Dynavoice M65 i hus! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Første tipset mitt til deg er å fjerne de jalla banan pluggene. Har hatt samme typen selv og jeg slet godt med bassen helt til jeg fjernet de. Dynamikken og bassen ble av en annen verden. Bananplugger er jo bare tull å ha med annet du skal koble til og fra høyttalerene annenhver dag. Det er uansett et ekstra ledd for strømmen å gå. Og skal du først ha bananplugger kjøp noen skikkelige. De du har der er lagd av samme metallet du finner i lekebiler..
    Hehe, jeg får prøve i morgen..
    Får vel selge de på QXL da, om lyden blir merkbart bedre :P

Synest ellers M65 begynner å bli litt bedre nå, har spillt en del på de i dag, etter jeg kom tilbake fra Haugesund til Bergen :-)

Kan vel også ha noe å si at jeg kjørte med koss porta pro på ørene, koblet til creative zen v plus, samt da åpent vindu med 116db peak eksosanlegg! :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å bestillte meg C6'en i sort, men det er jo en måned leveringstid (ubekreftet), hehe.. bestillte igjen fra Untitled Document , men har ingen hastverk

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bra høyttalere, uten tvil!

Og når jeg fikk dem på Netthandelen.no - forsiden til 1730 inkl. frakt så er det et røverkjøpt.

Men to spørsmål - litt endelig avklaring:

a) hva betyr egentlig x-change
    - 0dB = ?????
    - +2dB = ?????
    - -2dB = ?????
    - +4dB = ?????

b) bassplugger
    det er 4 hull bak, og hvor skal disse 2 pluggene stå for å få best lyd?

Jeg kjører sub så dypbassen er ikke noe problem.

Til slutt: vil en centerhøyttaler gi meg enda mere diskant?

edit: fant dette på svensk side:
    Citat från Dynavoice hemsida:
    X-change - Flexibel
    Eftersom alla har olika ljudideal - även audiofiler - så är även Definition utrustad med en X-change-terminal. Längst upp på terminalen så hittar du 3 extra guldplätterade kontakter. Dessa används för att finjustera det kritiska mellanregisterområdet efter din egen smak. Du kan välja mellan -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. I och med att detta området ändras, så ändras hela karaktären på högtalaren. Du slipper därmed ändra på bas/diskant- kontrollerna på förstärkaren för att du ljudet du föredrar.

Den siste setningen er litt pussig da det er mye enklere å endre tonekontroll fra fjernkontrollen enn å måtte bak høyttalerne og dille........

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snakk om Dynavoice for tiden, har selv m-85. Justeringen bak x-change, tror jeg går på mellomtonen og ikke diskanten,,Ble aldri fornøyd med bassen i
    Dynavoice M-85, selv om de har 2 stk. 8 tommere pr. høytaler. Først når jeg fikk en XTZ 12 " Sub ble lyden tilfredstillende i forhold til prisen på hele anlegget. Bruker en Rotel stereo forsterker på 2 x 100 W..kostet 7k for 6 år siden.. så den driver høytalerene godt..

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig mye bra info her! Har vurdert en stund nå å kjøpe noen Dynavoice Challenger M-65.. Er glad i litt bass, er kanskje M-85 et bedre alternativ? Har lest masse om M-65, om hvor bra'e de er osv, men har nesten ikke lest noe om M-85.. Hva kan det komme av? Er de ikke like gode?

Skal også kjøpe ny forsterker.. En som driver de bra og har nok trøkk.. Har noen noe å anbefale? Skal helst ikke overstride 3, 4, 5000,- kroner klassen.. Mulig noe fra Hifiklubben? (Kanskje jeg får litt rabatt der, siden pappa har kjøpt utstyr der for hvertfall 50 k..)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!
    Morro med litt aktivitet i tråder :-)

X-Change er justering av nivå på diskanten (jeg hører ganske stor differanse).

asvaberg
    X-Change som du fant ut, er jo justering.
    0db vil jo være "referansen", mens 3db er dobbelt så høy lyd.

Fordelen med å justere på høyttaleren, vil jo være at du ikke bruker en EQ som potensiellt forvrenger signalet.

Videre, driver du da ikke å justerer med motstander, som jeg ville tro har en liten positiv fordel med at du da har mindre effekt-tap i filter.

Basspluggene ja, noen sier du må ha 1 der for å få hifi-bass.
    Jeg hører fremdeles ikke noe særlig forskjell med 1 eller 2 plugger.

Kjørte først med to, tok ut begge, så satt jeg inn en.
    Tok nå ut begge igjen, hehe..

Det jeg gjorde isteden, var å stifte fast dempermatriale fra biltema:
    Biltema Norge

obs! dette stiftet jeg til veggen!! Ikke til høyttaler.
    Jeg stiftet da en slik bak hver høyttaler, så bassen ikke skulle reflekteres så "hardt"..

Ellers, vedrørende senterhøyttaler.. Vil du ha mer diskant? hehe.. Jeg synest det er mye diskant. Men hvordan dine høyttalere høres ut, har også med kabler og forsterker, samt da signalkilde (dvd/cdspiller) å gjøre. Om du har en stereoforsterker kan du jo justere diskant der også, men det er merkelig om du har for lite diskant på M65!

Jonten:
    Dynavoice er ikke noe du kjøper, om du foretrekker MYE bass som et av de viktigste kriteritumene.

Derimot er jo midbass/mellomtone/diskant veldig bra, iallefall på m65.
    DF serien har visst enda mindre bass, men bedre diskant.

M85 har vel samme diskant som M65 tror jeg (?), men nok mer bass.
    For mine ører, har M65 for lite bass, men nå har jeg jo laget meg sub, hehe.

wiDeass#KL:
    Du blir neppe "svindlet" om du kjøper M65 eller M85.
    Når jeg har kvittet meg med infinity sm255'ene, skal jeg ha meg enda et par.. C6'en er på bestilling allerede, forventet levering (ubekreftet) 20/3.

Husk at M85 nok krever mer forsterker enn M65 og at de kan bi-amp'es :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy med egen Dynavoice "klubb".

Men tilbake til X-change.
    Dette er vel for mellomtonen og ikke diskanten. Jeg satt det nå på +4dB og hører noe forskjell men ikke mye.
    Jeg kjører jo, i mine øyne, veldig bra komponenter i Yamaha receiver og CD spiller, og jeg har nå skjønt at jeg på tidligere anlegg har hatt alt for skarp diskant. Nå er lyden fantastisk naturtro.

Basspluggene:
    det er fire hull bak, 2 oppe ved mellomtonene og 2 nede bak bassene. Pluggene stod i de to øverste da de ble levert- jeg vil tro at dette er "tomme hull" bare så man har pluggene et sted. De to nederste er jo bak bassene og da til å dempe.

Ohm:
    disse høyttalerne er 4-8ohm - skal jeg la receiver stå på 8hm min eller justere ned til 6?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som sliter med bassen, hvordan kan det ha seg. Jeg har hatt mine m65 nå i ca 3 veker. Og det er mer enn nok bass på dem til musikk. På film så mangler det kanskje litt i det dypeste området ( til synkeminer og ekkolodd osv ) men husk på hva sem koster da. Man kan jo ikke forvente hi-end lyd av Ht til 2500kr for paret.

Jeg bruker en Rotel 972 og har 1 par m65 i front og 1 par s6 bak. Det funker som bare det og til komplett pris på 6500 kr ( kjøpte Rotelen brukt ) så kan jeg ikke tenke meg noe bedre. Til alle som har stramt budskjett og trenger høytalere så vil jeg anbefale dem. Spesiellt om musikksmaken din er metall/rock Techno/disco. Til prisen av dem så tror jeg ikke man finner noen som er bedre til den prisen. De er fysisk ganske store ( m65 ) så de er ikke for veldig små rom.

Jeg har prøvd meg frem med de portene bak en del. Ht står ca 30cm fra bakvegg og er skrået inn mot sweetsopt ca 15 grader. Jeg sitter ca 4 m fra racket og har 1 m til bakvegg. Jeg har port nr 2 ovenifra tettet til vanlig. Skal jeg spille høy musikk med morrofaktor så tetter jeg faktisk port 2 og 3 ovenifra.

Skal kjøpe meg et effekttrinn til m65 da jeg fikk låne et godt trinn av naboen, ( husverten ) da opnet lyden seg betraktelig, og ble en del klarere spesiellt kanskje på vokaler men også på doble basstrommer. Fikk mye mere kontroll på det hele.

Alt i alt så kan jeg ikke annet enn å bli imponert av dess "svenskene" til rett over 2000kr paret.

Anbefales trygt.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avasberg
    Jeg har sannelig ikke sett inn i de to øverste hullene, men jeg håper nesten det er som du sier.

Jeg har ikke prøvd å plugge de nederste basshullene, kan være derfor jeg ikke merket forskjell, hehe..

Men plugging fører uansett til mindre bass.. Men om det er som du sier, slipper jeg å ha de putene liggende et eller annet sted!

Angående recieveren din, har den nok mer effekt i 6 ohm.
    4-8 ohms høyttalere pleier å ha 6 ohm nominell impedanse, så 6 ohm på forsterkeren din er nok riktig "setting", så lenge du ikke har andre høyttalere med høyere ohm, feks. da centerkanal og bakhøyttalere, som gjerne ofte er i 8 ohm nominell impedanse.

Retep
    Jeg brukte før Infinityer fremme, med 15" bass. Så det er jo naturlig at jeg savner bassen. Løsningen er å bruke sub!

Ellers, folkens:
    vet noen frekvensområdet til bass-elementene i dynavoice m65? delefrekvensen?

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Dynavoice

Sånn, da var ett par Dynavoice m-65 kjøpt for ca 1750,- inkl frakt. Venter i spenning.. Skal drive dem med en VSX 1015 og bruke en B&W ASW650 til å fylle på med bass, ettersom jeg har skjønt her så kan det trenges. Bruker for tiden ett par CV DC12 til front og ett par gamle Paradigm Titan bak godstolen. I godstolen har jeg montert en clark tst239, men har ikke forsterker til den ennå, om det ikke går å bruke min gamle Denon AVR 600-RD (noen som vet om det går?)

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud så lyst jeg har på ett sett jeg også! xD

Tror dere jeg vil bli positivt overrasket om jeg går fra CV CLSC-12 til ett par Dynavoice M65?

Jeg er liksom ute etter HT med bedre, bredere og dypere lydbilde, men som likevel har muligheten til å slå til litt fysisk.. Og ut i fra det jeg hører og leser, så mangler det vel egentlig ikke på bass på innspilte M65?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Herregud så lyst jeg har på ett sett jeg også! xD

Tror dere jeg vil bli positivt overrasket om jeg går fra CV CLSC-12 til ett par Dynavoice M65?

Jeg er liksom ute etter HT med bedre, bredere og dypere lydbilde, men som likevel har muligheten til å slå til litt fysisk.. Og ut i fra det jeg hører og leser, så mangler det vel egentlig ikke på bass på innspilte M65?
    Det er ett bedre lydbilde jeg også ønsker meg, håper at det er det jeg får med disse Syns dc12`erne jeg har gir ett unyansert og grumsete lydbilde igrunn, de er jo ikke helt nye heller da..hehe.

Noen andre her som har gått fra f.eks litt eldre CV til Dynavoice som kanskje kan si litt om forskjellen på lydbilde når man bruker de til film (går mer på film enn musikk hos meg) Ga 1051,- for de,men siden jeg bor langt mot nord så ble det en del i frakt.hehe %)

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, må ikke glemme forskjellene på nyere CV i forhold til M65 heller da! Selv om det kanskje kan være mindre forskjeller i lydkvalitet de imellom..?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Ja, må ikke glemme forskjellene på nyere CV i forhold til M65 heller da! Selv om det kanskje kan være mindre forskjeller i lydkvalitet de imellom..?
    Burde nok tatt med nyere også, var tross alt din melding jeg siterte..hehe :-)
    Kan uansett ikke tro at det blir verre enn det oppsettet jeg har nå, betyr også litt at det nesten er halve bredden sammenlignet dc12`erne som står her nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også tilslaget på et par M65 på netthandelen, jeg har har et par M85 fra før og tenkte jeg skulle bruke M65 som bakhøyttalere.
    Hvordan ville det funke med M65 som senter mon tro?
    Vil det bli "feil" spredning av lydbølgene hvis den legges på siden?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eggi
    Jeg fikk også tilslaget på et par M65 på netthandelen, jeg har har et par M85 fra før og tenkte jeg skulle bruke M65 som bakhøyttalere.
    Hvordan ville det funke med M65 som senter mon tro?
    Vil det bli "feil" spredning av lydbølgene hvis den legges på siden?
    hmm, får du lagt den høyt nok da?

jeg har fremdeles ikke mottatt min cs6 :/

ps. det fins jo bokhyllehøytt fra dynavoice også, som kan brukes om man ikke trenger magnetisk skjerming.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i alle fall fornøyd med mine Dynavoice-høyttalere. Ikke så veldig mye bass i de, men jeg synes det er akkurat passe, og jeg har to porter åpne. Til film så har jeg jo en sub som hjelper til litt.

Har sammenligna de rett ved siden av CV V-12F, og synes Dynavoice spiller mye finere. CVene låt hule, udetaljerte og allt for mye bass i forhold til M-85 synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooopps. vant vist et sett med m-65 på netthandelen. trenger egentlgi ikke men var billkig. endte på 1350kr plus frakt

men går det og bruke slike høytalere til senter høytaler?

har klipsch sp 1 til fronter og tilhørende klipsch senter. men kan det funke og bruke m65 til senter kanal istednefor klipsch saken? eller vil det ødelegge hele lydbildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

ville bare si at jeg har joinet klubben. Har ommøblert de få kvadratmeterne jeg har til disposisjon for å få plass til høyttalerene og komponentene. Gleder meg stort nå. Kjøpte M-65 i svart. Vinglet mellom M-65 og M-85 men til 1.800 kr. levert på døren var M-65 et klart valg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har Hk970 stereo forsterker å dynavoice F6.
    syns di spiller vedlig bra. merket forsjell før og etter innspilling ja.
    nå har jeg ikke prøvd å plugge hullene bak ennda da. vis det skulle være krise så har jeg 10" sub i tilleg :P

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •