B&W 805S eller Mentor 2 til Arcam A90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 805S eller Mentor 2 til Arcam A90

heisan

jeg skal selge mine Patos 402 mk2 og kjøpe noen mindre høytalere pga plassmangel( skal snart bli samboer og trenger mer plass)

Dette er alternativene jeg har sett meg ut, og det jeg lurer på, er om B&W 805S er verdt prisforskjellen i forhold til Mentor 2

stuen min er ikke så stor(ca 22 kv2) og litt avlang og høtalerne står i den ene enden av stuen.

håper det er noen som har gode råd å komme med

spiller alt fra listepop,blues, pink floyd osv, men ikke noe særlig klassisk

ha en fortsatt fin kveld

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Arcam A85 sammen med gamle 805 (uten S). Det var ikke en spesielt god match. Ikke sånn at det låt direkte fælt, men det låt litt innestengt og livløst. Fikk ikke ut potensialet i høytaleren med andre ord.

Nå skal det jo være en del forskjell 805 og 805S, så det er jo ikke umulig at 805S passer bedre. A85 er jo heller ikke A90, selv om det meg bekjent ikke er store forskjellene. Men uansett ville jeg nok ikke kjøpt uhørt i hvertfall.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Hadde Arcam A85 sammen med gamle 805 (uten S). Det var ikke en spesielt god match. Ikke sånn at det låt direkte fælt, men det låt litt innestengt og livløst. Fikk ikke ut potensialet i høytaleren med andre ord.

Nå skal det jo være en del forskjell 805 og 805S, så det er jo ikke umulig at 805S passer bedre. A85 er jo heller ikke A90, selv om det meg bekjent ikke er store forskjellene. Men uansett ville jeg nok ikke kjøpt uhørt i hvertfall.
    Må ikke sammenlikne N805 med 805s. Har selv hatt begge og synes ikke en kan bruke N805 som grunnlag her.
    Har hatt Arcam a32 og a90 med 805s. Begge ga meg fullverdig musikkopplevelser. B&W 805s er den høyttaleren som har passet best hos meg og jeg kjøper den gjerne igjen.
    Mentor har jeg bare hørt på Hifiklubben og må si at jeg gjerne kunne tenkt meg å utforske den mer. Liker bedre utseende på B&W, men lyden i Mentor var meget bra.

Mener ikke N805 er en dårlig høyttaler, men lyd og egenskaper er veldig forskjellig fra 805s.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Mentor 2 og 805s hjemme til test samtidig. Jeg spilte på flere forskjellige forsterkere, også en Arcam A85 (lånt av kompis). Må si at både Mentor 2 og 805s låt utmerket på A85. Mentor 2 er en meget god høyttaler, veldig engasjerende og dynamsik. Men jeg likte rett og slett 805s bedre, faktisk så mye bedre at det forsvarte prisforskjellen.

Jeg kan ikke annet en å anbefale deg å ta en lyttetest hjemme hos deg, helst begge samtidig. Sjansen for at du ender opp med en av de er overhengende stor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •