Dynavoice M65 i hus! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til der som har bi-ampet m-65:

Merker dere forskjell på bi-amping/ikke bi-amping?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:
    Etter jeg kjøpte plasmatv, snudde jeg stuen min.

Jeg har en L formet stue, i utgangspunktet er stuen ca. 6 x 5 meter, men gangen spiser seg inn i ene hjørnet.

Nå har jeg høyttalere og tv inne i den smaleste delen, som er på ca. 3.2 meter bredde.

Jeg får nå MYE mer bass!

Har nesten for mye bass med m65 nå, så jeg tror jeg skal plugge en eller to porter bak på de.

M65 står nå innenfor infinity sm255'ene, ca. 1.7 meter unna hverandre og ca. 15-20cm fra bakveggen.

Jeg skal flytte sm255'ene som bakhøyttalere og få meg en lav stereobenk og samtidig vinkle m65'ene fra hjørne, men det skjer ikke før jeg er ferdig å male stuen.

Plassering har nok en god del å si for lyd, samt det at jeg nå har vegg til hver side for hver høyttaler.

vedr. biamp, jeg merket jeg fikk mer dybde i bassen ved lavt volum.
    Kjørte biamp på ene høyttaler og vanlig på andre, så jeg fikk direkte sammenlignet live.

Om noen vet delefrekvens på bass til m65, kan det være intr. å vite

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en L formet stue, men jeg har dessverre(?) ikke plassert utstyret slik at jeg har en vegg på hver side.. Har halve stua bak høytalerne, lurer på hvor mye det har å si for lyden?

Gikk det lang tid etter du begynte å bruke dem til du prøvde bi-amping?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så flott ut DaButcher!

Jeg må si at jeg tiltrekkes av det småbarske utseendet til høyttalerne. Skal poste noen bilder når jeg har fått CD-spilleren og høyttalerne, som nå står et eller annet sted i Norge pga påske-pausen... Er du fornøyd med lyden? Funker vel best på rytmisk musikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Jeg har også en L formet stue, men jeg har dessverre(?) ikke plassert utstyret slik at jeg har en vegg på hver side.. Har halve stua bak høytalerne, lurer på hvor mye det har å si for lyden?

Gikk det lang tid etter du begynte å bruke dem til du prøvde bi-amping?
    Jeg merket som sagt stor forskjell!

Prøvde bi-amp etter en dag elns.

Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Det så flott ut DaButcher!

Jeg må si at jeg tiltrekkes av det småbarske utseendet til høyttalerne. Skal poste noen bilder når jeg har fått CD-spilleren og høyttalerne, som nå står et eller annet sted i Norge pga påske-pausen... Er du fornøyd med lyden? Funker vel best på rytmisk musikk?
    Ja, de ser pene ut og har grei byggkvalitet.
    Lyden er fin ja, diskant/midbass er ganske fin, men det er jo ikke 15" bass seff.. Men litt tight bass.

Jeg har nå plugget en port i hver høyttaler, skal eksperimentere litt fremover med plugging av porter.

Ps. flere bilder her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/DaButcher

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig at lyden er fin, iallefall formeg som har vært vant til dc12.
    Det er plutselig blitt gøy å høre på musikk igjen, mye mere detaljert og fin i lyden! Testet ut Dire Straits (Communiqe) og Yello (Stella), syns høytalerne var nydelige til disse. Hørte lyder/detaljer som jeg aldri fikk hørt med dc12´erne!
    Vsx 1015 fungerer fiint til disse. Gjenstår å prøve bi-amping.

Savner kanskje bassen litt, men der hjelper jo subben til..noe som er ett must..som jo også er flere ganger tidligere her.

Det eneste minuset jeg kommer på i farta er skjermingen ettersom jeg ennå har crt-tv, men skal ha megplasma/lcd etterhvert. Noe annet som var litt uvant (iallefall for meg) var att terminalene var 3/4 opp på høytalerne.

Ett lite spørsmål til slutt: Er det kun når høytalerne står nært en vegg at det gir mening å bruke basspluggene? Har som sagt ei halv stue bak høytalerne..hehe

Skal legge ut bilder når jeg bare får krympet bildestørrelsen. Forslag til program som kan krympe dem?)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Må si meg enig at lyden er fin, iallefall formeg som har vært vant til dc12.
    Det er plutselig blitt gøy å høre på musikk igjen, mye mere detaljert og fin i lyden! Testet ut Dire Straits (Communiqe) og Yello (Stella), syns høytalerne var nydelige til disse. Hørte lyder/detaljer som jeg aldri fikk hørt med dc12´erne!
    Vsx 1015 fungerer fiint til disse. Gjenstår å prøve bi-amping.

Savner kanskje bassen litt, men der hjelper jo subben til..noe som er ett must..som jo også er flere ganger tidligere her.

Det eneste minuset jeg kommer på i farta er skjermingen ettersom jeg ennå har crt-tv, men skal ha megplasma/lcd etterhvert. Noe annet som var litt uvant (iallefall for meg) var att terminalene var 3/4 opp på høytalerne.

Ett lite spørsmål til slutt: Er det kun når høytalerne står nært en vegg at det gir mening å bruke basspluggene? Har som sagt ei halv stue bak høytalerne..hehe

Skal legge ut bilder når jeg bare får krympet bildestørrelsen. Forslag til program som kan krympe dem?)
    Plugger vil gjøre bassen mer "tight", men du vil få dempet bassen også.
    Om du flytter høyttalere nærmere vegg, feks. 20cm fra vegg, såfår du mer bass.

Sjekk også at du har mcacc satt til large!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder på plass i ny minHiFi profil