SVS PB-10..Blir den for liten?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer oljetransport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB-10..Blir den for liten?

Hei.
    Har nå hatt min SVS sub i snart et år...og synes at jeg har et lite problem..Jeg blir aldri fornøyd!
    Har et rom på 3,5x5m,og har prøvd den i alle mulige plasseringer,med alle mulig slags fasestillinger.Har nå funnet en posisjon som jeg synes den funker best,men synes det langtifra blir nok! Er den for liten i forhold til resten av anleget? (se signatur)
    Burde jeg kanskje gå opp til 15" eller kanskje 2x12".??
    Ingen tvil om at bassen funker-elementet basser je helt vilt når jeg står over det-sinnsyk vandring på elementet. På basstest cd så er det jo så bilder dirrer og skrangler-men ikke fysisk på MEG!??
    Hva mener ekspert-panelet??

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er HELT enig med deg!
    PB10 blir for liten og klarer ikke holde følge med Klipsch etter min mening. Den slår godt og kraftig, men Klipsch drar fort ifra når det kommer til volum. PB10 slår ikke fra seg så kraftig fordi det er jo "bare" en 10". Har selv pittelitt mindre rom enn deg, 14-15kvm, og det hender den blir for liten. Men den er vill til å være en 10". Prøv deg på Plus/2 du

Neste gang blir det Plus/2 på meg vertfall

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hehe-Plus/2 blir vel litt i STØRSTE laget vel
    En 15" tror jeg ville passe bedre i rommet mitt... Synd ikke SVS eller Klipsch lager 15" subbere..
    Litt flaut å si det-men en kompis av meg har kjøpt en US Carvor 12" til snaue 1000lappen-og den basser faktisk minst like bra som min SVS.....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en US Carvor følger SVSen blir jeg mildt sagt sjokkert, hva slags plassering har du på den?

Beskrivelsen i første innlegg gir meg hint om at du kanskje ikke ha plassert den bra? En PB10 skal nok levere varene på rett over 17 kvm...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lurer jeg på om det er noe galt med din plassering, hehe. Så dårlig er den ikke.

Plus/2 blir ikke for mye, bare å skru ned litt da, så har den litt pusterom i stede for å kjøre en annen sub på max

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gikk ikke like dypt som min-men det trøkka like bra synes jeg..
    Har prøvd alle mulig slags plasseringer-hadde den inntil sofaen en gang-da dirra det litt i boksebeinet og "ræva"
    Nå står den i frontrekka slik at elementet peker mot meg. Klarer ikke tegne på data,men frontrekka og sofaen står på kortveggene

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, viss du gidder ta deg bryet kan du jo prøve å sette subben i sofaen og gå rundt i rommet pg høre hvor bassen er best (der plasserer du subben).

Dette tipset fikk jeg en gang, har ikke prøvd det selv men kanskje det kan være verdt et forsøk?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg prøvd gitt-var ikke store forskjellen uansett hvor jeg stod på alle fire irommet.(så sikkert veldig lurt ut for folk som ikke visste hva jeg drev med)
    Men hvorfor skal SVS være så jævli vanskelig å plassere/kalibrere.Hadde en BW 12" sub for noen år siden-den var bare Plug&Play.Kun Gain justering og 0-180 grader switch.
    Kan være at jeg setter lista altfor høyt-har hatt på dc15 og 1515 opp gjennom ungdommen,samt 137db i bil

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett rom på litt over 20m2 og det er ikke for mye med en pluss/2. Poenget å ha areal/utslag nok for å flytte nok luft, det er det som gir bukse blafring ikke bare nivået.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok hatt en større sub ja. Eg hadde først en Audio Pro Nova 10" som eg kjøpte for 4000kr for ca 4 år siden. Synst det ble sinsykt bra. Men når eg fikk jobb og ble eldre. Så tenkte eg og følte att eg trengte mer. Så eg kjøpte en Audio Pro Supreme 10" (er samme som nova bare nyere deler) Enda ikke fornøyd. Så no har eg en DIY til 6000,- Ett 12" XXLS element med 500W Bash i 100 liter bassreflekskasse. Dette trøkker noe sykt. Over 110 dB på de fleste hz fra 20 - 80..... Ambefaler nok en 12" ja. Enten SVS 12" eller Sunfire 10"

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oljetransport
    En 15" tror jeg ville passe bedre i rommet mitt... Synd ikke SVS eller Klipsch lager 15" subbere..
    Litt flaut å si det-men en kompis av meg har kjøpt en US Carvor 12" til snaue 1000lappen-og den basser faktisk minst like bra som min SVS.....
    ein 15" blir stort sett for treig.... den vil ikkje kunne holde følge med kjap musikk........ det er detfor svs bruker 12"...

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ein 15" blir stort sett for treig.... den vil ikkje kunne holde følge med kjap musikk........ det er detfor svs bruker 12"...

du kan jo gå opp til ein pb12-NSd, den spiller nok med litt mer trøkk.....

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om en 15" blir for treg kommer helt an på elementet.. et billig 15" element vil nok oppleves som "slapt" og "tregt" pga. at motorkonstruksjonen ikke klarer å holde kontroll på membranen, mens om du legger litt mer penger i det, og kjøper et skikkelig element, så vil det spille veldig bra.

Andre faktorer som bestemmer hvordan bassen oppleves er også kassekonstruksjon og om forsterkeren klarer å holde kontroll på elementet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg prøvd gitt-var ikke store forskjellen uansett hvor jeg stod på alle fire irommet.(så sikkert veldig lurt ut for folk som ikke visste hva jeg drev med)
    Men hvorfor skal SVS være så jævli vanskelig å plassere/kalibrere.Hadde en BW 12" sub for noen år siden-den var bare Plug&Play.Kun Gain justering og 0-180 grader switch.
    Kan være at jeg setter lista altfor høyt-har hatt på dc15 og 1515 opp gjennom ungdommen,samt 137db i bil
    Her er noe galt. Har 1 PB10 på mitt rom på 16KVM nå og det trykker vanvittig.Hadde oppe og testet mot noen 15" fra vega og det var som natt og dag. Han fyren som eide vegaene solgte de med en gang og kjøpte SVS. Men jeg er ingen ekspert på området men det er mulig du skal vurdere 2 stk av disse. Sikkert plasseringa di som ikke stemmer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner meg igjen 100% med trådstarter. Så det endte med at jeg solgte både XTZ og SVSene.. De to sammen trykket mindre enn Daliene til en kompis av meg. ca 18 kvadratmeter her. Hvorfor skal bass være så JÆVLIG vanskelig? På noen innspillinger kunne det høres ok ut, men ved de fleste sangene så høres det bare tamt ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Kan det være noe galt med subben da? Mener å huske det var en tråd om akkurat samme sub som hadde samme problem..
    Har jo prøvd plassering i alle mulige hjørner..Synes det er merkelig at det ikke skal trøkke noe i det hele tatt...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en SVS Plus/2 til mitt nye klipsch Front RF-62 RC-62 og RS-52.
    Så Independence day i dag med DTS lyd 1. orntlige testen...

Dæven hakki det spiller fra seg. Har et rom på ca 15-16 kvm til de.

ISD/NSD 10 er vel god for 115 dB. Ved hjørne plassering og lav LP på subben skulle det jo holde akkurat :-O

Hva med storebror NSD 12 ??? er den og for stor kansje? Eller enda en 10 ....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det SVS-boblen som er i ferd med å sprekke?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0