Hvilken sub til Black diamond v.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sub til Black diamond v.2

Hvilken sub av xtz's W12 eller W10.16 bør jeg ha til hjemmekino oppsett med 4 stk audio pro black diamond v.2?

I utgangspunktet ville jeg ha 12" men pga lang ventetid på denne så lurer jeg på om 10" kan gjøre jobben like bra?

Har lest endel om disse to her på forumet og begge får jo glimrende kritikker, men er det noen som har noen erfaringer til de aktuelle høyttalerne jeg snakker om, og kan det evt funke like bra med 10" ..?

:???:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening om dette?

Tror kanskje 10" sub er nok til disse høyttalerne, men om jeg evt skulle velge Audio pro's Image 44 serie, 4stk av disse, så burde jeg kanskje vente på 12" fra XTZ ? eller hva?

Dette er alternativene jeg har...

Image 44 er høyere og slankere og passer mitt syn til design bedre, men det er jo en mindre og svakere høyttaler en black diamond, slik at en 12" sub vel er å foretrekke..

Noen med "profesjonelle" synspunkter til dette?

Kanskje det aller beste er en av hver..;-)

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en 99 W8.16 og en SUB B1.36 fra ap og jeg må si jeg liker klangen og dybden til ap bedre som høres ut som en bass. 99 W8.16 er litt for svak når du drar opp volum men er fin til de øvre hz i bass bildet, sammen synes jeg de funker ypperlig og anbefaler deg å bare kjøre på videre med ap da jeg ikke ble veldig imponert over xtz i forhold til ap sine suber. jeg kjører v.2 i front og senter mens jeg kjøpte image 12 bak

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    jeg har en 99 W8.16 og en SUB B1.36 fra ap og jeg må si jeg liker klangen og dybden til ap bedre som høres ut som en bass. 99 W8.16 er litt for svak når du drar opp volum men er fin til de øvre hz i bass bildet, sammen synes jeg de funker ypperlig og anbefaler deg å bare kjøre på videre med ap da jeg ikke ble veldig imponert over xtz i forhold til ap sine suber. jeg kjører v.2 i front og senter mens jeg kjøpte image 12 bak

Heisann og takk for det. Har forresten tenkt å gå for ap image 44 til hele surroundoppsettet samt vector v.2 i front. Vurderer ap B1.36 også til sub, eller både en 12 og en 10 fra XTZ siden image 44 har mindre elementer og mindre bass en black diamond...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var XTZ W10.16 i sort pianolakk på plass i stua og klar til utprøving..

Får se hvordan denne funker i hjemmekino oppsettet, og til musikk. Hvordan skal disse innkjøres? Kan man prøve litt forsiktig trykk nå i starten (selvfølgelig langt fra max) eller må man kjøre helt lavt og forsiktig en god stund fremover??

Har egentlig allerede tenkt meg en 12" i tillegg etterhvert for å virkelig få fylt ut bassen (en foran og en bak), men får nå se hvordan denne fungerer nå..

Noen smarte tips og eller andre erfaringer med denne, så kom gjerne med innspill...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det noe sted i bruksanvisningen at du ikke kan spille høyt med en gang? Fyr i vei!!!!! :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Står det noe sted i bruksanvisningen at du ikke kan spille høyt med en gang? Fyr i vei!!!!! :-D

hehe.. det står brukes som normalt,, men trenger en innkjøringsperiode på 50-100 timer for å fungere optimalt...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget godt fornøyd med suben så langt, utrolig bra produkt til den prisen!

Ellers så har jeg fått sett og hørt på disse audio pro image 44, og jeg ble litt skuffet. Synes det var brukbar lyd, men designmessig så var de litt for pinglete og ikke helt det jeg hadde forventet meg..

Er da litt tilbake til black diamond v.2, som nok er en bedre høyttaler, og til ca samme pris..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører idag en Veldoyne CHT-12R sammen med Audio Pro Black Diamond v2/Black Pearl v2 og Black Vector v2 senterkanal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •