Klipsch RF-82, får ikke sagt hvor fornøyd jeg er :-D - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til alle dere som er fornøyd med RF-82;
    Hvilken forsterker bruker dere? Har hørt at rør var å foretrekke til Klipsch, stemmer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkortet i en pc klarer ikke og få fram like bra lydkvalitet som en "litt bedre" cd spiller. Enda det er cdr du bruker i den. Enda jeg bare har en eltax avr 800 og et par tangent sr 500 merka jeg STOR forsjell når jeg fikk en Cambride azur 640 og noen Cdplater. Alt blei liksom mye bedre

Newcomer cosmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker harman kardon avr 635.
    Hadde proson reality 69 sa mkII før, dette er mykjje bettre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterjacobsen
    :-D

Har sittet og lastet ned litt god gammel go-musikk i kveld.
    Sting, Bryan Adams, Eric Clapton, Lionel Richie, Baby Bash, Craig David, Luther Vandross, Barry White, Frankie J, Janis Joplin osv.

Spiller av sangene etterhver de blir lastet ned og kan ikke si annet enn at disse høyttalerene engasjerer! Skikkelig god dynamik, fylde, utrolig behagelig diskant, bass som slår som den skal, ja rett og slett supert! Til og med på lavt volum (datter på 3 som ligger og sover) så engasjerer de. Bassen jeg savnet i Cobalt er absolutt tilstede nå, og "S"ene som var litt anspente i Cobalt er behagelig myke og uanstrengte i Klipsch.
    Var fornøyd med Cobaltene, de var utrolig rene og tydelige, men Klipschene passer bedre min smak.

Spilte litt annen musikk før i dag og spesielt Bodyrox - Yeah Yeah (D.Rameriez mix) har mye dypbass noe disse høyttaleren klarer å levere. Tar såklart ikke den dypeste bassen, der trår XTZ inn og redder dagen, men i forhold til Cobalt 826 så er RF-82 en sikker vinner!

Har vel bare spilt de i ca 40 timer, men er allerde overbevist om at dette er høyttalere jeg (og dama...) kan leve med lenge!

Anbefales:-D
    Morsomt at du også har funnet veien til Bodyrox - Yeah Yeah (D Ramirez Remix)
    Skikkelig fynky låt med et morsomt driv
    Uansett, gratulerer med flotte høyttalere, Klipsch er som du og andre meget engasjerende høyttalere som virkelig får fram gliset. Kikket på et par konserter i går, har fremdeles ikke funnet makan til høyttalere som får deg til å bli like revet med i det som skjer på lerretet! Tok meg selv i å bevege på rockeføttene, og i å synge med ops: Og dette på et riktig så uanstendig volum :twisted: Elsker det, kommer aldri til å gå vekk fra Klipsch i surround, da skal de virkelig overgå!

OT: Skal være enig i at det anbefales å kjøpe originalcd

Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig sånn musikk jeg hører mest på, derfor passet ikke Cobaltene meg.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når madammen setter på musikk (vi har alle cd'ene våre rippa på pc) pleier jeg alltid for morro skyld å fortelle henne om hun satt på MP3 eller cd, når jeg sitter i andre enden av rommet eller med ryggen til... Har ikke tatt feil en eneste gang, og de er rippa i god kvalitet!

Så jeg for min del tar utfordringen ved en blindtest når som helst!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Engen
    Lydkortet i en pc klarer ikke og få fram like bra lydkvalitet som en "litt bedre" cd spiller. Enda det er cdr du bruker i den. Enda jeg bare har en eltax avr 800 og et par tangent sr 500 merka jeg STOR forsjell når jeg fikk en Cambride azur 640 og noen Cdplater. Alt blei liksom mye bedre
    tull etter mine erfaringer gir lydkort mye mer lyd for penga enn en cdspiller...
    veldig integrerte kretser med ekstremt korte signalveier, hurtig god strømforsyning (pci).

prøv et av de billige kortene til creative, extreme music eller audio. koster under tusenlappen, og er 5kanals. likevel låter det ikke så gale.

dette for et par klasser opp Procom Music
    og dette for high end (ifølge et par skrivere på sentralen)
    Procom Music

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tull etter mine erfaringer gir lydkort mye mer lyd for penga enn en cdspiller...
    veldig integrerte kretser med ekstremt korte signalveier, hurtig god strømforsyning (pci).

prøv et av de billige kortene til creative, extreme music eller audio. koster under tusenlappen, og er 5kanals. likevel låter det ikke så gale.

dette for et par klasser opp Procom Music
    og dette for high end (ifølge et par skrivere på sentralen)
    Procom Music
    av effekt forsterker er parasound å anbefale killer match
    mvh

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Rotel 1080 og en Denon 2807 som pre. Det funker også veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    av effekt forsterker er parasound å anbefale killer match
    mvh
    Hvillke andre effekt-forsterkere har du sammenlignet med? Eller er det killer match fordi det er det du har.... hehe no offense

Har lyst på disse RF-82 selv i kjellerstua etterhvert, men vurderer også RF-83. Er det noen som kan si noe om forskjellen mellom disse? Evt forskjell på krav til forsterker?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Hvillke andre effekt-forsterkere har du sammenlignet med? Eller er det killer match fordi det er det du har.... hehe no offense

Har lyst på disse RF-82 selv i kjellerstua etterhvert, men vurderer også RF-83. Er det noen som kan si noe om forskjellen mellom disse? Evt forskjell på krav til forsterker?
    den er samenlignet med rotel ¨å vincent parasounden hadde den peneste lyden i mine ører

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre

Forskjellen på RF82 og 83 er ganske betydelig
    RF63 og RF83 har ett bedre horn, pluss at kabinettene er mye bedre i forhold til RF62 og RF 82.

Jeg vil også påstå Parasound er veldig bra ilag med Klipsch, jeg har endt opp med det nesten hver gang ilag med klipsch. Akkurat nå bruker jeg Midgard Oberon 6.1, men vil ikke selge Parasounden for det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du kjøper vil jeg anbefale at du tar i betraktning størrelse på rom og hvordan høyttalerne låter i rommet ditt, evt hjemlån om dette er mulig!

Forskjellene er som Panasync sier, komponentene holder generelt sett høyere standard (etter hva jeg har lest). Motorene og driverne i hornene og wooferne skal også være ytterligere forbedret.
    Dem vil nok låte "større" enn hva RF-82 gjør, men størrelse og pris på høyttaler er heldigvis ikke ensbetydende med at dem vil låte best i ditt rom

Hvor stort er rommet ditt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    ....

Hvor stort er rommet ditt?
    Kjellerstua er vel ca 40-45 kvadrat, og jeg foretrekker musikk i 2 kanaler uten subb (tror jeg ihvertfall...), derfor er jeg på utkikk etter høyttalere som kan gi skikkelig bass og god dynamikk. Denne Parasounden høres unektelig bra ut for RF-82, men jeg sikler mest på RF-83.

Men jeg synes å huske en eller annen test hvor det var bemerket at RF-83 trengte veldig mye forsterker før de ble fornøyd?

Noen som har RF-83 her som kan si noe om forsterker-valg?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jarle!

Med den romstørrelsen til disposisjon vil iallfall jeg anbefale deg å prøve RF-83, her får dem tydeligvis mer enn nok luft å utfolde seg i, hvilket er meget viktig! :-D

Dem vil nok trenge litt forsterkerkraft for å få det meste ut av dem, men dem er ikke så tungdrevne som RF-7 er. Parasound, Midgard Audio, Rotel, McIntosh osv er meget gode kompanjonger til Klipsch - alt etter hvilke preferanser, smak og budsjett man har :-D
    Uansett, velg en forsterker som har mer enn nok krefter til disposisjon for å drive dine høyttalere med mindre du allerede har det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva er prisen på RF-82? eller 83?

Har i dag Klipsch RF3 og lurer på om eg skal skifte dei ut ein gang i framtida, det blir ikkje enda i allefall. Er fornøyd med dei enda, men det er fordi eg ikkje har lest/høyrt på andre bedre modeller enda... vil man spare penger så er det bare å la være og sjekke nye høgtalere! Koster fort noken kronasjer om man skal skifte ut alt!

Angående Mp3 / flac / cd diskusjonen så synes eg at mp3 over 320kbit er akseptabelt, men flac er jo ein stor vinner i mine auger, sjølv om diskplassen minker fortere, men det har jo lite å sei i dag, med dagens hd priser.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cornel
    Kva er prisen på RF-82? eller 83?

Har i dag Klipsch RF3 og lurer på om eg skal skifte dei ut ein gang i framtida, det blir ikkje enda i allefall. Er fornøyd med dei enda, men det er fordi eg ikkje har lest/høyrt på andre bedre modeller enda... vil man spare penger så er det bare å la være og sjekke nye høgtalere! Koster fort noken kronasjer om man skal skifte ut alt!

Angående Mp3 / flac / cd diskusjonen så synes eg at mp3 over 320kbit er akseptabelt, men flac er jo ein stor vinner i mine auger, sjølv om diskplassen minker fortere, men det har jo lite å sei i dag, med dagens hd priser.
    Her har du prisen på foskjellige klipsch høyttalere

• RF-52 5995,-
    • RF-62 7995,-
    • RF-82 9995,-
    • RF-5 16995,-
    • RF-63 18995,-
    • RF-7 23000,-
    • RF-83 25000,-

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor og starte en ny tråd så tar jeg det her, tenker på innkjøp av RF-82 jeg og, og har to kombinasjoner i hodet:

Klipsch RF-82 + Abrahamsen V 4.0 Effektforsterker

Klipsch RF-82 + Lyngdorff SDA2175 Effektforsterker

noen som har noen kommentarer rundt disse? Rotel er også et alternativ.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mp3 debatten blir litt lik kabeldebatten . Noen hører forskjell, andre ikke.. Blindtest?! .
    Hvis man ikke hører forskjell på dette har man en seriøs dose bomull i øra.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Hvis man ikke hører forskjell på dette har man en seriøs dose bomull i øra.
    I høyeste grad!
    Men, det er som det er med mine foreldre...
    De hører nesten ikke forskjell på sitt og mitt anlegg..
    Tror en feil mange gjør ved sånne lyttinger er at de ikke har anlegget sitt satt riktig opp og ikke kan høre holografi og spiller høyt, slik at forskjellene mellom Mp3 og cd forsvinner. Det er jo det Mp3 gjør: fjerner alle de signalene som ligger under begrepet mikrodynamikk. Iallefall en teori jeg har. En plass må de fjerne info og da tar de den lille sjela som er. For min del synes jeg at Mp3 har en tendens til å høres klinisk ut..
    Høres dog veldig flott ut.. Men klinisk, som at sjela har blitt tatt bort.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •