Klipsch RF-82, får ikke sagt hvor fornøyd jeg er :-D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-82, får ikke sagt hvor fornøyd jeg er :-D

:-D

Har sittet og lastet ned litt god gammel go-musikk i kveld.
    Sting, Bryan Adams, Eric Clapton, Lionel Richie, Baby Bash, Craig David, Luther Vandross, Barry White, Frankie J, Janis Joplin osv.

Spiller av sangene etterhver de blir lastet ned og kan ikke si annet enn at disse høyttalerene engasjerer! Skikkelig god dynamik, fylde, utrolig behagelig diskant, bass som slår som den skal, ja rett og slett supert! Til og med på lavt volum (datter på 3 som ligger og sover) så engasjerer de. Bassen jeg savnet i Cobalt er absolutt tilstede nå, og "S"ene som var litt anspente i Cobalt er behagelig myke og uanstrengte i Klipsch.
    Var fornøyd med Cobaltene, de var utrolig rene og tydelige, men Klipschene passer bedre min smak.

Spilte litt annen musikk før i dag og spesielt Bodyrox - Yeah Yeah (D.Rameriez mix) har mye dypbass noe disse høyttaleren klarer å levere. Tar såklart ikke den dypeste bassen, der trår XTZ inn og redder dagen, men i forhold til Cobalt 826 så er RF-82 en sikker vinner!

Har vel bare spilt de i ca 40 timer, men er allerde overbevist om at dette er høyttalere jeg (og dama...) kan leve med lenge!

Anbefales:-D

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk når du kjøper cdene, da blir det enda bedre

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så ufattelig lyst på disse selv! :-D

Men husk de krever lang innspillingstid så de blir bare bedre med tiden. Og ser du nevner at du laster ned, det er nok litt fy-fy med tanke på lydkvalitet. Du får nok et enda bredere smil ved å teste via en god cd-spiller/dvd-spiller og et godt album med knall lydkvalitet. :-D

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører mye bra om disse - de skal være veldig lettdrevne?
    Har alltid fått et godt inntrykk av de større Klipsch høyttalerne, et skikkelig driv!
    Har du vurdert bakhøyttalere fra Klipsch?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

like fornøyd jeg :)

Kjøpte klipsch rf-62 med rc-62 og rs-42 og er også strålende fornøyd. smiler hver gang jeg kan skru opp litt og nyte musikkken...
    Ble positivt overasket over trykket i bassen på disse høytalerene.

Pål

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=petterjacobsen Til og med på lavt volum (datter på 3 som ligger og sover) så engasjerer de. [/QUOTE]

Sørg for all del for at hun (og evt. andre barn i din nærhet) blir vant til litt støy. Kjenner så alt for mange som må snike seg rundt i huset på kveldstid, også når ungene er 10-12 år gamle.
    Har dattera mi (9) vegg i vegg med en 15" sub, og hun sover greit hver natt.

Når det er sagt: Grattis med høyttalere, og som Pugnose sier: Duverden hvor bra det blir når du får Cd med de samme sangene :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bedre med CD ja, selv om flere av de sangene jeg lastet ned hadde forholdvis høy kbps (rundt 320). Hva ligger en CD plate på?

Skal kjøpe senter og bakøyttalere etterhvert. Planen er å flytte alt opp på loftet for skikkelig hjemmekino. Får ikke lov til å ha en stor senter liggende på benken under TVn
    Problemet da blir å finne noen WAF vennlige høyttalere med samme fylde og dynamikk som kan stå i stua. Har ikke så veldig lyst til å flytte på de, men dama synes de er litt store
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/petterjacobsen
    Kommer snart noen bilder av loftet....

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, må ikke blande hun borti bestemmelser som omhandler a/v, data og bil hun får pynte og møblere om så mye hun vil og orker:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterjacobsen
    Blir nok bedre med CD ja, selv om flere av de sangene jeg lastet ned hadde forholdvis høy kbps (rundt 320). Hva ligger en CD plate på?
    Komprimert er komprimert.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    320 funker OK til testing, men fortsatt litt fy fy. En cd plate ligger til sammenligning på 1400+ kbps....1411 tror jeg det er...

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fornøyd med mine rf-82 jeg også! har fortsatt bare spillt ca 30 timer på dem, Men de står og spiller NRK mp3 mens jeg er på jobb Etter at jeg kjøpte en Rotel 1080 til dem så ble de veldig tighte og fine.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mp3 debatten blir litt lik kabeldebatten . Noen hører forskjell, andre ikke.. Blindtest?! .

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et godt anlegg har mp3 merkbart mindre dybde og bredde på stereoperspektivet samt at det er noe verre å skille instrumenter fra hverandre. Det virker også som om bakgrunnen ikke er like sort som med CD/FLAC.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Komprimert er komprimert.
    Ja, i hvert fall når det gjelder filstørrelse.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de fleste innspillinger høres mp3 vesentlig mer digitalt ut enn CD, og ofte med artifakter i diskantområdet. Det føles også som romfølelsen forsvinner til en viss grad. mho

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-82

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    På de fleste innspillinger høres mp3 vesentlig mer digitalt ut enn CD, og ofte med artifakter i diskantområdet. Det føles også som romfølelsen forsvinner til en viss grad. mho
    hei
    grattis med det beste.40timer ja da har du en del innspillingstid igjen blir bare bedre å bedre tro meg ta å vri til litt en gang i mellom.mine har gått nå ca 120-150timer å de spiller helt sykt. ta deg en titt på min hjemmekino så kan du lese litt av mitt oppsett
    mvh glenn

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av planetpaal
    Kjøpte klipsch rf-62 med rc-62 og rs-42 og er også strålende fornøyd. smiler hver gang jeg kan skru opp litt og nyte musikkken...
    Ble positivt overasket over trykket i bassen på disse høytalerene.

Pål
    Har akkurat same oppsettet :-)
    Etter litt snill spilling av musikk så prøvde jeg og skru opp volume litt i går.
    5 kanal stereo med sub og mp3 cd på pioneer 530 (siden min H/K dvd 30 ikke vil samarbeide med cd og cd-r med musikk og video) , ikke beste kombinasjonen men men.
    105 dB med (Public Domain - Operation blade) og jeg ga meg der syns det ble litt vel slitsom lyd med forsterkeren min en gammel H/K avr 5500.
    Centeren RC-62 virker og kan spille veldig høyt. Den rikket nesten ikke på bass elementene og den er 0 stilt med frontene.
    Ny surr forsterker og mere "krefter" lover nok godt for meg :-) angrer ikke kjøpet :-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komprimert er komprimert, eh ??
    128 er dårlig ja. 320 og cd klarer dere ikke høre forskjell på. isåfall brukt en gammel utdatert codec.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke være for detaljert heller, litt kjipern å høre at feks trommisen sitter og fiser...:shock: Nå er sikkert ikke Klipsch for feinsmeckeren heller... Cobaltene var tydeligere, men de fremhevet også feilene i låtene, noe jeg ikke alltid var like begeistret for.

Klart og tydelig nok og med masse masse dynamikk, da er jeg fornøyd

128 er for dårlig, men mange av låtene jeg liker finnes ofte bare som MP3 Jeg har værtfall ikke funnet de noe annet sted...

Har hele albumet til Mika (Life In Cartoon Motion) i 128 kbps, men den er overraskede bra!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for 192 bits og opp. Eller kopier cd uten komprimering ;-)

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •