe kveldsvakt denne dagen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Sensys DC2. Synes de låter meget bra all round, men kommer aller best til sin rett under vokal og instrumental gjengivelse. Nirvana Unplugged - Live in New York, f.eks, låter fantastisk på disse.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker enda frysningene jeg fikk da jeg kobla opp mine DC1 og satte på et rimelig bra opptak av noe klassisk... det spiller så utrolig pent på instrumental og vokal, fungerer også meget bra allround synes jeg, med rimelig bra trykk til å være "små" høyttalere.

Diskanten er forøvrig helt utrolig, noe av det mest detaljerte jeg har hørt - samtidig som den er meget godt balansert med mellomtone/bass, blir ikke så fort sliten i ørene.

Du bør ha litt guffe for å få det meste ut av DC1, jeg har mine koblet til en Pioneer VSX-1015 med bi-amping, det fungerer rimelig bra. (1015 leverer 2x130W i 8ohm i stereo - betraktelig mer med bi-amping)

Med sub kan du også trygt dele på 50hz uten at det blir noen integrasjonsproblemer, hvertfall såvidt jeg har klart å måle meg frem til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •