Dynavoice M65 i hus!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M65 i hus!

Yes, da har jeg Dynavoice M65 i hus!

Kjøpte de fra Untitled Document , som selger de for 2126kr (kan være prisen stiger). De holder til i Bergen, Fjøsangerveien.

Ellers, mine inntrykk da:
    Jeg pakket de jo ut, og de var jo en del mindre enn mine Infinity SM-255.
    Ca samme høyden, men Dynavoice er noen cm høyere, ca. samme dybde men kanskje 40% av bredden.

Dynavoice har da altså 2 x 5.25", 2 x 6" og diskant, 4 bassporter, hvorav de to øverste kom plugget.

Diskanten står (såvidt jeg husker) på +4(?) out of the box.
    Koblet opp, de har ikke like høy følsomhet som Infinity, så jeg får for det første ikke samme guffen.

Jeg mangler praktisk talt alt av bass jeg hadde før, selv etter fjerning av de to pluggene!

Jeg kjørte nå infinity og Dynavoice koblet på recieveren samtidig, for å få en rèell test.

Kabler er Monster Cable Original (ganske kraftig) og jeg har skrudd høyttalerkablene inn i recieveren og bruker bananplugger i høytt.

Dynavoice:
    Litt skuffet egentlig, jeg forventet mer bass, mer trykk.
    Forøvrig er lyden veldig fin, det stemmer det de sier at man kan si det er som å bli kvitt dotter i ørene.

På lavt volum hører jeg nesten ikke noe forskjell på infinity sm255 vs Dynavoice M65, utenom da at dynavoice mangler alt av bass og dynavoice åpenbart har litt vel mye diskant.

Ps. jeg kjørte av alt som het MCACC og andre equalizere og jeg hørte på en cd i dvd, signaloverførsel via optisk kabel.

Derimot, når jeg skrudde opp litt, da var det stor forskjell.
    Infinity er mer "skarp" og har færre detaljer, men det er fremdeles diskanten som Dynavoice er bedre på, noe særlig bass er det jo ikke i forhold til Infinity.

Greit nok, man kan si det er teit av meg å si dette, pga. Infinity var MYE dyrere nye og infinity har 15".

Men jeg har jo hørt andre høyttalere før, bla.a. JBL med 6.5" og de hadde mye mer bass enn dynavoice. Forøvrig klarte ikke JBL'en samme SPL, men ja.. hehe.

Ikke ta dette som avskrekning altså! Jeg tror ikke man får bedre høyttalere for denne prisen og lyden er egentlig veldig bra, men alle skryter jo de høyttalerene her opp i skyene, de sier at F6 som er billigere modell spiller for 5-6.000kr prisklassen og vi vet jo alle at F6 er underlegen M65'en.

Det ville jo sådan vært logisk at M65 måtte spillt bedre enn de i 5-6.000prisklassen, noe jeg egentlig er litt usikker på.

Kanksje de når 5-6.000 prisklassen i kvalitet, men de har ikke bassen på plassen!

Man kan gjerne si jeg har dårlig rom for hifilyd, at mitt 2.67 meter høye tak er en ulempe, bla. bla bla, men jeg plasserte nemmelig Dynavoice på samme sted som Infinity, bare innenfor, samme avstand fra veggen.

Om du har 2500-5000 å bruke på høyttalere, er dynavoice ditt valg tror jeg, men gjerne i sammarbeid med en sub!

Kan jo forøvrig være at bassen myker seg opp etter innspilling og at den da vil gi meg mer guffe.

Diskanten/mellomtone/midbass er jo fin, men dypbassen er ikke her lengre.
    Jeg selger nok uansett infinity, men det er pga. plassmangel, ellers kunne jeg kjørt de fremme og kjørt dynavoice som sidehøyttalere i surround (har jo god senterkanal).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de er litt hissige i toppen ja, men hva forer du dem med strømmessig? Jeg prøvde dem på Atollen jeg hadde og de var ikke bassfattige da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott skrevet og beskrevet Trengte å høre erfaringer da jeg vipper mellom M-65 og den dyrere DF-5...

Hvilken reciever har du? De skal visst kreve endel krefter for å spille ordentlig...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og rom og plassering har jo og mye å si bare så det er sagt. Samt innspilling og ørevoks.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen kommer seg veldig når du har spilt en stund, det kan jeg love deg! Har høyttalerne selv og syntes også det var litt lite bass i starten. Synes de funker best med en plugg i hver høyttaler. Sub er et must uansett synes nå jeg, men det er mye bass i høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller de på Pioneer 1016, som bør klare å dra de her greit nok!
    Det er jo mulighet for bi-amp her og jeg har jo 5.0, ikke 7.0 (mangler sub per dags dato.

Jeg kan altså prøve å koble biwire og sjekke om det kommer seg da.
    Men vil vel aldri få samme bass fra de her som 15" bass, men lyden er jo finere da, men jeg må nok investere i en sub på 12", xtz kanskje.

Får la de spille seg inn nå fremover og komme med ny rapport i morgen.
    Biamp er vel ikke vits å teste før jeg har spillt de inn.

Hvilken port er best å plugge da, er det store spørsmålet, det er jo et eget kammer nederst i kassen, såvidt jeg kunne se, så ville tro man bør plugge et av de øverste, hmm..

høyttalerene står ca. 10-15cm fra veggen bak

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Jeg spiller de på Pioneer 1016, som bør klare å dra de her greit nok!
    Det er jo mulighet for bi-amp her og jeg har jo 5.0, ikke 7.0 (mangler sub per dags dato.

Jeg kan altså prøve å koble biwire og sjekke om det kommer seg da.
    Men vil vel aldri få samme bass fra de her som 15" bass, men lyden er jo finere da, men jeg må nok investere i en sub på 12", xtz kanskje.

Får la de spille seg inn nå fremover og komme med ny rapport i morgen.
    Biamp er vel ikke vits å teste før jeg har spillt de inn.

Hvilken port er best å plugge da, er det store spørsmålet, det er jo et eget kammer nederst i kassen, såvidt jeg kunne se, så ville tro man bør plugge et av de øverste, hmm..

Som du selv er inne på så blir det helt håpløst og sammenligne 15 tommer med 2x6,5 (som vel tilsvarer en 8 tommer i areal).Du er nok litt for godt vant til Infinity.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher

Jeg har plugget den øverste porten, men aner ikke om det har noe å si hvilken jeg plugger. Synes også det hjelper å ha større avstand til veggen.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha talmodighet med bassen, rett ut av boksen tror jeg de fleste høyttalere mangler litt der

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke helt sikker, men er ikke x-change systemet bakpå til for å kunne justere diskanten. Jeg har den på 0-db. Det hjalp litt. Diskanten blir litt skrikende når den er på 4+. Personlig har jeg tatt opp bassen litt på recieveren. Dette hjalp også ganske bra.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

intr i å høyre tilbakemeldinger

bra at det kjem litt info angående desse høytalerne...

konge det...

markedsledende er nok JMDATA: Jmdata.as - Brukte og nye datamaskiner/utstyr

1989,- der....+frakt da desverre for de som ikke er i nærheten av horten.

kan og gjøre et scoop på netthandelen, de kan få fra 1300-2500.. så gjeld vere der på riktig tidspunkt.. forøvrig kun sorte igjen der, og det er 210% uaktuelt...

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

M65 er litt slapp i bassen i begynnelsen..la dem bli "innspilt" først, så garanterer jeg forskjell...men som flere har nevnet her, sub = MUST uansett...Selv kjører jeg en Jamo 6510 sub som spiller GANSKE så greit sammen med Dynavoice M-65...Selv om jeg kunne tenke meg enda en sub for å avlaste den jeg allerede har :P men det får bli neste prosjekt

La i allefall M65'ene få litt tid på seg...og OM du har dem plassert tett til en vegg, så plugg et par bassrefleksrør igjen bak

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, folkens!
    Var så mange innlegg at jeg bare heller skriver dagens handling:

Jeg har ikke latt de spille seg inn enda, pga. damen måtte lese på språk (hun studerer på UIB, russisk bla.a.).

Men, ja.. back to the deal.
    Jeg husket at folk på forumet her anbefalt 4 kvadrat kabelen til biltema, så jeg kjøpte en 10 meter med den, samt noen bananplugger.

Kappet opp den kabelen i 4 x 2.5 meter, så jeg skulle få lik motstand i alle kablene, så skrudde jeg på bananplugger.

Skrudde vekk de broene på terminalene og nå har jeg altså BI-AMP på Dynavoice M65.

Jeg prøvde først å kjøre venstre på vanlig og høyre på biamp og jeg synest jeg fikk litt mer luftig diskant i høyre høyttaler.

Skal nevnes at venstre høyttaler er inntill vegg, så naturlig sett ville den spillt høyere, men jeg følte altså at jeg hadde mer guffe i høyre høyttaler.

Kjørte i stereo-modus, mcacc av og ingen EQ.

--
    Etter dette var gjort, koblet jeg ned mission vegghøyttalerene mine, flyttet infinity sm255 bak sofaen, inntil veggen bak og rev ned kablingen som gikk oppetter vegg og da over tak og ned til andre høyttaler.

De koblet jeg så i infinity sm255, via bananplugger.
    Etter det var gjort, kjørte jeg en AUTO MCACC på pioneer 1016'en, med bi-amp på fronthøyttalere.

Jeg har litt "skadet" hørsel selv, men selv jeg merket at Dynavoice skillte mellom flere hz på mellomtone, enn infinity gjorde.

Igjen, ingen overraskelse, var infinity best på lave hz.
    Jeg tenker altså:
    Jeg har lagt infinity ut på qxl, minstepris 4500kr.

Om jeg ikke får solgt de, bare bruker jeg de der bak og kanskje modder de i fremtiden, eller bare bruker de som bakhøytt.

Om jeg får solgt de, kjøper jeg ialleflal enda et sett M65, men kanskje to sett og da med tiden en sub.

Problemet med SM255 bak, er at om jeg kjører MCACC ALL, mister jeg jo all bass, siden centerkanalen er Mission 70C2 og egentlig ikke matcher noe av det andre, så den vil da dra resten ned.

Om jeg kjører MCACC FRONT, så vil jo fronthøyttalerene begrense bassen til infinity.

Det jeg kan gjøre, er å kopiere MCACC FRONT over på Custom 1 og der fjerne all demping av lave hz i Infinity, da lave hz er vanskelig å retningsbestemme. Kan vel fungere greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ledningsrot :S

Recieveren

Jeg skal la høyttalerene stå å spille radio i natt

Newcomer mr.DIY sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et par brukte M-65 i går faktisk!
    Driver de med en HK AVR 340, og det spiller meget bra. Jeg har såtte diskanten på 0dB, sto på +4dB da jeg fikk de, og det ble litt formye for min del.
    Spillte litt Pink Floyd her i ste, og det var ingen ting å si på bassen her ivertfall!
    De står ganske nært veggen med 2 av portene tett.
    Meget fornøyd med kjøpet så langt

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.DIY
    Driver de med en HK AVR 340, og det spiller meget bra. Jeg har såtte diskanten på 0dB, sto på +4dB da jeg fikk de, og det ble litt formye for min del.
    Spillte litt Pink Floyd her i ste, og det var ingen ting å si på bassen her ivertfall!
    Takk for sist !

Hyggelig att du er fornøyd,og att du spiller Pink Floyd og bruker Harman elektronikk betyr jo bare att de har fått ett godt hjem :-D !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.DIY
    Ja, men kjørte du uten equalizer?

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

De sier jo at avr 340 har litt "Overdreven" bass, om man ikke slår av EQ'en, som ikke slår seg automatisk av mellom surround/stereo.

Pioneer 2016 og 1016 har samme forsterker og det står jo 2016 skal være dyp i bassen, så jeg tror nok M65 kommer seg med litt mer innspilling.

Forøvrig kan det jo være det blir bedre om jeg går bort å justerer ned diskanten, men da må jeg kjøre ny MCACC :P hehe.. men ja. lavere diskant gjør jo at man kan skru høyere før det føles høyt ut og sådan vil man jo da indirekte påvirke bassen.

Jeg synest det er litt mer bass i dag, etter bare innspilling i natt.

Newcomer mr.DIY sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kjører uten noe som helst EQ...
    Når jeg kjører musikk fra pc har jeg justert opp ett par dB fra 60hz og ned for å få litt mer fyldig lyd ved lavere volum. Men det trøkka greit med pink floyd fra cd:P
    Som du sier så vil bassen virke mer framtredende når man justere ned diskanten.
    Så du bør prøve å justere litt bakpå der:P

Og til deg Tony: Tror de føler seg bra hjemme her ja

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker, jeg tenker..
    Skal jeg kjøpe enda et par M65??

Har senket SM255 til 4k i minstepris, men bør jeg kjøpe M85 eller enda et sett M65? hmm? To sett M65 + en sub?

Jeg vet ikke *klø seg i øyet*

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første tipset mitt til deg er å fjerne de jalla banan pluggene. Har hatt samme typen selv og jeg slet godt med bassen helt til jeg fjernet de. Dynamikken og bassen ble av en annen verden. Bananplugger er jo bare tull å ha med annet du skal koble til og fra høyttalerene annenhver dag. Det er uansett et ekstra ledd for strømmen å gå. Og skal du først ha bananplugger kjøp noen skikkelige. De du har der er lagd av samme metallet du finner i lekebiler..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •