Sub under bordet? :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub under bordet? :)

Driver å tenker på å skaffe meg en sub men har sparsomt med plass og til dels også penger.
    Alternativene er som følger:
    1. Kjøpe en sub som står på høykant som XTZ 99 W12s Right eller CERWIN-VEGA VE-28SX
    2. Kjøpe en vanlig 12" som kan plasseres under bordet mellom meg og TV. Dette kan vel skape for mye vibrasjoner og kanskje bordet bør tas vekk under kraftig bruk men sånn generelt vil dette kunne være en ok plass for en sub?
    Vet dette at man må prøve seg frem men det finnes vel noen generelle tommelfinger regler på hvor man i utgangspunktet skal/kan plassere en sub.
    Tips?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En generell regel er å plassere en sub i hjørne av rommet, og da helst ved yttervegger. Men det er ikke noe i veien for å sette den under bordet. Vibrasjoner i bordet er ikke noe problem, men den vil komme tett på lytteposisjon ifht høyttalerne, og kan bli litt vrien å justere inn.
    Spesiellt på musikk kan det være vanskelig å få en sub som står tett på lytteposisjon godt integrert med frontene, det er min erfaring. Men til film er det jo bare moro med litt ekstra "jordskjelv" :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde den cerwin vega ve-28sx subben tidligere, og jeg må si den overrasker!! ingen av de jeg hadde på besøk som trodde det bare var 2x8" som sto for bassen.. plasser den vedsiden av tv'n, still den inn, og du vil ikke angre.. er veldig bra til både film og musikk=)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt litt på den CV suben selv også. Eneste jeg ser at den går ikke like dypt som en del andre suber. Hvor mye har de siste 5hz å si fra 30 til 25 i virkeligheten? Jeg er vel ikke veldig kravstor men ønsker å gjøre best mulig kjøp i forhold til plass/penger/bass etc

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestiller du den på nett hos hifiklubben har du 14 dagers returrett dersom du ikke er fornøyd=) er bare å prøve og se om du blir fornøyd eller ikke.. eventuelt høre om hifiklubben i nærheen av deg har en du ken få låne hjem og prøve..
    visst ikke kjøper du bare den største til svs, den kan du jo nesten bruke som bord hehe..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •