Nye Fronter!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59

Tråd: Nye Fronter!

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Nye Fronter!

Javell folkens, da begynner tenkinga mi. har planer om å sløyfe ferien i år og investere i nye fronthøytalere.
    Da trenger jeg litt hjelp: Prisklassen er ca 20K. Skal være Bi-Wire. Ellers er det fritt fram å komme med forslag, Mentor er veldig fristende, kanskje noen av dere har erfaringer med disse eller andre i denne prisklassen?
    Setter umåtelig stor pris på hvis dere kommer med forslag at dere også legger ved linker til forhandler. Mvh. Aleksander Tengesdal

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare frontene eller skal resten byttes ut på sikt for å matche?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er usikkert, enten blir alt byttet ut på sikt eller så blir det overgang til kun stereo med utbytte av AVR mot Preamp og effektrinn.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbiller meg at det er mange som anbefaler Klipsch til Denon, selv om jeg ikke er noen stor fan av Klipsch selv. RF 63 kan kanskje være noe? Med en følsomhet på 99dB skal det ikke mangle på trykk iallefall.
    Se her Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Ville kanskje gått for noe fra Audiovector selv, men det har kanskje mer sammenheng med et selvbygg fra tidlig 90 tall å gjøre...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Ja klart brukt er en mulighet, men da jeg ikke får feriepenger før i juli så blir ingen avgjørelse tatt før det. Men kanskje noen kan hjelpe meg med dette også, da jeg vet at mange smarte hoder der ute vet sånn ca hva høytalere ligger på brukt.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka med Klipsch RF-83:twisted: Har selv vurdert dem da eg hører mye på Rock og lignende men da ville eg også vurdert en vincent pre.amp til oppsettet ditt da d ska være bra match med rør til klipsch.
    D er dårlig med RF-83 på bruktmarkedet enda:-?

Test
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide

D er flere forhandlere av dem men her er ihvertfall en link
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er absolutt en mulighet siden disse har høy følsomhet, har kikket masse på disse men er usikker på hvordan klipsch er på detaljer. Dynamikken er jo enorm, men er ikke klipsch litt mye konserthøytalere for rock/pop?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali Mentor 6. En absolutt killer til 20K

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp denne har jeg vurdert sterkt etter en kongelig lytteseanse hos hifiklubben. Så det er absolutt en mulighet, håpet noen andre hadde preferanser med denne høytaleren parret med diverse utstyr. Hørte den me NAD M3 og det va som Jim Carrey så velartikulert sier det "LIKE A GLOVE!"

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørg for å kjøpe noe med litt varme i klangen, så slipper du å bli lei etter en stund. Høyttalere med veldig bra oppløsning og super detaljert i toppen høres veldig imponerende ut i begynnelsen. Men man har en tendens til å gå lei lyden, spesielt om du liker å guffe på litt. Og om rommet der de skal stå har dårlig demping eller du ikke har mulighet for demping(WAF) bør du være xtra forsiktig. Hør på en del høyttalere og sammenlign, slik at du vet ca hva som er lyst eller noe dempet i toppen.
    Jeg har nå Helicon 400 som er på grensen av for lyst, selv med varmt klingende elektronikk. Det beste jeg har hørt av høyttalere er Sonus Faber Cremona på McIntosh elektronikk, dette låter så varm og luftig og detaljert at du blir målløs. Var å hørte Martin Logan Vista og Vantage før SF, jeg glemte Martin Logan umiddelbart. Så om du har mulighet, ta deg en tur for lytting av Sonus Faber. Ellers lykke til der ute i jungelen av go og dårlig lyd

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takker for tipset. Men mine opplevelser er at Dali er imponerende i toppen slik som du sier. Men jeg har kunnet temme dette med ytstyr og kabler. Vincent spilleren min med rør gir en varm klang, Denon er også ganske varm, og kablingen med Kimber "All The Way" får dette til å låte ganske varmt nesten uansett. Så egentli vil jeg si meg såpass fornøyd med utstyret mitt at jeg tør å si at jeg kan klare temme Dali's overivrige måte å "vise seg frem" på. :-D men tuse takk for tips, skal ta det med meg videre

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig med folket lenger oppe, en får utrolig mye mer brukt for 20 lapper enn nytt, men en får mye bra nytt også, og i tillegg tryggheten ved å kjøpe nytt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har du rør med i oppsettet går det nokk meget bedre
    Jeg har også temmet mine ganske bra nå, med massive 6kv bi-wire kabler og oppgradert delefilter og innternkabling. Selv i Helicon er delefilteret SIMPELT.

Om det dukker opp nonsuper billige Sonus Faber Cremona, kommer nokk mine Helicon 400 til å bli solgt ! Piano Gloss Balck

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en trygghet med å kjøpe nytt, men har handlet veldig mye brukt her på AvForum og er veldig fornøyd med måten jeg blir behandlet på, man ser en seriøs annonse lyse lang vei i forhold til de som ikke er noe. :-D Brukt er absolutt en mulighet så lenge det kommer fra seriøse folk hehe

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D er kjekt å få litt mer ut av pengene med brukt utstyr.:???:
    MEN d er deilig å få nytt uåpnet snadder utstyr hjem i stuen også, timevis med innspilling og lytting er litt av gøyen:-D

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Ja har du rør med i oppsettet går det nokk meget bedre
    Jeg har også temmet mine ganske bra nå, med massive 6kv bi-wire kabler og oppgradert delefilter og innternkabling. Selv i Helicon er delefilteret SIMPELT.

Om det dukker opp nonsuper billige Sonus Faber Cremona, kommer nokk mine Helicon 400 til å bli solgt ! Piano Gloss Balck
    Da synes jeg du skulle funnet deg et par Sonus Faber i Juli, :-D Hvordan opplever du Helicon med BiWire i forhold til SingleWire? Ble diskanten mer behagelig når den ikke blir i så stor grad tatt hånd om av en kabel?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    D er kjekt å få litt mer ut av pengene med brukt utstyr.:???:
    MEN d er deilig å få nytt uåpnet snadder utstyr hjem i stuen også, timevis med innspilling og lytting er litt av gøyen:-D
    JACKPOT!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Da synes jeg du skulle funnet deg et par Sonus Faber i Juli, :-D Hvordan opplever du Helicon med BiWire i forhold til SingleWire? Ble diskanten mer behagelig når den ikke blir i så stor grad tatt hånd om av en kabel?
    Merker ikke særlig stor forandring med eller uten bi-wire. Men merket veldig stor forskjel etter at jeg oppgraderte delefilteret, med flere motsatnder slik at det sørger for bedre strøm tilførsel til bassene. Bassen er helt enorm nå, kjapp kontant og dyp. Har aldri savnet subben nå !!! Må bare oppleves. Siden delefliteret nå har bedre muligheter for å levere strøm og jeg bruker massive 6kv kobber kabler, føles nå hele lydbildet mere fyldig og naturlig. De drives nå veldig bra av en PS AUDIO HCA-2.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Merker ikke særlig stor forandring med eller uten bi-wire. Men merket veldig stor forskjel etter at jeg oppgraderte delefilteret, med flere motsatnder slik at det sørger for bedre strøm tilførsel til bassene. Bassen er helt enorm nå, kjapp kontant og dyp. Har aldri savnet subben nå !!! Må bare oppleves. Siden delefliteret nå har bedre muligheter for å levere strøm og jeg bruker massive 6kv kobber kabler, føles nå hele lydbildet mere fyldig og naturlig. De drives nå veldig bra av en PS AUDIO HCA-2.

Hørtes bra ut, sub er en uting i stereo etter min mening. Hvordan er Helicon i henhold til plassering? Vinkler du dem inn mot lytteposisjon, etter hva jeg har hørt så anbefaler Dali at de skal spille "rett fram". Etter mine erfaringer spiller mine Concept best vinklet inn. Mister litt bass men dette løses ved hjelp av og flytte det bittelitt nærmere bakvegg

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •